Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Resultater 1 til 30 af 37

Tråd: Indkøb af klubværktøjer

  1. #1

    Indkøb af klubværktøjer

    Hej venner

    Jeg vil foreslå, at vi i denne tråd skriver hvilke værktøjer, vi gerne vil have i klubben. Vi kan så ved næste GF stemme om hvilke vi indkøber.

    Personligt synes jeg det er svært at få luftet bremserne helt perfekt ud, så jeg vil foreslå sådan et Trykluft-udluftningssystem, måske der er én der ved præcis hvad man skal bruge?

    Så - skriv herunder hvilke Vette-værktøjer i synes der er behov for!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Kære Claes..

    Bare denne her så bliver jeg glad..
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Snap-...motiveQ5fTools


    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    noget som man altid mangler og som koster kassen at få lavet ude i byen plus at mange ikke er så gode til er justeringer af hjul, toe-in, toe-out, caster-chamber, for dem som har prøvet at få undervognen justeret rigitigt ind er det som at få ny corvette, der skulle være tid nok til at få det hjem inden hillclimb, skuedag mv. , så et forslag kunne være at købe følgende:

    toe-in/toe-out i alukassen

    caster/camber i alukasse





  4. #4
    Virkelig en ting, som man altid mangler - og værkstederne i øvrigt også tit mangler. David, kan du prøve at regne på hvad det vil koste i danske kroner leveret her i landet på billigste vis? Jeg ved du er skarp til at finde de bedste priser på alt.

    Når du har fundet prisen, så kan vi eventuelt lave en online afstemning om kit's ne skal indkøbes. Jeg mener selv, at det er en rigtig god investering for klubben. Bestemt ikke noget alle har.

    Det kan egentlig være, at online afstemninger er vejen frem, når vi skal afgøre hvad vi synes der er et behov for?

    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Virkelig en ting, som man altid mangler - og værkstederne i øvrigt også tit mangler. David, kan du prøve at regne på hvad det vil koste i danske kroner leveret her i landet på billigste vis? Jeg ved du er skarp til at finde de bedste priser på alt.

    Når du har fundet prisen, så kan vi eventuelt lave en online afstemning om kit's ne skal indkøbes. Jeg mener selv, at det er en rigtig god investering for klubben. Bestemt ikke noget alle har.

    Det kan egentlig være, at online afstemninger er vejen frem, når vi skal afgøre hvad vi synes der er et behov for?

    Vette-hilsen

    Claes
    Klik Billede for en større version

Navn:	shopusa.jpg
Vist:	293
Str:	29.4 KB
ID:	1241

    Fra www.shopusa.dk, ikke billigt men ville være fantastisk at have i klubben.

  6. #6
    Ja, det er absolut en stor investering. Jeg tænker på om man eventuelt kunne lave en mindre betaling til klubkassen, hver gang man låner sætter / eller får justeret sin bil til en klubdag? Simpelthen for at få lidt hjem til klubkassen igen? Det har tidligere været nævnt tror jeg ;-)

    Jeg ville personligt gerne give 200 kroner for lån af sættet.

    Hvor er behovet størst, David? Er det typisk camperen eller toe-in/out, der er problemet? Jeg kan se at camper-kittet er væsentlig billigere. Kunne man nøjes med Campersættet til en start? På den måde kunne man måske se om folk ville benytte sig af vores værktøjer?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Helt klart toe-in/toe-out som vi jo både skal bruge på forreste og bagerste hjulsæt, iøvrigt har jeg et caster/chamber gauge som frit kan lånes (mangler dog spindeladapteren).

  8. #8
    Jamen så kan vi vel nøjes med toe-in/out kittet? Vi kunne eventuelt lave nogle klubdage, hvor medlemmerne kan lære hvordan man bruger sættet, så det ikke konsekvent er de samme hjælpsomme personer, der knokler med det.

    Jeg ved, at man måske kan låne sig frem forskellige steder, men jeg synes det kunne være et stort plus for klubben, at have sit eget kit. Tiden er moden nu, synes jeg. Klubben er godt kørende og bliver stærkere hver eneste dag

    Skal vi lave en afstemning om indkøb af sådan et toe-in/out kit ?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jamen så kan vi vel nøjes med toe-in/out kittet? Vi kunne eventuelt lave nogle klubdage, hvor medlemmerne kan lære hvordan man bruger sættet, så det ikke konsekvent er de samme hjælpsomme personer, der knokler med det.

