Resultater 1 til 30 af 91

Tråd: Motoren ud..

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1
    keddex1982
    Guest
    Hm.. er det ikke nemmere at tage en big block ud uden gearkassen? -eller er det ikke til at komme til boltene ved koblingshuset?

    Jeg synes bare den ser farligt lang ud med gearkassen og er lidt i tvivl om den er til at kante ud så?

    Et andet spørgsmål er når jeg skal montere motoren i mit motorstativ.. (det de har i biltema) -skal jeg så have vandpumpen og svinghjulet af for at kunne komme til at bolte den på der?

    Klik Billede for en større version

Navn:	24102010222.jpg
Vist:	18
Str:	1,011.8 KB
ID:	775

  2. #2
    Nu ved jeg ikke med en BB, men jeg tog en SB ud sammen med gearkassen og det krævede næsten en grav (eller 4 høje bukke) for at have frihøjde nok nedenunder og sådan en motorbom hvor man kan skifte tyngdepunktet, ihvertfald hvis man arbejder alene som jeg gjorde.

    Her er et billede af bommen jeg normalt bruger (og en 396'er BB/350'er tomatkasse fra vellen)
    Klik Billede for en større version

Navn:	foto 4.jpg
Vist:	35
Str:	141.5 KB
ID:	777
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Et andet spørgsmål er når jeg skal montere motoren i mit motorstativ.. (det de har i biltema) -skal jeg så have vandpumpen og svinghjulet af for at kunne komme til at bolte den på der?
    Jeg monterer motoren i den anden ende, i hullerne hvor gearkassen/koblingshuset normalt sidder

    Klik Billede for en større version

Navn:	foto 3.jpg
Vist:	30
Str:	156.0 KB
ID:	778

    Hvis dit stativ fra biltema ligner mit fra AJENGROS, så egner det sig ikke ret godt til BB, som du kan se så hælder det en del
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    keddex1982
    Guest
    Sådan som jeg har forstået det handler det bare om at få lukket af for fugt ned til glasfiberen og det sker ved hjælp af det produkt der hedder International gelshield 200 som fungerer som en sealer - om det så er forkert at kalde det gelcoat vil jeg ikke gøre mig klog på . Hvis man sørger for at få lukket af, undgår man at der trænger fugt igennem glasfiberen og ud til lakeringen. Efterfølgende kan man så bruge en moderne to-komponent epoxi og moderne sprøjtefyller til at få den sidste fine finish...
    Fordelen ved at gøre det på denne måde er ifølge maleren at de moderne produkter til lakering er nemmere at arbejde med og giver en stærkere overflade end den traditionelle. Han har i øvrigt også lavet en del speedbåde i glasfiber - både reparationer og lakeringer og de lever jo også et hårdt liv må man sige.

    Men nu må tiden vise om det han siger holder vand..

    Ift. monteringen af de mange dele har jeg IKKE varme på værkstedet hos mine forældre - men jeg er ved at undersøge om jeg kan have den stående et andet sted med varme på :D

  5. #5
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Sådan som jeg har forstået det handler det bare om at få lukket af for fugt ned til glasfiberen og det sker ved hjælp af det produkt der hedder International gelshield 200 som fungerer som en sealer - om det så er forkert at kalde det gelcoat vil jeg ikke gøre mig klog på . Hvis man sørger for at få lukket af, undgår man at der trænger fugt igennem glasfiberen og ud til lakeringen. Efterfølgende kan man så bruge en moderne to-komponent epoxi og moderne sprøjtefyller til at få den sidste fine finish...
    Fordelen ved at gøre det på denne måde er ifølge maleren at de moderne produkter til lakering er nemmere at arbejde med og giver en stærkere overflade end den traditionelle. Han har i øvrigt også lavet en del speedbåde i glasfiber - både reparationer og lakeringer og de lever jo også et hårdt liv må man sige.

    Men nu må tiden vise om det han siger holder vand..

    Ift. monteringen af de mange dele har jeg IKKE varme på værkstedet hos mine forældre - men jeg er ved at undersøge om jeg kan have den stående et andet sted med varme på :D
    Ja, de der 800m3 med 20meter til loftet, eller hvor meget var det, er nok lidt svært at fyre op i denne tid
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Allan
    Guest
    uhmm. en sort vette er nu fee ..Med det tempo ser vi den vel i Randers d 15 april ?

    mv8
    Allan

  7. #7
    keddex1982
    Guest
    Så er det tid til update...

    Jeg fik gummilister og bøsninger hjem til undervognen i sidste uge og selvom jeg ikke havde så meget tid i weekenden fik jeg sat gummilisterne i dørene og taget i...

    Nu skal jeg bare have de sidste lister monteret og så er den del af ged'en barberet!

    I dag fik jeg pakker fra USA!!!! Så nu kan jeg få monteret headers og få lagt motoren i igen


    Klik Billede for en større version

Navn:	dele 1.jpg
Vist:	20
Str:	338.2 KB
ID:	1470

    Jeg er også kommet til at købe ny hverdagsvogn... Det er ingen americaner, men hold kæft hvor kan den æde motorvejsasfalt!

    Klik Billede for en større version

Navn:	bmw1-1.jpg
Vist:	42
Str:	360.8 KB
ID:	1471

    18,1 km/l med en snitfart på 150km/t... det er sku meget pænt!

  8. #8
    keddex1982
    Guest
    Tak.. Der er nu lidt vej endnu.. mangler gummilister, renovering af køler, rengøring af motorrum, ilægning af motor og lave udstødningssystem... Men så skulle den også stå flot! :D


  9. #9
    Allan
    Guest
    Lad mig starte med ,at sige jeg er tømrer , dette vil afspejle sig i den følgende tekst ..

    jeg pillede alle boltene ud ved koblingshuset , husk at understøtte gearkassen , satte dunkraften + en bred træklods under motoren ,og kunne herefter liste den brede del af et koben ind mellem koblingshuset og forsigtigt lirke gearkassen fra . Motoren er selvfølgelig løsnet fra motorophæng m.m. og kan derfor rykkes langsomt frem af .
    Jeg lånte af et medlem ,en stålplade med et påsvejst øje , der var lige til at montere på manifolden ,som løftekranen så kunne fæstnes i , dette gør at motoren var rimelig nem at dreje og løfte , men idag ville jeg nok ikke bruge denne metode til en BB
    En BB er tung..meget tung ,så jeg ville ikke bruge biltemas stativ med mindre du understøtter det

    mv8
    Allan

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •