Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Borgeson kit

  1. #1

    Borgeson kit

    Nogen der har erfaring med Borgeson konvertering / kører med det?
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Nogen der har erfaring med Borgeson konvertering / kører med det?
    Hej Søren

    Ja lidt, jeg købte et Borgeson til big blocken, da jeg ikke kunne få det gamle systen til at virke, (havde ikke servo) selvom der var komplet servo system monteret, men jeg fik ikke den store glæde af det, der skal lige siges at det ikke havde noget med Borgeson at gøre, mit problem til at det ikke virket lå i min remhjul til servopumpen, remhjulet centreret ikke 100% selvom det hele var nyt, og den smule slør gjorde at lamellerne i servopumpen opførte sig negativ, sendt ikke det rigtige tryk ud i systemet,
    Da Borgeson hellere ikke hjalp ( det var inden jeg opdage det med remhjulet ) blev det afmonteret igen, og John købte det af mig, der skal lige siges, hvis man kører big block med store headers vil jeg ikke vælge Borgeson på grund af pladsen er ret trang, huset røre ved headers, og det er noget større i længden.
    Men det er perfekt til Small block, og så har man kun pumpe og styrehus siddende.

    Kim

  3. #3
    Jeg har tænkt at montere et, da jeg har en utæthed. Bare det at slangerne ikke skal bevæge sig med styretøjet giver vel længer leve tid. Den lille hjælpe cyl. Skal så ikke bruges. Og det er vist den der altid er problem. Med.

  4. #4

    Borgeson kit3

    Fik fat i et igår, nu sider det i. Ja det er langt, ratstammen er næsten væk. Det er noget større.
    ikke svært at montere. Der er 3 ny bolte med og nyt gummi led.
    armen ned til styrstangen skal genbruges. Den var svær at få af.
    Den er ikke monteret endnu, er renset og malet. Det samme med pumpen.
    styrtøjet ser helt anderledes ud nu. Mere "normalt".
    Nu må jeg se om det giver problem med plads til headers.
    jeg vil lige tilføje, jeg har motore/gear ude. Det giver estra plads ved montering.
    har heller ikke justeret omdrejningerne, den skulle jo helst dreje lige meget til h. V.

  5. #5
    Allan
    Guest
    Fedt .... Har du mulighed for at lægge lidt billeder op af projektet ? :-)

  6. #6
    Lækkert sæt. Ingen tilpasning/svejsning. Klik Billede for en større version

Navn:	image.jpeg
Vist:	20
Str:	1.40 MB
ID:	6454Klik Billede for en større version

Navn:	image.jpeg
Vist:	15
Str:	1.12 MB
ID:	6455

  7. #7
    Fik ikke skrevet det i kassen er det der er afmonteret. Mangler et beslag på vangen, slanger og montere armen.
    Skal så justere styreudslag. Det tog 1 time her til, med motor ude. Det vil være meget besværligt med motor i bilen da pladsen da vil være trang.
    Et oplagt sæt når motor er ude.
    For mig er det fryd for mit øje med et styrtøjet der ser "normalt " ud, håber det lever op til forventningerne.
    Venter på converter og g.kasse ophæng, er på vej.
    Skal også have sat mine ny bøsninger i bærearmene.
    Korte fjedre.
    Så bliver det i med ny motor/gearkasse.
    Måske en efterårs tur. Har ikke travlt, jeg arbejder meget langsomt.
    Renser af og maler alt jeg har fat i.

  8. #8
    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_1284.JPG
Vist:	16
Str:	2.14 MB
ID:	6465

    Jeg har kørt med det et par år. Det virker fint. Dejligt kort styreudslag, har dog stadig noget slør, men har ikke justeret noget endnu, fik heller ikke sporet bilen efter montering, da planen var at skifte flere styredele. Eneste modificering er at ratstammen skal slåes næsten helt ind. Jeg havde plads i en bigblock med headders, servo virker fint, hyler dog lidt en gang imellem, men det kan skyldes at jeg ikke brugte det foreskrevne servoolie. tilt og tele virker også.
    Hilsen Steffen

  9. #9
    Hej Steffen .
    jeg har lige monteret, men ikke oile på.
    hvilken oile foreskriver de?

  10. #10
    Er der nogen af jer der har overvejet denne: http://www.ridetech.com/store/c2-c3-...forcement.html
    I kan evt. læse mere her: http://www.corvetteforum.com/forums/...-ridetech.html
    Tror jeg måske får problemer med headers på min, er der nogen der kan fortælle mig hvor meget hardyskiven (ragjoint) rykker tættere på brandvæggen (firewall)?
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  11. #11
    Ifølge Van Steel er beslaget ikke nødvendigt ved alm. kørsel.

    Måske hvis man kører på bane m.m.

  12. #12
    Hej Friborg

    De anbefaler en god kvalitets servo olie, og ikke ATF (automatgearkasseolie), mener der var en anbefalingen med i sættet.

    Hilsen Steffen

  13. #13

Lignende Tråde

  1. Borgeson styrebox
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 14-08-2012, 17:33

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •