Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Olie

  1. #1

    Olie

    Hejsa

    Nu er det jo snart forår og så skal der ny olie på motoren men hvilken, har læst om både hel og halv og ikke syntetisk olie i diverse grader og synes ikke jeg er blevet ret meget klogere på hvilken der er bedst (har en ide om at det er lidt ala nogen kan lide moren andre datteren nogen begge to) så hvad siger i, hvad skal man putte på en stock smalblock med 100.000 miles på bagen (tror at den måske er blevet hovedrep på et eller andet tidspunkt med ved ikke med sikkerhed).

    Pt er der denne på: http://shop.streetparts.dk/product.asp?product=2482

    Elektrikeren / Søren
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2
    Jeg kører på Castrol Classic 20w-50. Jeg er kommet frem til at 20W-50 olie skulle være bedst. Den du linker til er sikkert udmærket, men jeg vil personligt hælde Valvoline 20W-50 på næste gang - det siger Brian er bedst. Han har personlig erfaring med, at det er det eneste der virker på de højtydene bådracermotorer. Det tror jeg mere på end alt muligt andet, man læser på nettet.

    http://shop.streetparts.dk/product.asp?product=396
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg kører på Castrol Classic 20w-50. Jeg er kommet frem til at 20W-50 olie skulle være bedst. Den du linker til er sikkert udmærket, men jeg vil personligt hælde Valvoline 20W-50 på næste gang - det siger Brian er bedst. Han har personlig erfaring med, at det er det eneste der virker på de højtydene bådracermotorer. Det tror jeg mere på end alt muligt andet, man læser på nettet.

    http://shop.streetparts.dk/product.asp?product=396
    Hej ja du har ret Claes den køre bedst på Classic 20w-50, mener jeg køre på Valvo lines 20/50 race den kan Morten fra kia skaffe, det skulle være den bedste af slagsen,.

  4. #4
    Man går aldrig galt i byen med Valvoline eller Duckhams hvis du kan skaffe noget af det.
    Jeg kører selv med Castrol Classic 20W/50, den plejer jeg at købe når jeg er på messe og kan få lidt rabat når jeg køber en kasse (4*4,5L) (man skal se godt efter når man sammenligner priser da de findes i både 4,5 og 5L dunke!).
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Yes. Duckhams, den gode grønne classic, har jeg også kørt på
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Yes. Duckhams, den gode grønne classic, har jeg også kørt på
    Har også kørt på Duckhams, men den forhandles ikke mere i Danmark.,

  7. #7
    Nej, det er rigtigt Kim. Det var vist nok derfor jeg skiftede til Castrol Classic.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Har også kørt på Duckhams, men den forhandles ikke mere i Danmark.,
    Man kan stadig finde den, de havde den til efterårsmessen i Fredericia. Iøvrigt er det vist ikke kun i DK den ikke forhandles, så vidt jeg er informeret laves den ikke mere
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Lignende Tråde

  1. OLIE / Morten KIA IMPORT
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 31-07-2010, 21:17
  2. Hvilken olie på min 4 speed gearkasse
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 27-07-2010, 01:06
  3. Olie påfyldnings rør TH400
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 02-06-2010, 08:14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •