Resultater 1 til 18 af 18

Tråd: Ny shifter console

  1. #1

    Ny shifter console

    Hej,

    Min shifter console har set bedre dage, og jeg er derfor i proces med at shine den op. Jeg har alle stumperne efterhånden, men mangler at finde en løsning på selve pladen.

    Jeg viste den i dag til min autolakerer, og han mente desværre ikke at den kunne omlakeres tilfredsstillende pga krom detaljerne.

    Så jeg må ud og have en ny - der er dog langt mellem flotte eksemplarer der passer til en 68, så spørgsmålet er, om nogen kan bekræfte at denne vil passe?

    http://www.ebay.co.uk/itm/2908866007...%3AMEBIDX%3AIT

    Mvh
    Casper

  2. #2

    Hvis nogen har en liggende...

    Hvis nogen har et flot eksemplar liggende vil jeg selvfølgelig også være meget interesseret i at købe det, så jeg ikke skal til at fragte en hjem fra USA

  3. #3
    Man kan sprøjtemale det hele og så rense kromkanterne med vatpinde inden lakkken tørrer.

    Det er ikke så kompliceret og kan altid gøres om hvis det ikke lykkes første gang.

  4. #4
    Ja, men desværre er der tidligere en, der har forsøgt at restaurere den - uden at have evnerne. Så jeg tror den kræver en temmelig grov omgang, før den overhovedet er klar til at blive malet

  5. #5
    Hvis den ikke er ødelagt skal den bare have noget malingfjerner.

  6. #6
    Det vil ikke også ødelægge krom detaljerne?

  7. #7
    Kromen skal nok holde.

    Men prøv dig frem og gentag nogle gange.

  8. #8
    Ok, det lyder jo egentlig ikke så uoverskueligt. Tak for råd, jeg giver det et skud

  9. #9
    Citer Skrevet af Hr Casper Bonde Jensen Vis Indlæg
    Det vil ikke også ødelægge krom detaljerne?
    Hej Casper.
    Du kan også prøve at snakke med dem her http://www.sodablasting.dk/index.html
    De er til at tale med. og soda skulle ikke ødelægge crom.

    Hilsen Smeden
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  10. #10
    Jeg ville lige dele en status på den her Nu hvor sæsonen igen er over os (og vejret rent faktisk begynder at følge med) fik jeg endelig taget hul på det her projekt.

    Nedenfor er et par før-billeder af konsollen, så i kan se, hvordan den så ud. Et meget tykt lag maling (måske påført over flere fejlslagne renoveringer?)

    Klik Billede for en større version

Navn:	1.jpg
Vist:	14
Str:	544.6 KB
ID:	6732Klik Billede for en større version

Navn:	2.jpg
Vist:	10
Str:	486.2 KB
ID:	6733Klik Billede for en større version

Navn:	3.jpg
Vist:	10
Str:	459.2 KB
ID:	6734

    Jeg tog den ind til drengene fra Dansk Sodablasting (tak for tippet, Smed!) og de skrællede malingen af på ca. 5 minutter.

    Desværre blev det så også tydeligt, at kromen ikke var helt intakt inde under det tykke lag maling. Men det var nu engang stadig bedre end før, og der hvor kromen var ubrudt, blev den nærmest som ny.

    Jeg borede det gamle emblem ud, gav det hele en gang maling, og erstattede det med et nyt fra Ecklers

    Klik Billede for en større version

Navn:	4.jpg
Vist:	18
Str:	456.5 KB
ID:	6735Klik Billede for en større version

Navn:	5.jpg
Vist:	17
Str:	500.7 KB
ID:	6736Klik Billede for en større version

Navn:	6.jpg
Vist:	16
Str:	441.7 KB
ID:	6737

    Pga krom-skaderne ligner det stadig ikke en konsol, der kommer lige fra fabrikken... Men nu ligner det i det mindste ikke længere noget, som er blevet grimt fordi man ikke gad gøre en indsats

  11. #11

    Sodablæser

    Hej Casper og eventuelt andre interesserede

    På Long Island Corvette Shop har vi indkøbt en billig sodablæser af nedenstående model:
    http://www.viskerbladet.dk/product/s...mmel-pris-591/

    Den fungerer aldeles udmærket, og har været anvendt på såvel glasfiber, metal og træ.
    Ligeledes har den været brugt som sandblæser, da Store E skulle 'sprøjtes' en Jake i dørruden på Long Island Corvette Shop.

    Klik Billede for en større version

Navn:	Long-Island-Corvette-Shop_02.jpeg
Vist:	53
Str:	56.1 KB
ID:	6738

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  12. #12
    Det ser rigtigt fint ud.
    De små ujævnheder der er tilbage er kun noget du selv lægger mærke til.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  13. #13
    Tak! Alt i alt er det også blevet bedre, end jeg havde turde håbe på

    Mit eneste problem lige nu er, at jeg ikke kan finde ud af at få pillet heater kontrollen fra hinanden, så jeg kan skifte faceplate.

    Hvis nogen har erfaring og kan lokkes til at give en hånd, må i endelig sige til! Eller alternativt hvis i kender en god guide et sted på nettet... Min egen søgen har ikke givet noget

    Klik Billede for en større version

Navn:	vette.jpg
Vist:	10
Str:	635.8 KB
ID:	6739

  14. #14
    Du skal have gear konsollen løsenet
    også kan du liste/vride/kante heater konsollen neden ud

    Karsten

    PS. Jeg har lige haft min skilt ad et par gange for at fejlfinde på blæser kontakten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  15. #15
    Det er som om der sidder to wires fast til "hjulene" (thumbwheels, tror jeg de kaldes på engelsk), som jeg ikke umiddelbart kan få af. Ved du hvilke jeg mener?

    Citer Skrevet af Ruppe Vis Indlæg
    Du skal have gear konsollen løsenet
    også kan du liste/vride/kante heater konsollen neden ud

    Karsten

    PS. Jeg har lige haft min skilt ad et par gange for at fejlfinde på blæser kontakten

  16. #16
    Citer Skrevet af Hr Casper Bonde Jensen Vis Indlæg
    Det er som om der sidder to wires fast til "hjulene" (thumbwheels, tror jeg de kaldes på engelsk), som jeg ikke umiddelbart kan få af. Ved du hvilke jeg mener?
    Jo, men heater konsollen er en del for sig , vil du skille den også ?
    ellers tror jeg at de er skubbet ind over en tap på thumb wheels og er skruet fast med et beslag til konsollen

    Karsten
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  17. #17
    Klik Billede for en større version

Navn:	25-241436-1-A1.jpg
Vist:	8
Str:	78.6 KB
ID:	6740 er det den ?
    71 cabriolet
    (Ford 37 Slantback projekt)
    hi

  18. #18
    http://www.ecklerscorvette.com/corve...ning-1968.html

    Det er sådan en her, som jeg har.. Jo mindre indgreb jeg kan foretage for at skifte den, des bedre

    Men det ser ud som om at skruerne der holder den fast nedefra ikke kan tages ud, uden at skille selve controlleren fra hinanden. Men måske jeg tager fejl

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 17-02-2011, 22:38

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •