Resultater 1 til 25 af 25

Tråd: Side til side slør ved differential..

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Kan man i grunden skifte lejer i diff, uden at tage den helt ud??

    Leder efter et Exploded view af en Diff. er der nogen som har et link eller lign.?
    Hej Kent

    Jeg har 1972 Corvette assembly manual, og det der svare til HAYNES værkstedsbog.

    Du kigger bare forbi så kan du få en kopi af de sider der er relevante for dig.


    vette hilsen Jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  2. #2
    Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
    Hej Kent

    Jeg har 1972 Corvette assembly manual, og det der svare til HAYNES værkstedsbog.

    Du kigger bare forbi så kan du få en kopi af de sider der er relevante for dig.


    vette hilsen Jesper

    Jeg har 1969 og 1971 Corvette assembly manual som PDF fil hvis nogle gerne vil have det?
    Send mig adresse, og jeg sender med posten, eller medbringer på næste GF/Kim møde
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Hej Kent
    Kan du flytte den korte flytte aksel, der går ud af differentialet, 1mm op/ned? Jeg ville mene at den skulle smide olie ud ved pakdåsen hvis lejet var så slidt?
    Der sidder et mindre leje yderst ude i diff. huset som yoken kører inde i. Det leje kan man sagtens skifte, sammen med yoken. Differentialet skal afmonteres for at arbejde med det da det er dækslet på differentialet der er boltet fast på bilen.

    Der hvor det bliver mere "spændende" er når man skal ind i de inderste lejer, dem du kan se på Kims billede. Her skal man igang med mikrometer ur og markør pasta på krone- spids hjul og kunne genkende de rigtige mønstre på tandhjulene. Men det skulle ikke være relevant her. Jeg har selv gjort det på min 69'er i vinters, her var indmaden i diff. flækket efter at have siddet bag en big block i 40 år

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Jeg har et bagtøg liggende udveksling 3.71 hvis du ikke vil bruge kræfter på en renovering kan du nappe det billigt.

    Martedal

  5. #5
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej Kent
    Kan du flytte den korte flytte aksel, der går ud af differentialet, 1mm op/ned? Jeg ville mene at den skulle smide olie ud ved pakdåsen hvis lejet var så slidt?
    Der sidder et mindre leje yderst ude i diff. huset som yoken kører inde i. Det leje kan man sagtens skifte, sammen med yoken. Differentialet skal afmonteres for at arbejde med det da det er dækslet på differentialet der er boltet fast på bilen.

    Der hvor det bliver mere "spændende" er når man skal ind i de inderste lejer, dem du kan se på Kims billede. Her skal man igang med mikrometer ur og markør pasta på krone- spids hjul og kunne genkende de rigtige mønstre på tandhjulene. Men det skulle ikke være relevant her. Jeg har selv gjort det på min 69'er i vinters, her var indmaden i diff. flækket efter at have siddet bag en big block i 40 år

    /Karsten
    Udmiddelbart ja, jeg vil prøve at køre forbi garagen på onsdag og filme når jeg rykker i akselen, samt prøve at få en mere nødagtigt mål på sløret.. Men jeg har IKKE set noget olieudslip fra pakdåsen... det kunne være rigtig lækkert hvis det "kun" er et kryds som skal skiftes, da det ikke burde tage mere en et par timer at udføre...

    Hvis jeg skal købe et nyt kryds, er der så nogle no-go's (typer, modeller) som jeg skal holde mig fra? og skal man købe nye bolte og lign?? med andre ord, hvad er best practies?

    @Martedal, mange tak det skal jeg huske... jeg vil dog lige have overblik over "damage" først..

    Men hvordan er det med udvekslingen, standard er 3.36:1 på en base engine 1971 Corvette. Går man op i 3.71:1 så mister man lidt hastighed og torque? eller er det modsat?

    Hvor mange udvekslinger er der iøvrigt i en Corvette C3's diff?

    Pft.
    /Kent

  6. #6
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Udmiddelbart ja, jeg vil prøve at køre forbi garagen på onsdag og filme når jeg rykker i akselen, samt prøve at få en mere nødagtigt mål på sløret.. Men jeg har IKKE set noget olieudslip fra pakdåsen... det kunne være rigtig lækkert hvis det "kun" er et kryds som skal skiftes, da det ikke burde tage mere en et par timer at udføre...

    Hvis jeg skal købe et nyt kryds, er der så nogle no-go's (typer, modeller) som jeg skal holde mig fra? og skal man købe nye bolte og lign?? med andre ord, hvad er best practies?

    @Martedal, mange tak det skal jeg huske... jeg vil dog lige have overblik over "damage" først..

    Men hvordan er det med udvekslingen, standard er 3.36:1 på en base engine 1971 Corvette. Går man op i 3.71:1 så mister man lidt hastighed og torque? eller er det modsat?

    Hvor mange udvekslinger er der iøvrigt i en Corvette C3's diff?

    Pft.
    /Kent
    Hej Kent

    Du skal tage din aksel med hen på et kardancenter, så finder de et kryds magen til det du har, og hvis du selv vil skifte det, så husk lige at vende det rigtig, således at smøreniplen sidder rigtig,.

    Kim

  7. #7
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg

    Men hvordan er det med udvekslingen, standard er 3.36:1 på en base engine 1971 Corvette. Går man op i 3.71:1 så mister man lidt hastighed og torque? eller er det modsat?

    Hvor mange udvekslinger er der iøvrigt i en Corvette C3's diff?

    Pft.
    /Kent

    går du op på bagtøj, får du lidt mere optræk, men også højere omdrejninger ved højere hastighed.

    Der findes mig bekendt, ca: 2,7 - 3.06 - 3.36 - 3,7 - 4.0 kan ikke lige huske de præcise, og der findes sikkert flere endnu.

    de lave numre : morfar
    De høje: omdrejning og optræk.
    Har ladet mig fortælle at mange af dem der sætter krims krams på deres biler for at få dem sjove, kunne vinde mere og nemmere ved at skifte bagtøj.

    Den høje 4.0eteller andet, hører jeg en del der er lidt kede af omdrejninger på motorvej.

  8. #8
    Har du mulighed for at montere et måleur på den? Det kan godt snyde temmelig meget når den også kan bevæge sig i ud/ind retningen. Jeg må indrømme at jeg stadig ikke tror på at der skulle være 1mm slør i den

    I 71 kunne de fås med 3.08 (standard til automat gear), 3.36 (standard til manuel gear), 3.70, 4.11 og 4.56. Gearinger over 4 er kun anvendelige til dragræs.
    Jeg synes også at det ville være synd at skifte et match # bagtøj ud på den bil.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Lignende Tråde

  1. CCCD-biler på Bilmesser.dk's Facebook-side!
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 08-09-2011, 20:05

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •