TILLYKKE Henrik.
TILLYKKE Henrik.
Men of steel. Drives Cars of Plastic
Tirsdag den 15. april 2014 klokken cirka 15:50, blev dagen hvor Henrik E fik både told- og trafiksynet sin 1976'er = tillykke med det fra hele 'Long Island Corvette Shop'!
Tillykke Henrik med den store dag.
Kim
Tillykke Henrik
Nå Henrik hvad skal du så lave!!!!!!!!!
Tillykke med håbet om gode ture i maskinen.
Vi ses Kalvig.
Hvad skal du så lave Henrik!!!!!!!!!
Tillykke med maskinen, håber du må få mange fine ture i maskinen.
Vi ses. Kalvig.
Mandag den 28. april, blev dagen hvor Tonni Pihl fik startet sin nye motor op, samt fik kørt den første prøvetur med den, kors hvor den lyder godt - tak for turen!!
TILLYKKE Tonni!
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Tak for det Arne, og tak for hjælpen igennem vinteren, også en tak til Henrik E for hjælp og husly.
Vil i samme åndedrag høre om der er nogle el-tryllekunstnere herinde i forum.
Efter opstart af den nye motor er der tilsneget sig et par problemer i elsystemet!
1) Når jeg drejer tændingsnøglen til stop, går der ca 2 sek. inden motoren standser, den mister altså ikke strømmen med det samme!
2) Temp. Uret slår helt i bund med tænding på!
3) Omdrejningstælleren flipper over på 5000 når jeg slår tændingen fra men virker ellers fint når jeg kører!
Håber der er nogle, der har lidt foreslag til løsning af problemerne ;-)
mvh. Tonni
Det er et rent gæt. Kan det være noget med stelforbindelsen et eller andet sted ? Eller generator forbindelser ?
Tillykke med den. Godt at høre at den går godt.
1) Sidder der en mini starter på motoren? I så fald hvilke ledninger har du forbundet til den? Violet ledning skal være tilsluttet, den tynde gule skal ikke tilsluttes.
2) Hvis temperatur sensor ledningen er kortsluttet til stel giver instrumentet fuldt udslag.
3) Har ikke forstand på elektrisk omdrejningstæller, men kunne der være byttet om på plus og minus? Eller går der kun en leder til omdrejningstælleren? I så fald er dårlig stel en mulighed som nævnt ovenfor.
/Karsten
Karsten
1969 convertible, Red/Red, BB
CCCD #12
Jeg kan da også godt gætte lidt.
1. Eftertænding pga. høj kompression
2. Føler passer ikke til instrument, modstanden er forkert.
3. Ingen anelse
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.
Tak for jeres input
Jeg vil følge op jeres foreslag.
Motoren går fint, den er meget omdrejnings villig og trækker rigtig godt, så er alt i alt godt tilfreds, nu skal de sidste problemer bare lige rettes
, så skal det nok blive en sjov sommer ;-)
jeg vil tro at ledning til temp føler ligger til stel eller også er føler defekt eller ikke passer til uret .
jeg ville få en til at måle nede på starteren ,når du slipper nøglen må der ikke komme strøm på klemme 50 ( det er fra tændingslås )
mvh Martin
Vi ved alle at biler kan gå i stykker, samt at gamle biler har en større tendens til at gå i stykker, men alligevel ser det ud til at en gammel Corvette overgår alt.
Det virker som om en Corvette hele tiden finder på nye måder at gå i stykker på - i alle tilfælde var nedenstående problen et af dem jeg ikke tidligere havde hørt om!
Vi konstaterede forrige uge, at der af og til kom et blåligt røgslør ud af højre sidepipe når vi startede motoren, det var ikke altid og der var heller ikke ligesom noget mønster i det.
Så vi kørte bilen op til USA Autodele i Odense, det er jo dem der har renoveret motoren for os.
Her kunne de konstatere, at den ene stødstang havde arbejdet sig igennem selve vippearmen, ved at 'skyde' lejeskålen af!
Det virker helt tosset at sådan nogle vippearme kun kan holde i 45 år!
For at problemet (forhåbentlig) ikke skal gentage sig, er samtlige vipper nu udskiftet med helt nye "Comp Cams Hi-Tech Rocker Arms", så bør der vel ikke ske noget (med dem) de næste 45 år!
Sverigesturen her den kommende weekend, bliver deres første store prøvelse, lad os håbe på en tur uden problemer, både for de nye vippere og for alle andre der deltager i 1st CCCD Spring Meet Sweden.
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Manglende smøring pga. tilstoppet stødstang måske?
