Hej corvette folk!
Håber at i kan hjælpe med følgende:

Er igang med at skifte min vibrationsdæmper på min corvette SB 1970, da der pludselig kom en del slør i den gamle.
Det undrede mig en hel del da jeg pillede den gamle af at det eneste der holder vinbrationsdæmperen fast er kileforbindelsen til krumtappen.
Jeg havde regnet med at den bolt der der sidder i krumtappen ville holde svingningsdæmperen på plads i tilfælde af at kilen knækkede, så der ikke er et løbsk jern hjul med 3000+ RPM i motorrummet.
Umiddelbart ser det ud somom at det bare skal være sådan, men havde overvejet at finde en længere bolt til krumtappen og spænde det hele sammen med en kraftig skive, så tingene bliver siddende på, hvis kilen går igen.

Er der nogen af jer der ved om det for det første er meningen at kileforbindelsen er det eneste der holder på dæmperen? Og er det en god idé med en sådan alternativ sikringsløsning jeg har overvejet?

Derudover er der en mindre skade i notgangen på krumtappen fra kilen, men da kilen sidder dybt tror jeg ikke det er så slemt, men bør man gøre noget ved en sådan skade? Vil helst ikke ud i at skulle skifte krumtappen fordi der er noget jeg overser;-)

På forhånd mange tak...