Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: Motor renovering

  1. #1

    Motor renovering

    God påske til alle CCCD'ere

    Jeg overvejer at kaste mig ud i gennemrenovering af min 350 SB næste vinter, og er derfor på jagt efter andres erfaringer og viden.

    Hvilke Engine parts er bedst, og kan det anbefales at købe et såkaldt Kit hjem (hvilke ?)

    Ligeledes, hvilke firmaer kan anbefales til Horning og planslibning af motor dele?

    Min "drøm" er at få nye knaster og løftere, og i den forbindelse få hornet motoren og pakket motoren helt om.
    Og nu hvor blokken er ude, vil jeg også overveje at renovere gearkassen, men igen - hvilke dele (fabrikat) er gode og kan anbefales?

    Mvh
    Kent

  2. #2
    Hej Kent

    Hvor meget vil du selv lave?
    Det er et stort, men også sjovt, projekt at kaste sig ud i som nybegynder. Der kræves også en temmelig stor værktøjskasse!

    Prisen afhænger meget af hvor meget der skal laves ved topstykkerne, det er faktisk den dyreste del af arbejdet og hvis der f.eks skal nye ventil sæder i dem så vil du alligevel ikke kunne gøre det selv. Jeg endte med at skrotte mine big block støbejerns toppe da det ville koste så meget at renovere dem at jeg lige så godt kunne købe nye (men din er jo match#, så du vil nok hellere renovere de gamle).

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3

Lignende Tråde

  1. LT 1 Motor
    Af Michael Pedersen i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 28-10-2014, 18:09
  2. Bagtøj renovering
    Af Shark i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 13-11-2011, 22:25

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •