Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Syn af C2'er.

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Syn af C2'er.

    Jeg var til syn med min 64'er idag og det var lidt interessant, C2'ere deler jo undervogn med C3'ere med få forskelle, parkeringsbremsen på en C3 (og 67'ere) fungerer via et kabel til midterkonsollen og jeg har altid haft problemer med at justere dem ordentligt ind, det var derfor lidt en overraskelse at se hvor godt det virker på C2'ere efter en grundjustering, måske fordi udvekslingen i C3'eren blev ændret i forhold til C2'ere som fungerer via en udvekslingsarm på rammen istedet ( på C3'ere er udvekslingen selv parkeringsbremsehåndtaget), ellers er coilover et no go, men alukalipre fra SSBC går igennem uden problemer og så blev der ikke kigget i motorrummet, så alt i alt en god oplevelse og god køretur i tørvejr

  2. #2
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  3. #3

    Syn

    Kanon

  4. #4
    Hej David

    Afmonterer du trækakslerne når du grundjusterer ude ved hjulene?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David

    Afmonterer du trækakslerne når du grundjusterer ude ved hjulene?

    /Karsten
    Det jeg gjorde var at stramme kablet op på møtrikken før bagbroen til hjulene ikke længere kunne dreje rundt, herefter lidt tilbage igen så de kunne, så passede pengene. I forhold til C3'eren virker parkeringsbremsen mere kontant, selvom når man kigger på måden det er lavet virker som noget der er kommet på efter at bilen var færdigdesignet, smider lige et billede op når jeg er i garagen senere :-)

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Et par billeder (klik for større udgave) som viser armen/udvekslingen på c2'eren, genvindstangen er ikke original der skal sidde en såkaldt J-Bolt istedet, lidt interimistisk men det virker

    handbrake1.jpg
    handbrake.jpg

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Køretøjet er godkendt.

    Så fik jeg den synet efter at have skiftet svingarme og monteret original F41 fjeder.

    Synes jeg har prøvet en del igennem tiden, originalfjedre, trw-fjedre, fiberfjedre, coilover osv. De originalfjedre jeg har prøvet har altid været meget hårde, det var derfor noget af en overraskelse at prøve en helt ny f41 fjeder og sving-arme med Sfæriske bøsninger/lejer forrest, det kører som intet jeg har prøvet før i en Corvette C2/C3 smooth/blødt og de Sfæriske bøsninger gør at hjulet synes at følge vejen bedre. Jeg kan ikke rigtig blive klog på om det er fjederen som er ny fra Corvettecentral eller om det er svingarmene som ikke længere binder i forreste bøsning som gør forskellen, men kan kun sige at de vejbump som jeg plejer at passere med forsigtighed nu kan tages uden at sænke hastigheden, næsten bedre end Merceren.

    Lægger lige et par billeder op senere af synskittet mv.

  8. #8
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Så fik jeg den synet efter at have skiftet svingarme og monteret original F41 fjeder.

    Synes jeg har prøvet en del igennem tiden, originalfjedre, trw-fjedre, fiberfjedre, coilover osv. De originalfjedre jeg har prøvet har altid været meget hårde, det var derfor noget af en overraskelse at prøve en helt ny f41 fjeder og sving-arme med Sfæriske bøsninger/lejer forrest, det kører som intet jeg har prøvet før i en Corvette C2/C3 smooth/blødt og de Sfæriske bøsninger gør at hjulet synes at følge vejen bedre. Jeg kan ikke rigtig blive klog på om det er fjederen som er ny fra Corvettecentral eller om det er svingarmene som ikke længere binder i forreste bøsning som gør forskellen, men kan kun sige at de vejbump som jeg plejer at passere med forsigtighed nu kan tages uden at sænke hastigheden, næsten bedre end Merceren.

    Lægger lige et par billeder op senere af synskittet mv.
    Sfæriske bøsninger/lejerer jeg ikke før stødt på en min Haynes repair manual :-) Hvad er det for nogle David ?

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Sfæriske bøsninger/lejerer jeg ikke før stødt på en min Haynes repair manual :-) Hvad er det for nogle David ?
    Det har været fremme længe, mest til race og jeg forstår hvorfor efter at have fået det på, typisk er vejen jo ikke helt flad og specielt ved brede dæk tilpasser trailing armen sig ved at vride lidt så vinklen er perfekt, det kan den ikke ved fast bøsninger = dårlige traction/greb.

    princippet kan ses her:


    gå til 2:20 i denne video her bliver det vist:



  10. #10
    Allan
    Guest
    selvfølgelig ...Hvordan med hurtige sving ,hvordan arter bilen sig ?

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    selvfølgelig ...Hvordan med hurtige sving ,hvordan arter bilen sig ?
    Jeg ved det faktisk ikke, men det ved jeg mere om når foråret kommer

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •