Resultater 1 til 21 af 21

Tråd: nu er den lige

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Red face nu er den lige

    Jeg var lige en tur ude hos Bent og se til min ramme, nogen gange når man firhjulsudmåler en 63-82 Corvette er det ikke til at få den lavet rigtigt og det kan måske være fordi rammen ikke er optimal, GM tillod jo +-30% og der er jo en del. På min 64 ramme er der f.eks 2 cm's forskel fra den ene side til den anden, det vil sige at det en baghjul sidder 2 cm længere tilbage end det andet, ikke helt optimalt for køreegenskaberne, sjovt nok var den "lige" nok i plan, men havde andre skævheder, jeg ved ikke om det skyldes den måde de lavede dem på dengang på St. Louis men skæv det er den, men det bliver lavet nu

    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-001.jpg
Vist:	262
Str:	482.7 KB
ID:	1355
    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-003.jpg
Vist:	260
Str:	506.5 KB
ID:	1354
    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-004.jpg
Vist:	261
Str:	550.0 KB
ID:	1356

  2. #2
    Utroligt spændende, ja der kan man bare se, 2cm hist og her, den tanke havde jeg ikke da min ramme var adskilt, men som du skriver +-30% er da også en del, så må vi håbe at der ikke kommer et efterspil med dine tilpasninger på karossen,.

  3. #3
    Hej David, kan se at du har fast gearkassebro på skal du køre 5 trins ?

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Rene Scholtz Vis Indlæg
    Hej David, kan se at du har fast gearkassebro på skal du køre 5 trins ?
    Hej Rene,

    Ja jeg havde tænkt mig at forsøge med min Richmond seks-trins, den skulle være stærkere end den original M20, det kan man bla se ved at se hvor langt de to aksler er fra hinanden, her er det en original gearkasse sammen lignet med Richmonden til venstre:

    Klik Billede for en større version

Navn:	ccrp_1008_09_o+munchie_four_speed+vs_a_richmond_six_speed.jpg
Vist:	244
Str:	48.6 KB
ID:	1360

  5. #5
    +/- 30% det er da helt vildt.

    David, smid en M20 på, og sælg den gamle 6 speed (billigt) til mig :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Nå-ja godt valg med 6 trin og 2 aksler,jeg er mere til pensionist gear, har siddet og rørt i gryden i mange år, og til hverdag kører jeg manuel, så dovenskaben længe leve.

  7. #7
    Er rammen snart klar ?



    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Er rammen snart klar ?



    Brian
    Kan kun sige at maler og rammemager arbejder i samme tempo så det ender med at jeg går igang med en mere

  9. #9
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Kan kun sige at maler og rammemager arbejder i samme tempo så det ender med at jeg går igang med en mere
    Godt at du har noget på lager

  10. #10
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Kan kun sige at maler og rammemager arbejder i samme tempo så det ender med at jeg går igang med en mere
    Hvis du keder dig David, så er jeg sikker på jeg godt kan finde et projekt til dig :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hvis du keder dig David, så er jeg sikker på jeg godt kan finde et projekt til dig :-)
    Jo tak og tak fordi du gad kigge på Jaguaren, jeg tror den skal ned i pris hvis det skal hænge sammen

    Men maleren siger at han går i gang næste uge så det kommer nok til at passe med at april-maj bliver rimeligt heftige måneder

  12. #12
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Lidt flere billeder, nu er rammen helt lige og ifølge Bent er det ikke så slemt at trække dem på plads de er ret bløde i det ihvertfald i en GlobalJig som retteværktøjet hedder, der var mange vinkler og mål som ikke var rigtige men nu passer den f.eks. er krydsmålet fra påhæftningen af a-armene til bagerst rigtigt, den skulle være helt klar i næste uge så det går lidt fremad


    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-006.jpg
Vist:	149
Str:	874.1 KB
ID:	1394
    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-005.jpg
Vist:	150
Str:	487.4 KB
ID:	1392
    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-007.jpg
Vist:	152
Str:	502.0 KB
ID:	1393
    Klik Billede for en større version

Navn:	jig-009.jpg
Vist:	149
Str:	486.4 KB
ID:	1395

  13. #13
    Det ser spændende ud, godt du får hjem snart, så er der lys forude

  14. #14
    Jeg kan snart ikke vente med at se billeder fra når du samler den!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så fik jeg endelig afleveret en 100% rettet ramme til pulverlakering, de starter med at bage den i 5 dage så der er ikke er olie mv. i den, så får den zink og endelig lak

  16. #16
    Hej David

    Hvad gør du egentlig med fugleburet? Det er vel mindst ligeså vigtigt at få rustbeskyttet og fixet, som selve rammen?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  17. #17
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej David

    Hvad gør du egentlig med fugleburet? Det er vel mindst ligeså vigtigt at få rustbeskyttet og fixet, som selve rammen?
    Jeg gør ingenting, jeg har virkelig været heldig med mit køb af C2'er, der er vitterligt ingen rust what so ever, den originale grønne grunder sidder pænt alle steder og det ændrer jeg ikke på. Min teori er at den hurtigt er blevet solgt videre sidst i tresserne, har kørt lidt med sidepipes og skærme og så har stået stille et tørt sted i rigtigt mange år, der var ihvertfald musereder i rammen

  18. #18
    Lyder rigtig lækkert! Jeg tænker på om ikke det var smart at give den én eller anden form for beskyttelse nu den opholder sig i DK? Selvom de ikke kører om vinteren, så kan der vel samle sig kondens osv i de små hulrum i birdcagen?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  19. #19
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Lyder rigtig lækkert! Jeg tænker på om ikke det var smart at give den én eller anden form for beskyttelse nu den opholder sig i DK? Selvom de ikke kører om vinteren, så kan der vel samle sig kondens osv i de små hulrum i birdcagen?
    Det kan du godt have ret i, men men 68'eren har jeg haft siden start firserne og den er stadig uden antydning af rust i birdcage, det var noget godt stål og en god grunder de brugte dengang

  20. #20
    Hej David

    Faktisk ret vildt, at din birdcage har holdt sig fin efter så mange år i DK - på 1968'eren. Når man læser om det, så var der store rustproblemer i dem allerede i starten af 90'erne - selv i USA. Har din 1968 ikke oven i købet holdt udendørs i temmelig lang tid ad gangen? Jeg husker i hvertfald man altid kørte laangsomt forbi dig dengang - bare for at kigge på den. Og den holdt der ofte.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  21. #21
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej David

    Faktisk ret vildt, at din birdcage har holdt sig fin efter så mange år i DK - på 1968'eren. Når man læser om det, så var der store rustproblemer i dem allerede i starten af 90'erne - selv i USA. Har din 1968 ikke oven i købet holdt udendørs i temmelig lang tid ad gangen? Jeg husker i hvertfald man altid kørte laangsomt forbi dig dengang - bare for at kigge på den. Og den holdt der ofte.
    Jo rigtig Claes, da jeg byggede garagen og det tog jo mere end et år stod den ude på vejen med et dækken over, men det var kun fælgene som blev lidt matte, dem har Tommy overtaget og med en polering er de jo som nye igen, medmindre man kører i salt eller i et kystområde med salt i luften skal der rigtigt meget til før de ruster, jeg talte med en ejer af en original 63 som han havde haft fra ny på Back to the fifties i Minneapolis og det eneste som der havde været igennem alle årene var området hvor trailingarmen der skulle der svejses lidt efter 40 år, men ellers havde den holdt fint i al slags vejr

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •