Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: dysning

  1. #1
    Allan
    Guest

    dysning

    Skal have dysset min demon 750 om ,så den får mere benzin på de 2 forreste ,men hvordan er fremgangsmåden til at finde ud af hvilken størrelse der skal på ?

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Skal have dysset min demon 750 om ,så den får mere benzin på de 2 forreste ,men hvordan er fremgangsmåden til at finde ud af hvilken størrelse der skal på ?
    Fremgangsmåde (med driftvarm motor):

    1. Juster/check først svømmerhøjden, man skal kunne se benzin i glasset eller der skal lige netop løbe lidt ud når skruen på siden tages af.

    2. Check om powervalven er rigtig, normalt er de på 6.5 og din vacuum i tomgang skal være minimum 8.5 hg altså 2 højere, hvis den ikke er det vil powervalen åbne og give for meget benzin i tomgang. Hvis den laver meget vacuum kan det være at den aldrig åbner powervalven.

    3. De rigtige dyser findes ved enten at skifte til nye tændrør og læse dem efter kørt tids kørsel uden tomgang, sorte = for store dyser, hvide er for magert, man kan også gå nedaf til den begynder at "hugge" såkaldt lean stumble og så en størrelse op igen. Et tegn på at den går for magert er at den skyder ud af udstødningen/backfire også i tomgang.

    Gode illustrationer her : http://www.superchevy.com/how-to/eng...street-tuning/

  3. #3
    Allan
    Guest
    Det er ved opstart / tomgang den gerne skal have lidt hjælp på gassen . Der er lige kommet friske tændrør i maskinen

  4. #4
    Hej Allan
    Hvis det er i tomgang du har problemet må du kunne justere det væk med tomgangsskruerne?.
    De skal skrues ud for at give den mere benzin.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Allan
    Guest
    Hej Karsten
    bilen har lige været hos Skp Racing , og det var Steens forslag at dysse den om . Ses vi til Viking Run ? 😊

  6. #6
    OK, er det fordi den ikke reagerer på tomgangsskruerne eller er omdysningen pga. et andet problem?
    Hvis det er fordi den ikke reagerer på skruerne kan det være et større problem på Demon karburatorerne da de ikke har udskiftelige restriktorer i tomgangskredsløbet. Så er det noget med at finde boremaskinen og de små bor frem.
    Min Demon reagerede ikke fornuftigt på justering og jeg endte med at købe en Quick Fuel i stedet.

    Nej, jeg regner ikke med at skulle der over.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •