Resultater 1 til 15 af 15

Tråd: AC Delete cover

  1. #1

    AC Delete cover

    Hej alle
    Jeg er igang med at montere et AC delete cover fra www.acdelete.com.
    Da jeg synes der er sparsom information om hvordan dette monteres vil jeg lave en lille vejledning om hvordan dette monteres vil jeg lave en vejledning.
    Indtil jeg er færdig med det kommer her lidt billeder af det monterede cover.'

    Blower modstand og blover kølerør monteret i cover:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1763.JPG
Vist:	27
Str:	741.3 KB
ID:	1256
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1762.JPG
Vist:	25
Str:	746.7 KB
ID:	1255

    Sammenligning AC kasse og AC delete cover:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1770.JPG
Vist:	33
Str:	776.4 KB
ID:	1254

    Cover monteret:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1795.JPG
Vist:	39
Str:	738.4 KB
ID:	1257

    Ledningsnet modificeres (ledninger til modstand forlænges):
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1799.JPG
Vist:	30
Str:	761.9 KB
ID:	1258

    og så kom jeg ikke længere idag
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #2
    Hej

    Er selv gået igang med det samme idag når man alligevel ikke kan komme ud at køre..
    Har pillet gammel aircon ud - pain in the ass - skal skilles ad ned i mototrummet for at få den ud.
    Har tilpasset dæksel så det passer på bolte / skruer.

    Og skal så lave resten sikkert på søndag så er der nogen fælder eller er det bare at gøre som du har gjort og så spiller det?

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0015.JPG
Vist:	18
Str:	2.14 MB
ID:	4088
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  3. #3
    Det er et godt lille projekt og giver masser af dejlig plads i motorrummet.
    Ledningerne til blæser motorrens modstande skal forlænges, i hvert fald hvis man monterer det som jeg gjorde.
    Du skal også bruge noget der kan tætne mellem kassen og rørene til varmeapparatet. Jeg brugte de strimler som normalt bruges til AC rørene:
    http://www.zip-corvette.com/ProductD...GR-SR&CTitle=&
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Macfly
    Guest
    [QUOTE=Shark;4210]Hej alle
    Jeg er igang med at montere et AC delete cover fra www.acdelete.com.
    Da jeg synes der er sparsom information om hvordan dette monteres vil jeg lave en lille vejledning om hvordan dette monteres vil jeg lave en vejledning.
    Indtil jeg er færdig med det kommer her lidt billeder af det monterede cover.'

    Blower modstand og blover kølerør monteret i cover:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1763.JPG
Vist:	27
Str:	741.3 KB
ID:	1256
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1762.JPG
Vist:	25
Str:	746.7 KB
ID:	1255

    Sammenligning AC kasse og AC delete cover:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1770.JPG
Vist:	33
Str:	776.4 KB
ID:	1254

    Cover monteret:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1795.JPG
Vist:	39
Str:	738.4 KB
ID:	1257

    Ledningsnet modificeres (ledninger til modstand forlænges):
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1799.JPG
Vist:	30
Str:	761.9 KB
ID:	1258

    og så kom jeg ikke længere idag[/QU

    super fedt smid gerne flere billeder på ,jeg skal på et tidspunkt lave det samme dels fordi at min blæsermotor støjer på trin et og trin to og så giver det jo noget mere plads .

  5. #5
    Sjovt. Jeg overvejer at gå den anden vej. Jeg vil hellere bruge kræfterne på at få det til at virke igen. Alle fjerner aircondition - det ville da være blæret hvis det virkede. Hvad skal i bruge pladsen til? Det har siddet der i 40 år uden at genere nogen - det kan vel sidde der 40 år til?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Sjovt. Jeg overvejer at gå den anden vej. Jeg vil hellere bruge kræfterne på at få det til at virke igen. Alle fjerner aircondition - det ville da være blæret hvis det virkede. Hvad skal i bruge pladsen til? Det har siddet der i 40 år uden at genere nogen - det kan vel sidde der 40 år til?
    Hæ hæ kun 34 år claes , hvor meget er der afmonteret på dit a/c ?? Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det til og min erfaring som mekaniker er at a/c anlæg ofte er utæt og dyre at reperere på og det med pladsen der vil jeg sige at når der ligger en bigblock i så er der ikke meget plads at give af . Bare min mening .

  7. #7
    I min historiske tilgang til biler generelt, så synes jeg umiddelbart det smarteste er blot at skære remmen af kompressoren og lade hele systemet sidde. Jeg føler mig overbevist om, at hvis bilen overlever 30-40 år til, så vil man være glad for systemet sidder der urørt. Så er alle muligheder åbne - og hele systemet er ikke spredt for alle vinde. Desuden slipper man for arbejdet.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    I min historiske tilgang til biler generelt, så synes jeg umiddelbart det smarteste er blot at skære remmen af kompressoren og lade hele systemet sidde. Jeg føler mig overbevist om, at hvis bilen overlever 30-40 år til, så vil man være glad for systemet sidder der urørt. Så er alle muligheder åbne - og hele systemet er ikke spredt for alle vinde. Desuden slipper man for arbejdet.
    Jamen jeg giver dig helt ret Claes , men på min corvette har man stort set fjernet det meste så hvis jeg skulle opbygge det igen skal jeg bruge alle rør og kompressor og kondensor så for mig er det nok bare det næmeste at fjerne det sidste ,nu kan man jo heller ikke lige sige at min corvette i forvejen er holdt i den orginale stand .

  9. #9
    Nej, så forstår jeg det bedre. Hvis det alligevel ikke er komplet / helt håbløst, så kan jeg sagtens forstå det. Især hvis det er delvist afmonteret på en forkert måde. Forrige år stødte jeg tilfældigvis på manden, som i sin tid importerede min Corvette (1986) - og sørme om ikke han havde kompressor og alle dele fra min liggende på loftet - til fri afhentning. Mit er ikke rigtig afmonteret - det hele sidder stadig urørt på nær kompressor og - hedder det condensoren, mon? Jeg tror jeg smutter forbi ham når vejret bliver bedre og henter delene. Han havde sågår smogpumpe osv. også.

    Det er eddermame sjældent man støder på en dansk C3'er med fungerende kold A/C. Det kunne altså være ret sjovt - og lækkert. De bliver gerne lidt små-lune i kabinen, synes jeg.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Det er eddermame sjældent man støder på en dansk C3'er med fungerende kold A/C. Det kunne altså være ret sjovt - og lækkert. De bliver gerne lidt små-lune i kabinen, synes jeg.
    Det har nok desværre også lidt at gøre med gassen. Idag er man jo gået over til r134a (kørte de gamle ikke på r12 også kaldet freon?)

    Anlægget kan jo nok konverteres, men det besværliggøre jo processen lidt :-)

    Jeg har også overvejet at få mit anlæg igang igen - det er stadig intakt på 68'eren.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  11. #11
    Nu er der jo forskel på hvor god plads der er alt efter om det er en small eller big block
    Desuden kan de jo fås uden aircon så jeg ser ikke noget problem i forhold til originalitet. I dag kan man købe reproduktion non-aircon dæksler til montage i motorrummet så det ser originalt ud.
    Desuden hører aircon ikke til i en bil som skal forestille at være en sportsvogn.
    Desuden vil det koste en mindre formue at holde et gammelt aircon igang med det tøse kølemiddel man kan få i dag.
    Desuden er varme i bilen ikke noget problem hvis den bare er i orden. Sørg for at varmeskjolde osv. er monteret. Jeg er nødt til at tænde for varmen i min for ikke at komme til at fryse når jeg kører rundt om aftenen
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  12. #12
    Har ikke haft brug for AC køling i min SB, hvis jeg får det for varmt åbner jeg vinduerne eller tager taget af. Og bliver det for køligt lukker jeg vinduerne ;0)

    Så min AC forbliver på hylden i kælderen

    Mvh
    Kent

  13. #13
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Har ikke haft brug for AC køling i min SB, hvis jeg får det for varmt åbner jeg vinduerne eller tager taget af. Og bliver det for køligt lukker jeg vinduerne ;0)

    Så min AC forbliver på hylden i kælderen

    Mvh
    Kent
    Korrekt, jeg tror heller aldrig jeg har haft brug for det i en cab i DK. Den eneste grund jeg ser til det, er for udfordringens skyld eller at man har 100% match bil og synes det er sjovt at holde den i original og funktionel stand.

    Nogle corvetter er sportsvogne, ja. Min 68'er derimod med næsten alt i udstyr, automatgear, 3.08 bagtøj, den lille 327'er og en egenvægt omkring 1500 kg. Not so much, medmindre der laves en del modifikationer :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  14. #14
    Det er selvfølgelig rigtigt, at man ikke rigtigt har "brug" for A/C i en Corvette - hverken i en T-top eller en Cabriolet. Men, jeg synes nu stadig det kunne være morsomt - og i nogle tilfælde ret rart. Det kommer naturligvis an på hvordan man bruger bilen. Man har vel ret beset aldrig nogensinde "brug" for A/C, ligesom man aldrig rigtig har brug for servostyring.

    Jeg tror da egentlig, at de nyere Corvetter alle har A/C eller Klimaanlæg idag - og det kalder man vel stadig sportsvogne. C3'erne var bare tidligt ude.

    Hvis man kører længere ture i sin Corvette og bruger den mere eller mindre som en rigtig bil - så er der mange tilfælde hvor det alligevel kunne være rart. Det er ikke altid man gider køre en 2-300 kilometers motorvejtur med taget af f.eks. Når det er tordenvejrs-regnvejr er det også forholdsvis varmt, synes jeg. Men primært ville det da være bare for at have det fungerende - nu det sidder der. Lidt COOL i mine øjne. Hvis det kribler i fingrene og pengepungen, så kunne systemet nok monteres med nye pakninger osv. og konverteres til de nye typer gasser.

    De Corvetter jeg har kørt i - i orden eller ej - har alle genereret ret meget varme fra kardan-tunellen - sikkert både pga. gearkassen og måden udstødningen er placeret. Det mærkes naturligvis mest efter en længere motorvejstur om sommeren med tag på.

    Men det er sådan set heller ikke det jeg mener. Det jeg mener er bare, at man vel ligeså godt kan lade systemet sidde i bilen, hvis det sidder der, er komplet og er originalt til bilen. De fleste som skriver i denne tråd, undtaget Mcfly, har vel faktisk smallblock-biler hvor pladsen ikke generer det store.

    Ingen kender dagen. Vores biler skal nok leve "evigt", så derfor virker det fornuftigt på mig blot at lade det sidde i bilen, så man i fremtiden kan gå begge veje.

    Jeg tænker måske også på den måde, fordi jeg bor i et meget gammelt hus - hvor jeg hver dag glæder mig over, at der ikke har været foretagsomme ejere ind over, som har fjernet og moderniseret alle de gamle originale detaljer. I mange tilfælde har folk revet de smukke gamle kakkelovne ud fordi man jo ikke havde brug for dem længere efter centralvarmen blev installeret i 20'erne. De tager jo også unødig plads, den slags.

    Jeg er da sikkert bare tosset - og naturligvis skal man da gøre komplet som det passer én - det er jo ens egen bil, for pokker. Men - jeg synes bare man i det mindste bør tænke over det inden man hiver det ud for at hive det ud. Det sikreste sted at opbevare systemet er nok siddende i bilen.


    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •