Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Resultater 31 til 35 af 35

Tråd: Tætning omkring køler

  1. #31
    Hej Ole,

    Man skal tænke sig godt om, inden man begynder at bruge penge på en gammel motor.
    Se disse BB short blocks fra OC.

    http://www.ohiocrank.com/chev_bb_shortb.html
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #32
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hej Ole,

    Man skal tænke sig godt om, inden man begynder at bruge penge på en gammel motor.
    Se disse BB short blocks fra OC.

    http://www.ohiocrank.com/chev_bb_shortb.html
    Savle!

    Nu har de jo slet ikke sådan en lille motor som en 454, men 706 ci kan vel også gøre det.

    4000$ bliver vel til 40.000 kr inden den er her hjemme med told, fragt og moms?
    Dertil skal der så knastsystem, 2 toppe der matcher. Det ender vel i 60.000.

    Jeg ved godt en Corvette kan være dyrt legetøj, men håbede på at kunne lave en budgetudgave, måske med delvist brugte dele.

    På den anden side, så kunne det være viiiiild sjovt at gå hjemme i værkstedet og hygge med at bygge en motor..Måske med en direkte hotline til David til når det brænder på

    Om ikke andet, så er drømme stadig gratis

    /Ole

  3. #33
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Savle!

    Nu har de jo slet ikke sådan en lille motor som en 454, men 706 ci kan vel også gøre det.

    4000$ bliver vel til 40.000 kr inden den er her hjemme med told, fragt og moms?
    Dertil skal der så knastsystem, 2 toppe der matcher. Det ender vel i 60.000.

    Jeg ved godt en Corvette kan være dyrt legetøj, men håbede på at kunne lave en budgetudgave, måske med delvist brugte dele.

    På den anden side, så kunne det være viiiiild sjovt at gå hjemme i værkstedet og hygge med at bygge en motor..Måske med en direkte hotline til David til når det brænder på

    Om ikke andet, så er drømme stadig gratis

    /Ole
    Doctors order siger 540 shortblock, hjem med shopusa kan det gøres for 36000 kr, brug resten fra den gamle motor, eneste problem vil være resten af drivlinen som afhængigt af kørestil skal være i topform for at kunne håndtere de mange ekstra kræfter plus at fuld gas bliver livsfarlig fordi den kan skride ud ved alle hastigheder, så gode seler og måske et firpunktsbur. Men men er 350 heste på baghjulet nu så dårligt endda? det er næsten 500 på krumptappen, kan ikke huske om du kører med automatgear eller manuel men der ryger en del heste i drivlinien. Jeg vil næsten vædde på at der nemt kan findes 50 heste mere, det er jo en bigblock

  4. #34
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Men men er 350 heste på baghjulet nu så dårligt endda? det er næsten 500 på krumptappen, kan ikke huske om du kører med automatgear eller manuel men der ryger en del heste i drivlinien. Jeg vil næsten vædde på at der nemt kan findes 50 heste mere, det er jo en bigblock
    De 365 hk er målt på krumtappen. Havde det være på baghjulene var jeg mere end tilfreds.

    Den er iøvrigt med manuel gear

    /Ole

  5. #35
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    De 365 hk er målt på krumtappen. Havde det være på baghjulene var jeg mere end tilfreds.

    Den er iøvrigt med manuel gear

    /Ole
    En hurtig løsning kunne være at skifte gearkassen til en med lavt førstegear Richmond el lign., hvis den er højt gearet føles det som 100 heste mere

Lignende Tråde

  1. Elektrisk blæser på køler
    Af Shark i forum Teknisk Forum
    Svar: 44
    Sidste Indlæg: 07-04-2013, 17:28
  2. Ny køler...
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 17
    Sidste Indlæg: 03-12-2011, 15:33
  3. Elektrolyse køler
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 19-03-2011, 15:05
  4. Køler til min 454 big block..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 06-03-2011, 19:01
  5. Overvejelser omkring ændring af motor
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 19
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 20:29

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •