hej har nu været ude på den første køretur, men bilen begynder at ryste ved ca. 100 km/t , regner lige med det første at få hjulene afbal. for at se om det kan være problemmet. Hvis ikke det er det ,hva så.nogle gode input ?
hej har nu været ude på den første køretur, men bilen begynder at ryste ved ca. 100 km/t , regner lige med det første at få hjulene afbal. for at se om det kan være problemmet. Hvis ikke det er det ,hva så.nogle gode input ?
Rystelser lige netop ved ca. 100 km/t er typisk for hjul ude af ballance.
Hvis det kan mærkes i rattet, så er det typisk forhjul.
Andre ting der kan ryste er defekte støddæmpere og trækaksler, men få hjulene afballanceret og så er det sikkert væk
/Ole
det er hele bilen men syntes det kommer fra bagenden, tager lige at få dem afbalanceret.
udover hjulene kan kardannen fra gearkasse til bagtøj være synderen, der sidder en bøsning i gearkassen hvor yoken går ind, prøv et også at checke for slør her ved at rykke yoken frem og tilbage.
nå fik hjulene i afbalancerings app og efter bilen ikke har kørt de sidste 8 år er ser kommet et flad sted på dækkene så mon ikke det er fejlen.
så nye dæk på dækkene, men det bliver først til foråret , så må jeg køre list langsommere.
kan se der sidder 255/60/15 på den er det org. str .
Venlig hilsen
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Det dæk der svarer bedst til originalen forsåvidt størrelsen angår er såvidt jeg er orienteret 225/70x15.
Jeg kører med 255/60x15 bagpå, de holder sig lige inden for skærmkanten og 245/60x15 foran og de rammer kun i meget specielle tilfælde rammen ved fuldt styreudslag.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.
kan se at foran sidder der også 255 på de har været inde og kysse rammen.det bliver nok dem igen , må lige høre min dækmand hvad han kan skaffe dem til
Hej Nibe
BF Goodrich i størrelsen '255/60/15' har for nyligt være på tilbud hos Dækimporten i Horsens - måske har Martin stadig et godt tilbud hvis du ringer til ham:
www.daekimporten.dk
Venlig hilsen
Hr. Nielsen
Langeland
"Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"
Hej Prøv dette link,
http://www.daekonline.dk/sommerdaek.html
Kim
problemet med daekonline er at det er 3 rangs dæk, har oplevet meget skæve dæk derfra.
Købte mine her i sin tid.
http://www.ctv-trading.dk/index.htm
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.
var faktisk oppe at kikke på den blå corvette han har til salg, men den havde flere revner i fiberen og skærmkanter var ikke lakeret og en stor plade var limet i inde i venstre forskærm så den har sikkert haft en skade der.
Jeg har tilgengæld i mange mange gange oplevet rigtig fine og gode dæk fra Daekonline. Har nok købt 12 dæk derfra - ingen problemer. Jeg nægter at tro på at leverandørene vil sælge 3. rangs dæk med deres eget navn på siden.
Samme snak er der om T-hansen-dele. Jeg tror simpelthen ikke på den. Når brandet står på siden, så ville firmaerne da ikke ødelægge deres navn med de dele.
Jeg tror i øvrigt også at 225 er tættest på den originale bredde.
Claes
Chevrolet Corvette 1975 T-Top
vil prøve at høre dækimporten i næste uge.
kunne se på daekonline at de ikke har så mange i str. 255
Jeg øre med 235x60x15 foran og 255x60x15 bag, og der måtte spacerer på baghjulene... Men med lidt god vilje sååå er de næsten inden for skærmene.... ;0)
Jeg købte mine dæk hos Street Parts.
Mvh
Kent