Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: Hjæææælp!!! til en stresset mand!!!

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1

    Hjæææælp!!! til en stresset mand!!!

    Nu SKAL jeg have bestilt dele hjem fra US til vinterens/forårets opgaver/projekter på Vetten.. bla. skal jeg havde monteret N11 Mufflers ;0)

    Vedr. dele fra US, er der nogen som skal have noget med?? - Jeg handler enten ved Ecklers eller Rik's Corvette Parts

    Men men, jeg har fundet ud af, at de N11 mufflers som jeg købte af Kalvig er til en årgang 63-67.. og jeg har jo en 71'er... Er der nogen som har erfaring med om det kan lade sig gøre at montere N11 mufflers til 63-67 på en 71'er??

    (ja ja, jeg skal nok give kvajebajer... )

    Der er 2½" inlet på N11 og 2" på udstødningmanifolden, skal jeg jo også benytte 2"-2½" pipes.. disse findes jo heldigvis. Men hvad mener I, skal jeg købe et sæt færdige C3 pipes eller skal jeg kaste mig ud i et custom-build eventyr for at få dem til at passe på 63-67 N11 Mufflers??

    Desværre er listen over opgaver blevet lidt lang:

    1. Udskiftning af U-joint (muligvis lejer i diff til yoke, half-shaft)
    2. Udskiftning af udstødning system
    3. Gear linkage fungere ikke korrekt, efter jeg har haft den i bakgear vil den nogle gange IKKE ud af bakgear...??
    4. Når jeg alligevel skal arbejde på gear linkage, vil jeg ændre throw så det ikke er såååå langt ;0)
    5. Fixet blæseren, så den ikke støjer så meget under acceleration
    6. Trim af tænding til lidt mere performance

    Jeg bliver jo ikke færdige med overstående i løbet af en dag eller to... så kender I til et værksted, hvor man kan leje sig ind i en hel md.???
    Der er (desværre) andre ting som er MEGET vigitgere at bruge penge på, end at bygge en garage herhjemme... siger "she-who-must-be-obeyed" (og så får jeg jo heller ikke tid til Vetten imens jeg bygger... shh dont tell her)


    Ser frem til MANGE flere hyggelige timer sammen med jer og vores fantastisk Corvetter i det nye år.

    Mvh
    Kent

  2. #2
    2: http://www.ecklerscorvette.com/corve...1968-1972.html
    3: Det er nok et spørgsmål om justering af gearskifter linkage.
    4: Når du alligevel har fat i linkage kan du flytte dem over i short-throw hullerne, hvorefter de alligevel skal justeres.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3

    @Shark, exactement

    @Shark

    2. Yepper, dem havde jeg kig på, men så var det at jeg blev opmærksom på at Kalvig havde nogle N11 til salg og de skulle også lyde fantastisk... og så ser de jo jo rigtig ud i fht. orginal...
    3. ja, det forventer jeg også... sådan er det jo med gl. "damer", der skal jo justeres lidt på dem engang imellem
    4. Ja, der er jo det miderste hul man kan flytte over i, og så er Throw ikke så langt

    Nu mangler jeg sgu bare et sted hvor jeg kan arbejde med Vetten... og jeg håber også, at få mere tid nu da jeg skifter arbejde... har ligget på 55-60 timer pr. uge det sidste halve år, hvilket IKKE er befordernde få opnåelse af udgangstegn hos "She-who-must-be-obeyed"... :0)

    Og jeg kunne virkeligt godt bruge nogle dage på Corvetten, for ligesom at få "skulderne ned igen" (stresse af)..

    Håber vi ses på nogle træf i løbet af den kommende sæson??

    Mvh
    Kent

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •