Resultater 1 til 14 af 14

Tråd: Montering af blinlys i gællerne...

  1. #1
    keddex1982
    Guest

    Montering af blinlys i gællerne...

    Jeg har fået spartlet hullerne efter adskillige grimme blinklys ud og skal nu have fundet en god løsning for blinklyset på min 1971 corvette...

    Jeg har hørt at man kan sætte dem i gællerne (udluftningskanalerne på siden af bilen).. Men kan man få det synet? -hvilke blinklys kan man bruge og hvordan har i monteret det?

    Jeg håber at der er nogen af jer der har erfaring med det!

  2. #2
    Jeg har fået synet min med sideblink sat på gælderne med dobbeltklæbende tape. det var i 2008, men jeg mener at huske at det ikke tolereres mere.
    Jeg mener at sideblink ved syn skal være fastmonteret. Evt. Kontakt en synsmand.

    Niels

  3. #3
    Jeg fik synet min sidste år med sideblink af diode som blev klistret på skærmen over gællerne, og det ser jo ikke pænt ud men de var der, synsmanden syntes også at det var synd at de sad der, jeg var kun enig,.
    Jeg fik lov til at montere dem i gællerne.- flink synsmand.

  4. #4
    hej
    corvetteclub norge bergen har en fin måde at klare det problem på ( jeg har gjort det på min 75ér
    jeg købte nogle blinklys fre simca 1100 fra 1973 - de er nemme at montere - bor et 19 mm hul og stik dem igennem

  5. #5
    Hej

    Fik at vide da jeg var til syn med min i foråret 2010 at de skulle være fastmonteret og at ombukkede synlige ledninger og dobbeltklæbende tape ikke ville kunne godkendes.

    Købte nogen til en Sunbeam ala dem gj skriver om og puttede nogen led pærer i og det blev den synet med uden problemer

    Klik Billede for en større version

Navn:	DSCN0594.JPG
Vist:	23
Str:	1.28 MB
ID:	1286

    Elektrikeren / Søren
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Klik Billede for en større version

Navn:	klartilsyn.jpg
Vist:	78
Str:	459.8 KB
ID:	1287

    Man kan også klemme dem rundt om gællerne med lidt gummi under, blinklysene er skruet fast på lidt karroseriplade, det er gået i mange år, bemærk de bagerste fælge, en del af synskittet dengang at bore hul i en virgin-forskærm oh ve oh skræk

  7. #7
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Jeg har fået spartlet hullerne efter adskillige grimme blinklys ud og skal nu have fundet en god løsning for blinklyset på min 1971 corvette...

    Jeg har hørt at man kan sætte dem i gællerne (udluftningskanalerne på siden af bilen).. Men kan man få det synet? -hvilke blinklys kan man bruge og hvordan har i monteret det?

    Jeg håber at der er nogen af jer der har erfaring med det!

    Det er selvfølgelig op til en selv, hvad man monterer´, men min erfaring er, at det kan betale sig, og se efter et blinklys, der er inden for ens smag,og så fastmonter, isteden for at leve med frygten for, at man møder emsige betjente på ens vej eller træf.

  8. #8
    Jeg har også fastmonterede, små bitte sideblink. Det ser sgu ikke så grimt ud - og så er de der en gang for alle. Men - når bilen er blevet rigtig veteran, så er det jo trods alt kun hvert 8. år man skal fedte med aftagelige af slagsen - så måske det er dét værd. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Klik Billede for en større version

Navn:	klartilsyn.jpg
Vist:	78
Str:	459.8 KB
ID:	1287

    Man kan også klemme dem rundt om gællerne med lidt gummi under, blinklysene er skruet fast på lidt karroseriplade, det er gået i mange år, bemærk de bagerste fælge, en del af synskittet dengang at bore hul i en virgin-forskærm oh ve oh skræk
    Låner lige tråden ,nu David kom ind på synskittet med fælge ,som ligner ens egen synskit . jeg var i mandags forbi den synshal jeg bruger ,fordi jeg havde læst i andet forum ,at regler omkring fælge var blevet positivt ændret . Dette blev jeg gjort opmærksom på ikke er tilfældet ,og samtidig fik jeg oplyst at intet af dækket må rage uden for skærmen . Nu det jo ingen nyhed ,men troede faktisk det kun var når dækmønster var synligt uden for skærmen og ikke kun dæksiden som er tilfældet på et ældre sæt 15" med 50 profil

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Låner lige tråden ,nu David kom ind på synskittet med fælge ,som ligner ens egen synskit . jeg var i mandags forbi den synshal jeg bruger ,fordi jeg havde læst i andet forum ,at regler omkring fælge var blevet positivt ændret . Dette blev jeg gjort opmærksom på ikke er tilfældet ,og samtidig fik jeg oplyst at intet af dækket må rage uden for skærmen . Nu det jo ingen nyhed ,men troede faktisk det kun var når dækmønster var synligt uden for skærmen og ikke kun dæksiden som er tilfældet på et ældre sæt 15" med 50 profil
    som jeg husker det var det hvis kun dæksiden som gik lidt ud over, så gik der Rasmus modsat i den og jeg satte nogle 6 tommers fælge på fra en 63'er, de lurede lidt men den gik glat igennem, idag er det noget helt andet at få synet biler medmindre man støder ind i en der stadig har ånden fra Statens Bilinspektion bevaret

  11. #11
    Mine rager også ud over skærmene. Ingen kommenterede noget..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12
    Citer Skrevet af Rene Scholtz Vis Indlæg
    Det er selvfølgelig op til en selv, hvad man monterer´, men min erfaring er, at det kan betale sig, og se efter et blinklys, der er inden for ens smag,og så fastmonter, isteden for at leve med frygten for, at man møder emsige betjente på ens vej eller træf.
    ...for ikke at snakke om hvad der sker hvis man en dag er med i en ulykke og skal forklare hvorfor man kører rundt i en bil uden lovpligtig lys. Det kan gå hen og blive dyrt.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  13. #13
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    ...for ikke at snakke om hvad der sker hvis man en dag er med i en ulykke og skal forklare hvorfor man kører rundt i en bil uden lovpligtig lys. Det kan gå hen og blive dyrt.
    Helt enig Shark

  14. #14
    keddex1982
    Guest
    Hej

    Fik at vide da jeg var til syn med min i foråret 2010 at de skulle være fastmonteret og at ombukkede synlige ledninger og dobbeltklæbende tape ikke ville kunne godkendes.

    Købte nogen til en Sunbeam ala dem gj skriver om og puttede nogen led pærer i og det blev den synet med uden problemer

    Klik Billede for en større version

Navn:	DSCN0594.JPG
Vist:	23
Str:	1.28 MB
ID:	1286

    Elektrikeren / Søren
    Hm.. jeg tror det bliver en lignende løsning jeg ender op med... er ikke meget for at skulle have sådan en orange fætter boret i karossen igen, men som Shark siger kan det give bøvl ved en evt. ulykke.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •