Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Polering

  1. #1
    Allan
    Guest

    Polering

    Fælgende på bilen trænger til en ordentlig omgang polering , og det er vel og mærke maskin polering jeg mener .
    Men istedet for at sende dem til et firma der gør sig i dette , vil jeg høre om der er nogen her i klubben der ved hvor polermaskiner og udstyr kan købes , og samtidig om der er nogen der har været turen igennem /erfaringer ?

    mv8
    Allan

  2. #2
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Fælgende på bilen trænger til en ordentlig omgang polering , og det er vel og mærke maskin polering jeg mener .
    Men istedet for at sende dem til et firma der gør sig i dette , vil jeg høre om der er nogen her i klubben der ved hvor polermaskiner og udstyr kan købes , og samtidig om der er nogen der har været turen igennem /erfaringer ?

    mv8
    Allan
    Jeg købte en meget billig harald skrald boremaskine til 220 V og et kegle formet polersæt i bomuld samme sted. Poler middel fra wurtz + autosol og så var den i vinkel. Fælgene lignede en halv milion bagefter i forhold til udgangspunktet, TT2 fælge i ren alu uden lak eller lignende.

    Boremaskinen var iøvrigt lige til skraldespanden efter 4 fælge (1-2 timer pr fælg), men hvad forventer man til 99,-

    Sidst rettet af Roald; 18-02-2011 kl 13:15.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Allan
    Guest
    Hej Roald
    Jeg er bange for det ikke er nok ,jeg har prøvet lign. før . Tror desværre der skal skrappere midlere til når alu`n er blevet pittet en lille smule

  4. #4
    Tænker du på sorte pletter i alu'et? Det havde mine også... (fælge fra 2003, sælgeren havde opgivet dem) jeg brugte vistnok også noget kemisk alu-rens inden polering. Pletterne forsvandt ikke men det sorte forsvandt og pletterne blev dermed svære at se efter polering. Men ja, der findes måske bedre metoder, men nok ikke meget billigere ;-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Allan
    Guest
    Jeg har prøvet at polere et del gange ,men det er som om at der bliver ved med at være en svag mørk belægning som hurtigt bliver kraftigere :-( . Måske bruges der en mild form for pimp stens creme ,og afsluttende med en forsegler af de firmaer der udfører dette arbejde ???.. og ja de er helt sikkert ikke billige ...også en af grundene til jeg godt kunne tænke mig selv at prøve

  6. #6
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Jeg har prøvet at polere et del gange ,men det er som om at der bliver ved med at være en svag mørk belægning som hurtigt bliver kraftigere :-( . Måske bruges der en mild form for pimp stens creme ,og afsluttende med en forsegler af de firmaer der udfører dette arbejde ???.. og ja de er helt sikkert ikke billige ...også en af grundene til jeg godt kunne tænke mig selv at prøve
    Ja de lyder godt nok i værre stand end mine fælge. Hvad med smide et par billeder op?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  7. #7
    Du kommer på arbejde hvis det skal være iorden , for opskriften er som følger :

    0- god stol foran fjernsynet
    1- håndslibes i korn 400 smergellærred
    2- håndslibes i korn 800 smergellærred
    3- håndslibes i korn 1200 vandslibeparpir , skyl parpiret grundigt og tit.
    4- håndslibes i korn 2000 vandslibeparpir , skyl parpiret grundigt og tit.
    5- håndpoleres med slipol , skift klud tit, da aluminium sætter sig i kluden
    6- håndpoleres med autosol, skift klud tit, da aluminium sætter sig i kluden
    7- fryd sig over blanke fælge
    god arbejds lyst (det er afprøvet ! )

    Karsten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  8. #8
    Allan
    Guest
    Du kommer på arbejde hvis det skal være iorden , for opskriften er som følger :

    0- god stol foran fjernsynet
    1- håndslibes i korn 400 smergellærred
    2- håndslibes i korn 800 smergellærred
    3- håndslibes i korn 1200 vandslibeparpir , skyl parpiret grundigt og tit.
    4- håndslibes i korn 2000 vandslibeparpir , skyl parpiret grundigt og tit.
    5- håndpoleres med slipol , skift klud tit, da aluminium sætter sig i kluden
    6- håndpoleres med autosol, skift klud tit, da aluminium sætter sig i kluden
    7- fryd sig over blanke fælge
    god arbejds lyst (det er afprøvet ! )

    Karsten
    Hej Karsten
    Det må prøves , har prøvet før med vandslibepapir på et lille stykke af fælgen ,men stoppede da jeg ikke var sikker på det var denne vej jeg sulle gå . Jeg ser om jeg kan lægge et før billed op Roald ,når jeg går igang ( smily der polerer )

    mv8
    Allan

Lignende Tråde

  1. Polering
    Af Roald i forum Generelt Forum
    Svar: 10
    Sidste Indlæg: 14-05-2010, 09:36

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •