Resultater 1 til 22 af 22

Tråd: Ganløse Hillclimb

  1. #1

    Ganløse Hillclimb

    Her kan i se en lille lækker appetitvækker fra Ganløse Hillclimb. Kunne være sjovt at vi stiller op nogle stykker - bare for at være med!

    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Her kan i se en lille lækker appetitvækker fra Ganløse Hillclimb. Kunne være sjovt at vi stiller op nogle stykker - bare for at være med!

    Tror de ville lure lidt hvis der pludselig stod et par Corvetter til start, men der skal også tages et licenskursus eller ?

  3. #3
    Ja, licensen kan tages om morgenen inden løbet, har jeg ladet mig fortælle. En 1-dages licens er nok vist. ;-) Jeg er sikker på publikum vil elske det - også selvom vi ikke klarer os specielt godt. Lyden af V8 bulderen vil helt sikkert begejstre. ;-) Vi må i så fald have nogle gode klubstreamere / mærker på. Der er sikkert presse-dækning.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Allan
    Guest
    Løbet er altid godt besøgt . Der er en meget velinformeret speaker der fortæller om hver enkelt bil der stiller til start . Der er mulighed for at købe øl/vand/is og grille pølser og gå rundt og se på bilerne i pauserne . Der har nu været v8 med et par gange ,har dog ikke set nogen vetter være med endnu .Dramatik har der også været med biler der er smuttet i grøften ,og en af de værer var da mål dommerbordet blev torpoderet af en deltager bil ,med et brækket dommerben som følge
    Sidst rettet af Allan; 10-01-2011 kl 15:25.

  5. #5
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Question Forsikring

    Det kunne da være meget sjovt, men er der ikke noget med veteranforsikring.
    Ikke for at udelægge et godt initiativ men værd at tænke på.

    Forsikringen dækker ikke skade på køretøjet eller
    ansvar for skade, der opstår under/ved:
    5.
    Enhver kørsel på bane eller område, der er
    afspærret til hastighedskonkurrence (manøvre-
    og specialprøver), kap- og væddeløbskørsel.

    6.
    Hastighedskonkurrence, anden kap- og væddeløbskørsel

    på privat eller offentlig vej.

  6. #6
    Hej Jan

    Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er forsikringen inkluderet i tilmeldelsesgebyret.

    Jeg kunne heller ikke forestille mig andet, da samtlige deltagere ellers ville være tvunget til at have fuld forsikring. Men mon ikke en almindelig forsikring også er for lidt, hvis man deltager i motorløb? Det tror jeg.

    Det kan godt være man ikke har kasko på bilen, når man kører de 1,5 km ruten er - men det må man vel bare have i baghovedet, så man ikke kører fuldstændig vanvittigt.

    Hvordan gør vores dragracere egentlig? Brian og Christian f.eks, hvordan er i forsikret når i kører ned ad strippen?

    7 Forsikring
    Anmeldelsesgebyret er inkl. forsikringspræmie, som garanterer deltagerne dækning mod ethvert civilt ansvar overfor tredje part. Forsikringsdækningen udgør maksimalt DKK 5.000.000.


    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej Jan

    Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er forsikringen inkluderet i tilmeldelsesgebyret.

    Jeg kunne heller ikke forestille mig andet, da samtlige deltagere ellers ville være tvunget til at have fuld forsikring. Men mon ikke en almindelig forsikring også er for lidt, hvis man deltager i motorløb? Det tror jeg.

    Det kan godt være man ikke har kasko på bilen, når man kører de 1,5 km ruten er - men det må man vel bare have i baghovedet, så man ikke kører fuldstændig vanvittigt.

    Hvordan gør vores dragracere egentlig? Brian og Christian f.eks, hvordan er i forsikret når i kører ned ad strippen?

    7 Forsikring
    Anmeldelsesgebyret er inkl. forsikringspræmie, som garanterer deltagerne dækning mod ethvert civilt ansvar overfor tredje part. Forsikringsdækningen udgør maksimalt DKK 5.000.000.


    Vette-hilsen

    Claes
    Der er ikke nogen kasko som man kan regne med..... Ikke på strippen, og jeg tror heller ikke at Hill Climb kan dækkes... Men så må man jo bare køre efter forholdende .



    Det lyder, og ser ellers fantastisk ud.. Jeg kunne da godt finde på at være med
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  8. #8
    Hehe - kunne simpelthen være fantatisk hvis du ville være med, Christian. Hold op det ville da sprede lykke hos stor som lille, hvis din kompressor-boostede kom buldrene dér. Gør det, gør det, gør det!

    Når jeg tænker mig om, så lyder det da også helt vanvittigt hvis man var kaskodækket under et motorløb! Jeg kan ikke rigtigt forestille mig hvordan det skulle lade sig gøre?

    Ansvaret skal naturligvis være på plads, og det er det blot man har betalt startgebyret. Der er naturligvis en risiko ved at deltage - men det giver det da blot endnu mere "kant". at være med!


    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Hvad med et lille CCCD Væddemål........



    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  10. #10
    Hmmm lyder som noget man skal op at kigge på hvis altså man er til pænt brug efter festen dagen før hos Claes
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  11. #11
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Der er ikke nogen kasko som man kan regne med..... Ikke på strippen, og jeg tror heller ikke at Hill Climb kan dækkes... Men så må man jo bare køre efter forholdende .



    Det lyder, og ser ellers fantastisk ud.. Jeg kunne da godt finde på at være med
    Og du har jo en SB, så du har jo en chance :-) power.....
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  12. #12
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Og du har jo en SB, så du har jo en chance :-) power.....

    Nemlig!!!
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  13. #13

  14. #14
    Den her video er ikke lige om Corvetter, men om HillClimb. Den er ret sjov og viser meget godt, at det er teknik fremfor hestekræfter.

    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15
    Allan
    Guest
    Erik Lolk har deltaget i et par af løbene i jylland med sin BB 71 , mener det var i et af løbene det gik galt og han efterfølgende skulle ud og købe en ny front :-(...... Nå men mht. til deltagelse mener jeg at chafføren skal stille i køredragt og hjelm ,hvorvidt der skal være bur i bilen er jeg ikke sikker om dette også er krav ,idet jeg ikke mener Lolk har dette i sin corvette cap.

  16. #16
    Hej Allan

    Så vidt jeg har læst mig frem til og forhørt mig om, så er det eneste krav godkendt køredrag, hjelm og en synet og indregistreret klassisk bil. Ingen problemer. Hillclimb er ikke et rigtigt racerløb i retsmæssigt forstand, så derfor må man gerne køre i sin helt standard bil.

    Derfor er Hillclimbs det helt rigtigt hvis man gerne vil lugte lidt til klassisk race, men ikke vil ofre store penge på kørelicenser og bil med vognbog osv. ;-)

    Ikke så mange betænkninger. Vi skal bare have stablet det CCCD-hold på benene! Vi kan i så fald lige aftale hvad farve køredragter vi skal have. Haha.

    Det kan jo tænkes, at nogen er så heldige at de kan låne en dragt og en hjelm.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  17. #17
    Allan
    Guest
    hmm...tænker cccd ens køredragter / hjelme

  18. #18
    To sjæle én tanke!

    Nå, Allan. Jeg kan høre du allerede ER med på holdet. Du er jo også selvsagt med - du er jo på hjemmebane! Du kender vel de sving, som din egen bukselomme. Du må give kaffe en dag og vise mig ruten.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  19. #19
    Jeg undersøger lige reglerne grundigt, så vi ved præcis hvordan vi skal forholde os. Jeg bliver ikke specielt klog af at læse reglementerne - de er lidt forvirrende, når man ikke rigtig er inde i diverse grupper og klasser. Det sidste jeg har hørt er, at man kan stille op i Hillclimbs iført kedeldragt, havehandsker og knallerthjelm. Det skulle gælde for standardvogn klassen. Måske netop dette setup kunne være CCCD's nye image?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  20. #20
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Smile Godkendt køredragt

    Det kræver vel at den opfylder visse kvalitetskrav

    Som denne ikke bestod


  21. #21
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

  22. #22

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •