Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Corvette "langsom" til at starte

  1. #1

    Corvette "langsom" til at starte

    Hej gents,

    Jeg oplever, at min Corvette nogle gange er lidt lang tid om at starte. Starteren kører fint rundt, men nogle gange går der bare lidt lang tid, før den får fat og starter motoren. Når den får fat, skal jeg som regel være lidt forsigtig på gassen til at starte med, for at motoren ikke går ud igen (drukner?).

    Jeg troede egentlig at den langsomme start bare var en naturlig ting ved så gamle biler ('68), men jeg kan se, at andre har biler der springer i gang nærmest så snart nøglen drejer.

    Det skal siges, at der sidder et helt nyt Optima batteri i, samt at starteren er spritny.

    Har i nogle bud på, hvad det næste naturligt skridt ville være? Kan det være tændrørene, der trænger til at blive skiftet?

    Mvh
    Casper

  2. #2

    Start problemer!!

    Der kan være mange grunde til din bil ikke springer i gang sådan ca med det samme. Formoder at det drejer sig om
    en en kold motor - har motoren været druknet nogle gange kan tændrørene tage skade og derfor ikke give den rigtige gnist
    eller slet ingen.- skift dem- er problemet der stadig få tjekket din tænding- er den i orden, og problemet stadig er der så kik på
    karburatoren, choker spjæld - måske hænger svømmeren lidt osv - er der stadig problemer er jeg sikker på at der andre her i klubben
    der har kvalificeret bud så det løses. Men start processen fra en ende af så er det nemmere at finde fejlen og løse den.

    God arbejdslyst. Mvh. Ole.

  3. #3
    Citer Skrevet af Hr Casper Bonde Jensen Vis Indlæg
    Hej gents,

    Jeg oplever, at min Corvette nogle gange er lidt lang tid om at starte. Starteren kører fint rundt, men nogle gange går der bare lidt lang tid, før den får fat og starter motoren. Når den får fat, skal jeg som regel være lidt forsigtig på gassen til at starte med, for at motoren ikke går ud igen (drukner?).

    ...
    Du skriver først at starteren kører fint rundt og bagefter at der går lang tid "før den får fat". Skal det forstås sådan at starteren tørner motoren fint, men at der går lang tid inden motoren starter?
    I så fald tag luftfilteret af og kontroller at der kommer benzin fra accellerationspumpen når du træder på speederen. Dette gøres inden du forsøger at starte motoren. Hvis der ikke kommer benzin er pumpen dårlig eller benzinen fordamper eller løber ud af karburatoren.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Tak for indspark! Det handler primært om en kold motor, ja, men jeg synes faktisk også at jeg oplever det (i mere eller mindre grad) selv når motoren er varm. Jeg ved ikke om det peger mere i retning af én af mulighederne?

    Ellers vil jeg så gå igang med at arbejde mig igennem de muligheder du nævner. Hvis det viser sig at tændrørene er håbløse, hvad er så de bedste jeg kan erstatte dem med? Det er en 327 med 300 heste, der bare kører almindelig gadekørsel

  5. #5
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Du skriver først at starteren kører fint rundt og bagefter at der går lang tid "før den får fat". Skal det forstås sådan at starteren tørner motoren fint, men at der går lang tid inden motoren starter?
    I så fald tag luftfilteret af og kontroller at der kommer benzin fra accellerationspumpen når du træder på speederen. Dette gøres inden du forsøger at starte motoren. Hvis der ikke kommer benzin er pumpen dårlig eller benzinen fordamper eller løber ud af karburatoren.
    Det er præcist sådan, ja. Jeg prøver at tage filteret af og kigge.

    Nu spørger jeg måske dumt, men kan jeg reelt bare glo lige ned i karburatoren og se, om der kommer benzin? Er relativt ny til det her ;)

  6. #6

    Startproblemer.

    Tændrør NGK XR5 - 3332 ACdelco R4 3s De kan bruges - First Mile har dem på lager til 45,00kr pr stk. En varm motor kan også i nogle tilfælde
    have lidt start problemer, men ofte er det kun fordi benzinen fordamper i karburatoren.

    Mvh. Ole.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hvordan står tændingen, er den med platiner eller er der elektronisk tænding på evt. msd?

    Prøv evt. også at lave en kompressionstest evt. leakdown-test også, en motor som ikke er så tæt mere i ventiler og ringe kan have sværere ved at starte. Det herlige er at selv en lidt ældre V8 med god tænding og karburering altid starter

  8. #8
    Den er med platiner

    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Hvordan står tændingen, er den med platiner eller er der elektronisk tænding på evt. msd?

    Prøv evt. også at lave en kompressionstest evt. leakdown-test også, en motor som ikke er så tæt mere i ventiler og ringe kan have sværere ved at starte. Det herlige er at selv en lidt ældre V8 med god tænding og karburering altid starter

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Hr Casper Bonde Jensen Vis Indlæg
    Den er med platiner
    Så ville jeg starte med at rense dem altså på kontaktfladen, har set mange biler starte igen efter at de er blevet renset/rengjort for korrosion/støv/olie og måske også et check/rens af dæksel og rotor på tændingen, hvis der sidder lidt ir kan den have svært ved at lave en gnist.

  10. #10
    Min 71'er havde samme problem. Var altid en evighed om at starte.....

    Det er helt klart en god idé st skifte eller rense platiner osv. Det koster ikke en herregård med nye dele.

    Men det kan også være en god idé at tjekke fordeleren for slidtage. Kan akslen løftes meget op og ned når fordelerdæsklet er taget af? Det kan påvirke graderne på tændingen.

    Original tænding virker godt når det er orden, men hvis det originale ikke er et krav kan en nyere elektronisk HEI fordeler anbefales eller man kan ombygge den originale til elektronisk tænding.

    Jeg skiftede til en HEI med udtag til den mekaniske omdrejningstæller. Det løste problemet med en meget slidt fordeler. Da jeg nu har skiftet til et FAST EFI system med elektronisk styret tænding er denne HEI fordeler til salg.

    Den har kørt nogle få tusinde km og er som ny med kassen den kom i.

  11. #11
    Lyder til, at en grundig rens er et meget godt sted at starte, uanset hvad..

    Pfingstl, hvad skal HEI fordeleren koste, hvis det bliver aktuelt?

  12. #12
    Det er præcist sådan, ja. Jeg prøver at tage filteret af og kigge.

    Nu spørger jeg måske dumt, men kan jeg reelt bare glo lige ned i karburatoren og se, om der kommer benzin? Er relativt ny til det her ;)
    Ja, der skal komme en stråle benzin når speederpedalen er i bevægelse (nedad altså).
    Jeg kan ikke længere huske hvor henne hvis det er en Q-Jet karburator, men et eller andet sted dernede skal der ske noget.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Lignende Tråde

  1. Visning af hjemmeside på IPhone "defekt"
    Af Pfingstl i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 12-09-2014, 08:10
  2. Leje af lift til olieskift på en Corvette og en "pony"
    Af KSondergard i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 24-09-2012, 20:19
  3. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 17-06-2011, 08:43
  4. Saa blev der alligevel bestilt noget hjem "derovrefra" :-)
    Af Stingray69 i forum Generelt Forum
    Svar: 21
    Sidste Indlæg: 16-05-2011, 22:42

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •