Hej venner

Jeg har nu i 11 år ikke haft lys i mine instrumenter - har anset det som en ligegyldig detalje. Men nu når bilen skal til at bruges lidt mere - og måske på diverse længere roadtrips - så vil jeg gerne have lys i dem igen.

Jeg er temmelig sikker på det er spolen, der er brændt over i lyskontaken - den der gør at man kan skrue op og ned for styrken i dem. Jeg kunne faktisk godt finde på at "luse" den, så der bare altid er fuld knald i dem. Jeg har faktisk ikke behov for at kunne skrue ned for styrken synes jeg.

Er der nogen der ved hvilke af ledningerne i strømstikket, der skal "luses" for at have lys i instrumenterne? Man må kunne luse den således at den stadig virker med tænd sluk funktionen -altså at lyset først tænder når forlygterne tændes - men bare bliver ledt uden om spolen.

Hvis ikke dette kan lade sig gøre, må jeg jo bide i det sure æble og bestille en ny kontakt. Er der i såfald nogen der ved hvor man skaffer sådan én henne? Måske der alligevel er én i klubben, der skal til at hive dele hjem fra US of A?

Vette-hilsen

Claes