Karsten
1969 convertible, Red/Red, BB
CCCD #12
Det har jeg set før, kan lige så tydeligt huske det, selvom det er næsten 30 år siden, vi cruser igennem Århus by, der var nok omkring 30 biler, så var der en DODGE TRADESMAN ( varevogn ) men en pumpet 440, jeg har sku aldrig hørt en bil tage så mange omdr, den trak en streg rundt om kirken på Pouls Plads, POLITIET HOLDT På DEN ANDEN SIDE Hi Hi nå men på den friske tur rundt om kirken skød den en stødstang igennem vippearmen, skidt pyt han havde stumper med.
Lille historie from the old days.
Kommer lige i tanke om noget, ved ikke om det har noget at sige
1 bilen kørte med hydrauliske løfter inden renovering
2 Så kom der mekaniske løfter i efter renovering
3 på mekaniske løfter er der et ventil spillerum,, som ikke er på hydrauliske løfter
4 Jeg tror de gamle vippearme var blevet for trætte til at køre med mekanisk løfter, de kunne simpelthen ikke tåle det spillerum som var kommet imellem stødstang og vippearm,
Bare min teori
Kim
Hej CCCD venner
For at følge op på de sidste dages debattråd angående stilheden her på siten, vil jeg da lige komme med en lille hilsen her fra "Long Island Corvette Shop", hvor vi som altid mødes onsdag aften.
Henrik (Store E): Er begyndt at slibe på sin 1976'er, samt har foretaget de første lakforsøg på motorhjælmen, den skal nok blive fræk i blank sort pianolak!
Tonni: Den nye motor i 1975'eren har efter hånden fået kørt nogle kilometer, så den fik ny olie i går. Der er godt træk i den nu!
Arne: Har fået tjekket sin motor på et alternativt værksted, hvor både knastaksel, rulleløftere, stødstænger og rullevippearme blev tjekket, alt ser nu ud til at være i den skønneste orden!
Ved gårsdagens skrueaften, var der flot fremmøde, som det ses på nedenstående billeder holder vi åbent for alle.
Er I i løbet af sommere på 'Den Lange Ø', så kig endelig forbi, der er så kønt hernede nu hvor markerne blomstre.
Med venlig hilsen
Store E, Fætter og Onkel
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Nu står 2015 sæsonen for døren, og netop døren er med i åbningen på denne lille opdatering fra Long Island Corvette Shop.
Døren ind til Long Island Corvette Shop fik her i weekenden et nyt udseende, eller rettere en ny dekoration på vinduet.
Store E (Henrik) fremstillede sammen med Mini E (Christian) en skabelon af 'Jake' - Corvette Racing's mascot - som de sandblæste ind i ruden, og det endda med et forrygende resultat!
Vi var i dag nede og besigtige værket, og der ventede endnu en overraskelse, for der var sket noget nyt på Store E's bil.
Det var ikke kun slibearbejdet her i vinter den var mærket af, der var også ligesom kommet en ekstra hvid firkant bag på hans 76'er Corvette!
Herunder ses en glad skatteborger, der lige har betalt for noget han allerede havde stående, men som nu også må komme ud på de danske veje!
Tillykke med at afgiften nu er betalt, samt med at nummerpladerne nu er i hus, og kan vi så se at få den bil færdig!
Apropos færdig, så er endnu en Corvette i Long Island Corvette Shop ved at være køreklar igen, det er Hr. Nielsen's 69'er, den mangler nu kun en strømfordeler.
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Tillykke med pladerne.
Det pynter med en RØD klump jern i en grå vette
Ses der ude
Hilsen jesper
Men of steel. Drives Cars of Plastic
Tillykke med pladerne,
Dejligt at se der igen er motor i HR. Nielsens 69
Tillykke til Jer begge, glæder mig til øllet og ikke mindst til at høre den "nye" BB'er
Reminder til Store E
Der er nu 37 dage tilbage til vædemålet oprinder
Flot farve - Håber at den spinder som en kat og springer som en tiger.
Har bedt paven i Rom lige at vende hovedet mod Langeland.
Vi ses. Kalvig
Hej Corvette venner
Så er der atter lidt nyt fra den lange ø, hvor 'Store E' nu er gået i gang med sort maling i sprøjten, og forsættes der i samme tempo bliver Corvetten køreklar til den 1. maj!
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
I går aftes skiftede de sidste karrosseri dele på Store E's Corvette farve, således at alt nu er sort - MEGET SORT!
Vandslibning og polering er allerede begyndt på bagpartiet, og resultatet bliver helt klart 'godkendt'.
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Hejsa
Har i selv gang i sprøjten eller har i nogen til at hjælpe med det?
/Karsten
Karsten
1969 convertible, Red/Red, BB
CCCD #12
Hej Karsten
Det er den store snedker selv der svinger sprøjten, ligesom vi også selv har stået for al slibning og spartling her på 'Long Island Corvette Shop' = lutter ikke faglærte indenfor automaler faget!
Venlig hilsen
#130
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"