    Jeg ved, at man måske kan låne sig frem forskellige steder, men jeg synes det kunne være et stort plus for klubben, at have sit eget kit. Tiden er moden nu, synes jeg. Klubben er godt kørende og bliver stærkere hver eneste dag

    Skal vi lave en afstemning om indkøb af sådan et toe-in/out kit ?
    Nej vi skal bare købe ASAP :-)

    (vi får ingen renter i banken:-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    John, jeg er faktisk enig. Men mon ikke det er klogt med en lille afstemning i stil med den vi lavede om FDA medlemskabet?

    Så kan vi have det afgjort meget snart, så vi måske kan have det hjemme til undervognsdag! ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    John, jeg er faktisk enig. Men mon ikke det er klogt med en lille afstemning i stil med den vi lavede om FDA medlemskabet?

    Så kan vi have det afgjort meget snart, så vi måske kan have det hjemme til undervognsdag! ;-)
    Jeg mener alt under 1000 kr køb!
    Op til 15.000kr, så er det en bestyrelse beslutning.
    Over 15.000kr medlems afstemning.

    Så må det kun være bestyrelses medlemmer der kan købe.

    Just my 2 cent.

    /Santa :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  12. #12
    John hansen
    Guest
    Ligesom min navnebror mener jeg at klubbens bestyrelse+alle Dem der er så flinke at skrue til diverse fantastiske dage, bør kunne indkøbe
    det nødvendige værktøj.
    Vi sparer penge til dyre værkstedsregninger.

  13. #13
    Hej John og John. Jeg hører hvad i siger. Hvis tingene skal køre nogenlunde hurtigt og ukompliceret, så er det smartest, at gøre som i foreslår. Vi vender den i bestyrelsen med det samme
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  14. #14
    Hej venner

    Det er hermed besluttet i bestyrelsen, at vi indkøber et Toe-in/out kit hurtigst muligt. Det er et relativt dyrt kit, men vi er sikre på, at det vil spare vores medlemmer for rigtig mange penge - og at vi får meget bedre kørende/styrende biler ud af det!

    Tænk engang - det er ikke engang klubbens fødselsdag endnu!

    Vette-hilsen


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej venner

    Det er hermed besluttet i bestyrelsen, at vi indkøber et Toe-in/out kit hurtigst muligt. Det er et relativt dyrt kit, men vi er sikre på, at det vil spare vores medlemmer for rigtig mange penge - og at vi får meget bedre kørende/styrende biler ud af det!
    x
    Tænk engang - det er ikke engang klubbens fødselsdag endnu!

    Vette-hilsen


    Claes
    SÅDAN!!!!!!!!!!
    Godt gået :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  16. #16
    Karsten #999
    Guest
    Jeg stiller selvfølgelig min Wide band Lambdasonde til rådighed hvis behov, ifm. diverse motordage etc.

    Mvh
    Karsten Horn

  17. #17
    Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan det skulle fungere med fælles værktøj.
    Sender man lige sådan et sæt med posten når medlemmer uden for kbh. området skal bruge det eller hvad???
    Ville forsendelsesomkostninger i praksis ikke gøre det meste af den slags værktøj urentabelt?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  18. #18
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan det skulle fungere med fælles værktøj.
    Sender man lige sådan et sæt med posten når medlemmer uden for kbh. området skal bruge det eller hvad???
    Ville forsendelsesomkostninger i praksis ikke gøre det meste af den slags værktøj urentabelt?

    /Karsten
    Hvis låner betaler forsendelsesomkostninger bør det være muligt, på hjemmesiden vil man kunne se hvor værktøjet er lånt ud til.
    En undervognsopmåling er dyr og det koster kun 100 kr. at sende 10 kg.

    Klik Billede for en større version

Navn:	postdanmark.png
Vist:	288
Str:	13.4 KB
ID:	1246

  19. #19
    Hej

    Jeg tror også sagtens det kan lade sig gøre med klubværktøjer. Indtil videre har vi jo set hinanden ofte Sjællændere og Jyder, til forskellige motordage og hyggedage. Når man , via hjemmesiden, til hver en tid kan se hvor værktøjet befinder sig, så er det jo bare at bede personen tage værktøjet med ved sådan en lejlighed. Og hvis det haster - så kan det sendes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  20. #20
    Det lyder rigtig skønt med lambdasonden, Karsten. Det er klubånd, det her!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  21. #21
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Toe-in / toe-out.

    Så landede CCCD's toe-in / toe-out laser-værktøj, det er super-prof kvalitet og hurtigt at sætte op, så skulle det være slut med at bruge flere tusinde på at få stillet hjulene, kom til motordag og se det demonstreret

    Klik Billede for en større version

Navn:	tools2.jpg
Vist:	245
Str:	618.3 KB
ID:	1448


    Klik Billede for en større version

Navn:	tools1.jpg
Vist:	245
Str:	748.8 KB
ID:	1447

  22. #22
    Herligt David, godt at se, at vores penge bliver brugt til noget til vores biler.
    Kommer det med på de næste 2 motordage?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  23. #23
    Fedt, David! Stor dag for klubben!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  24. #24
    Ser godt ud, glæder mig til en udmåling.

    Hvad men en værkstedskran?. Står faktisk lige og skal bruge sådan en. Der er en på tilbud hos Harald Nyborg til en tusse.
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo....enr=73884&n=10

    eller en lidt bedre i Biltema:
    http://www.biltema.dk/da/Sog1/?quick...%a6rkstedskran

    Eller der er måske en i klubben (på sjælland) jeg kan låne?

    Ellers står jeg gerne for indkøbet.

    mvh
    Steffen

  25. #25
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Herligt David, godt at se, at vores penge bliver brugt til noget til vores biler.
    Kommer det med på de næste 2 motordage?
    Ja det var planen at prøve det på Corvetterne på de kommende motordage, som Jimmy sagde igår, 2 tusind kan ikke gøre det for at få sat undervognen op, det kan også bruge på de bagerste hvor det kan være tidskrævende (og dyrt) at stille hjulene.

  26. #26
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja det var planen at prøve det på Corvetterne på de kommende motordage, som Jimmy sagde igår, 2 tusind kan ikke gøre det for at få sat undervognen op, det kan også bruge på de bagerste hvor det kan være tidskrævende (og dyrt) at stille hjulene.

    Det lyder godt David.
    Måske skulle vi holde:

    Undervognsjustering dag.
    Gearkasse dag. (rep og/eller ompakning)
    Rep. tralingsarms dag.
    Skift af kanst, rocker arms (og stødstænger udmåling) eller topstykker dag.

    osv osv.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  27. #27
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja det var planen at prøve det på Corvetterne på de kommende motordage, som Jimmy sagde igår, 2 tusind kan ikke gøre det for at få sat undervognen op, det kan også bruge på de bagerste hvor det kan være tidskrævende (og dyrt) at stille hjulene.
    Sidst jeg spurgte om pris på justering af hjul, lå det omkring 3000kr. afhængig af der ikke er noget som driller.

  28. #28
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Sidst jeg spurgte om pris på justering af hjul, lå det omkring 3000kr. afhængig af der ikke er noget som driller.
    ...og hvor ofte vil der ikke være noget der driller på 35+ år gamle biler
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  29. #29
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det lyder godt David.
    Måske skulle vi holde:

    Undervognsjustering dag.
    Gearkasse dag. (rep og/eller ompakning)
    Rep. tralingsarms dag.
    Skift af kanst, rocker arms (og stødstænger udmåling) eller topstykker dag.

    osv osv.
    Lige nøjagtigt John .
    Motordage kan sagtens afveksles af andre nye tiltag ..gearkasse opstætning med overdrive som blev omtalt i en anden tråd
    virker som noget den næste vinter kunne bruges til

  30. #30
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    ...og hvor ofte vil der ikke være noget der driller på 35+ år gamle biler
    Ja det kan let tage en dag og med de værkstedspriser man ser idag skal man lige spare sammen, men nu kan vi selv, vi laver en instruktions-video og lægger ud på CCCD's youtube kanal

Lignende Tråde

  1. Indkøb af klub værktøj
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 7
    Sidste Indlæg: 24-11-2010, 14:55

Tags for denne tråd

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •