Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: tank

  1. #1

    tank

    hej alle
    er der nogen der ved hvorfor der af og til er overtryk i benzintanken nar jeg lukker op

  2. #2
    Hej "gj"
    Det afhænger af hvilken type/årgang du har. Nogle har, eller skal have, et ventileret tankdæksel (før 1970). 1970 og op har uventileret tankdæksel og et "fuel vapor recovery system" som består af en separator på tanken og en dåse med kulfilter monteret på rammen foran firewall i venstre side.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    hej shark
    det er en 1975 årgang med 350 motor

  4. #4
    Hej.

    Jeg oplever faktisk også lidt overtryk i tanken noglegange. Min er også en 1975'er og har åbenbart også sådan et "fuel vapor recovery system". Er det noget man bør efterse? Jeg har ikke rigtig tænk over, at det var forkert - jeg oplever det også af og til på mine "almindelige" biler. Jeg kunne ogdt tænke mig at høre en eksperts udsagn om det!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    "lidt overtryk af og til" er nok ikke noget at bekymre sig for, men det burde ikke opstå.
    75'eren har en lukket tank, dvs. ingen ventil i tankdækslet.
    Systemet består af en separator monteret på tanken (kan ikke ses uden af afmontere tanken) og en beholder med kulfilter og nogle vacuum switche. Beholderen sørger for dels at holde et svagt vacuum i tanken og for at ventilere overtryk i tanken gennem kulfilteret til atmosfæren når motoren er slukket eller når motoren er startet trækkes benzindampen ind i motoren.

    Enten har nogen koblet slangerne til systemet forkert til, noget er stoppet et sted eller nogen har med vilje koblet systemet fra.
    Bemærk at et (korrekt) ventileret tankdæksel ikke fjerner tryk i tanken, det forhindrer kun vacuum i tanken da der sidder en envejs-ventil i dækslet. Her er det normal at der er lidt overtryk i tanken, især på en varm dag hvor benzinen delvist fordamper i tanken.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6

Lignende Tråde

  1. alukøler/Expansion Tank.
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 11-01-2011, 16:31

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •