Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Nyt rotating assembly til SBC

  1. #1

    Nyt rotating assembly til SBC

    Jeg er efterhånden kommet frem til at jeg nok skal have outsourcet renoveringen af min originale 68'er motor hvis jeg gerne vil ud og køre i vetten igen inden der går alt for mange år ;-)

    Problemet er at styrelejet i krumtappen er ødelagt i sådan en grad at modvægtene på krumtappen kan røre lejeoverfaldene på blokken. (der er ikke ødelagt noget på blokken)

    Jeg ved godt at krumtappen måske kan svejses og drejes af men bliver det ikke for dyrt i forhold til nyt hvis krumtappen også skal slibes + nye stempler + afbalancering.

    Men så kommer det store spørgsmål, hvor køber man et kvalitets rotating assembly hvor man er nogenlunde sikker på at tolerancer og maskinarbejde er udført korrekt.

    Min fantasi rækker ikke meget længere end til at finde et kit fra Eagle på summitracing. Men findes der ikke bedre?

    http://www.summitracing.com/parts/ESP-B13205E030/

    Jeg har ikke brug for noget der er stærkere end det originale da jeg har tænkt mig at genbruge/få renoveret de originale mickey mouse topstykker.

    Mvh

    Roald
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  2. #2
    Hvis det skal være et økonomisk overskueligt projekt, kunne det her så bruges?

    Chevy short block
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hvis det skal være et økonomisk overskueligt projekt, kunne det her så bruges?

    Chevy short block
    Så meget budget behøver det heller ikke være ;-) tanken var egentligt at få renoveret den originale motor.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Så meget budget behøver det heller ikke være ;-) tanken var egentligt at få renoveret den originale motor.
    Der er meget kræs på ebay hvis man kigger sig lidt for specielt hvis man ikke vil op i vilde kubiktommer, mange vil jo have flere kubik så krumptapper med mindre slag er billige, de originale har en fantastisk kvalitet også i forhold til nyere og det har winberg, bryant, cola krumtapper også, en del går og gemmer en god krumptap for så til sidst at sælge den på ebay så man kan godt være heldig at få noget godt, jeg købte jo f.eks en winberg som koster 5500 dollars fra ny for under 300, den er blevet checket og fejler intet, man kan så få et maskinværksted i usa f.eks. ohio crank til bygge et sæt omkring krumptappen, det koster en brøkdel af hvad det gør i dk. selve boringen kan man få lavet her i landet efter de specs som følger med stemplerne.

    krumptap søgning til 327 http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories

    denne ser ikke dårlig ud: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/cast-...Q5fAccessories

    eller hvis det skal være lidt vildt, den lave vægt gør den meget omdrejningsvillig:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/winbe...Q5fAccessories

  5. #5
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Der er meget kræs på ebay hvis man kigger sig lidt for specielt hvis man ikke vil op i vilde kubiktommer, mange vil jo have flere kubik så krumptapper med mindre slag er billige, de originale har en fantastisk kvalitet også i forhold til nyere og det har winberg, bryant, cola krumtapper også, en del går og gemmer en god krumptap for så til sidst at sælge den på ebay så man kan godt være heldig at få noget godt, jeg købte jo f.eks en winberg som koster 5500 dollars fra ny for under 300
    Det vil sige at kvaliteten af de gamle originale krumtapper fra 60'erne er bedre end de billige fra Scat eller Eagle? Ja det giver vel egentligt meget god mening. De fleste krumtapper støbes vel i kina idag og forarbejdes i USA?

    Min plan var egentligt en hel original renovering, men da vetten er godt fyldt med options (vejer ca 1500 kg) og har 3.08 gearing så jeg må indrømme at jeg har overvejet at snyde lidt og bruge en lettere tilgængelig 350 cui krumtap istedet for 327'eren + en rulleknast for at få lidt mere bundtræk.

    Eller er det indbildning at rulleknast + de få kubik tommer vil give nogen mærkbar forbedring fra bunden?

    Det var sgu godt nok vildt at du ikke gav mere for den Winberg krumtap, jeg har også godt set hvad de kan koste fra ny og hvad de kan holde til :-D
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Der er meget kræs på ebay hvis man kigger sig lidt for specielt hvis man ikke vil op i vilde kubiktommer, mange vil jo have flere kubik så krumptapper med mindre slag er billige, de originale har en fantastisk kvalitet også i forhold til nyere og det har winberg, bryant, cola krumtapper også, en del går og gemmer en god krumptap for så til sidst at sælge den på ebay så man kan godt være heldig at få noget godt, jeg købte jo f.eks en winberg som koster 5500 dollars fra ny for under 300, den er blevet checket og fejler intet, man kan så få et maskinværksted i usa f.eks. ohio crank til bygge et sæt omkring krumptappen, det koster en brøkdel af hvad det gør i dk. selve boringen kan man få lavet her i landet efter de specs som følger med stemplerne.

    krumptap søgning til 327 http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trk...All-Categories

    denne ser ikke dårlig ud: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/cast-...Q5fAccessories

    eller hvis det skal være lidt vildt, den lave vægt gør den meget omdrejningsvillig:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/winbe...Q5fAccessories
    Det er alså en SUPER FED måde at få samlet en fed motor på.
    God brugt kvalitets stumper, til lave priser, og så hjem med ShopUSA.

    Gå den vej Roald...........

    P.S
    Ang. ShopUSA, så har jeg lige købt en brugt MC udstødning i FL, pris leveret til ShopUSA i VA $105, total pris leveret ved mig dør i DK = 1000kr (leveret på få dage, kassen var ca. 1m x 40cm x 40cm !!!)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Hej Roald,
    Inden du dømmer din krumptap helt ude, vil jeg høre om du er klar over at du kan få endeleje/styreleje i overstørelse. Forstået på den måde at lejet er ekstra bredt. Sådan et leje fik jeg hjem på opfordring af gutten der sleb min krumptap. Der var nemlig også sidevejs slør med standard leje, men med overstørelse endeleje og slibing på krumptab, fik vi det hele til at passe perfekt.

    Vh.
    Jørgen

  8. #8
    Citer Skrevet af jhansen Vis Indlæg
    Hej Roald,
    Inden du dømmer din krumptap helt ude, vil jeg høre om du er klar over at du kan få endeleje/styreleje i overstørelse. Forstået på den måde at lejet er ekstra bredt. Sådan et leje fik jeg hjem på opfordring af gutten der sleb min krumptap. Der var nemlig også sidevejs slør med standard leje, men med overstørelse endeleje og slibing på krumptab, fik vi det hele til at passe perfekt.

    Vh.
    Jørgen
    Hej Jørgen

    Jo det skal selvf tjekkes af en fagmand når jeg får taget mig sammen til at hive motoren ud. Men der er slidt så meget i krumtappen at der ikke er meget materiale tilbage når den er slebet ned.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  9. #9
    Karsten #999
    Guest
    Hej Roald

    Da jeg lavede min gamle 400" blok købte jeg en komplet pakke hos Ohio Crankshaft bestående af krumtap, plejlstænger, stempler og lejer. Delene kom afbalanceret og det var bare at få boret blokken og derefter samle. Jeg fik super god hjælp(fra Chuck :( ) og prisen var yderst rimelig i forhold til de stumper jeg købte.

    Mvh
    Karsten Horn

  10. #10

Lignende Tråde

  1. Meet the New Manager of Corvette’s Assembly Plant
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 28-07-2010, 22:11
  2. Corvette Assembly Plant to Forgo Annual Summer Shutdown
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 19-06-2010, 08:15

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •