Resultater 1 til 19 af 19

Tråd: Stempelteori

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Så ser det sådan ud, regnet med 850cfm karburator og 10:5 i kompression/headers/lukket udstødning, det er en ret vild kombination som er sjovest mellem 3500-8000 og mellem 4700-7700 rpm har den over 500 heste, så med en lav gearing og manuel eller en converter til 3000+ er det temlig vildt og klar til streetrace/dragrace!
    Så kan jeg bedre forstå jeg havde sådan et fjoget smil på når jeg svang pisken over den. Helt som du beskriver, så tog fanden ved den ved 2500-3000 omdr.
    Bilen er med en manual gearkasse "P2T03B" som jeg har afkodet til en M21. Bagtøjet har jeg ved at dreje og tælle omgange regnet ud til 3,2:1.
    Motoren er monteret http://www.summitracing.com/parts/HOK-2123-1HKR/ og en Speed Demon 750 cfm

    Det tog ikke mange sekunder før jeg manglede 5. gear.

    Jeg har haft den motor der ligger i nu på rullefelt. Jeg har regnet, klippet og listret så jeg nu kan se dem sammen

    Klik Billede for en større version

Navn:	Corvette - Dyno.jpg
Vist:	14
Str:	214.2 KB
ID:	2709

    Hvis jeg ellers har regnet momentet rigtig om (den havde 280 hk@4371 omdr og 530 Nm@3200 omdr), så tåler de to motorer jo slet ikke sammenligning.
    Det undre mig lidt, at den beregning du har lavet har klart større moment allerede fra under 2000 omdr.

    Nu er det ikke planen at bilen skal kører dragrace, på den anden side, så kan jeg ikke glemme det smil der kom når den stak af....og lyden

    Kan den overhovedet tåle at komme op på på de omdrejninger som kurven lokker med???


    Min bekymring går nærmere på, om bilen bliver umulig at kører en normal tur i. At det koster lidt på det helt dybe bundtræk kan nok accepteres.
    Der er jo en del at tage af, men hvis den hvæser, sprutter og hakker, så bliver det træls.


    Jeg får helt lyst til at købe en gammel motor og så gå i gang med et motorprojekt.

    Hvad hedder det program og hvad koster det? Det var da et sjovt stykke legetøj.

    /Ole

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Så kan jeg bedre forstå jeg havde sådan et fjoget smil på når jeg svang pisken over den. Helt som du beskriver, så tog fanden ved den ved 2500-3000 omdr.
    Bilen er med en manual gearkasse "P2T03B" som jeg har afkodet til en M21. Bagtøjet har jeg ved at dreje og tælle omgange regnet ud til 3,2:1.
    Motoren er monteret http://www.summitracing.com/parts/HOK-2123-1HKR/ og en Speed Demon 750 cfm

    Det tog ikke mange sekunder før jeg manglede 5. gear.

    Jeg har haft den motor der ligger i nu på rullefelt. Jeg har regnet, klippet og listret så jeg nu kan se dem sammen

    Klik Billede for en større version

Navn:	Corvette - Dyno.jpg
Vist:	14
Str:	214.2 KB
ID:	2709

    Hvis jeg ellers har regnet momentet rigtig om (den havde 280 hk@4371 omdr og 530 Nm@3200 omdr), så tåler de to motorer jo slet ikke sammenligning.
    Det undre mig lidt, at den beregning du har lavet har klart større moment allerede fra under 2000 omdr.

    Nu er det ikke planen at bilen skal kører dragrace, på den anden side, så kan jeg ikke glemme det smil der kom når den stak af....og lyden

    Kan den overhovedet tåle at komme op på på de omdrejninger som kurven lokker med???


    Min bekymring går nærmere på, om bilen bliver umulig at kører en normal tur i. At det koster lidt på det helt dybe bundtræk kan nok accepteres.
    Der er jo en del at tage af, men hvis den hvæser, sprutter og hakker, så bliver det træls.


    Jeg får helt lyst til at købe en gammel motor og så gå i gang med et motorprojekt.

    Hvad hedder det program og hvad koster det? Det var da et sjovt stykke legetøj.

    /Ole

    Momentet regnes udfra heste eller omvendt efter følgende formel :

    T = 5252 x HP
    rpm

    dvs. kurverne krydser ved 5252 værd at huske hvis man skal checke om en dynotest ser rigtig ud.

    det er klart sjovest at lave en motorkombination til gaden som kan trække min 7 hg i vacuum ved tomgang og ved sejtræk/delgas, det gør at man kan køre med vacuumforstilling, det betyder en del for hvor tør motoren er mht. benzin i olien, hvis man ikke kører med vacuum kompenserer med mere benzin/federe blanding, men det meste bliver ikke brændt af og en del af det ender i olien/slagger i forbrændingskammeret, dvs. en lav effektivitet ved lave omdrejninger.

    En 454 som er bygget rigtigt og med de rigtige stumper kan godt klare omdrejninger kortvarigt f.eks. på 1/4 milen.

    Programmet hedder desktop dyno og kan købes her: http://proracingsim.com/desktopdyno.htm

    <a href="http://proracingsim.com/desktopdyno.htm" target="_blank" rel="nofollow">

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •