Hej.
Er der nogen herinde der har erfaring med bygning af Roll Cage i en C3. ?
Eventuelt har papirer på mål, krav osv. liggende.
Mvh. Skallerup.
Hej.
Er der nogen herinde der har erfaring med bygning af Roll Cage i en C3. ?
Eventuelt har papirer på mål, krav osv. liggende.
Mvh. Skallerup.
Sidst rettet af Skallerup; 07-09-2015 kl 10:36. Grund: Stavekontrol :)
Hej Skallerup
Nu er det jo ikke bare et spørgsmål om at få 'klattet' nogle vandrør sammen, når man skal fremstille et bur/en styrtbøjle når den skal sidde i en racerbil/hill climb racer.
Der er store krav til til både rørenes kvalitet, samt det/de firmaer der må svejse dem sammen, begge dele skal leve op til DASU's og/eller FIA's krav, alt efter hvor man vil benytte sin racerbil/hill climb racer.
Det bedste/letteste du kan gøre, er at finde en tilsvarende bil med et godkendt bur, og finde ud af hvor det er købt.
Husk også at opfylde DASU's og/eller FIA's krav til sikkerhedsseler i samme forbindelse!
Du kan læse mere om begge emner i DASU's reglement nummer 2:
Paragraf 253.6 (side 4) Sikkerhedsseler
Paragraf 253.8.1 (side 10) Sikkerhedsbure
God fornøjelse med projektet, og lad os høre hvordan det kommer til at gå!
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Hej Hr. Nielsen.
Jeg kører historisk Klasse A, der er ingen krav om FIA godkendt udstyr.
Det er af ren og skær egeninteresse for min sikkerhed, at jeg vil have et bur bygget i bilen.
og man er da godt tosset i hovedet hvis man anvender vandrør og desliges, men tåber er der nok af derude.
Godt link du fandt, det vil jeg Nørde lidt i så må jeg smide lidt op, hvis jeg får lavet noget godt.
Mvh. Skallerup.