Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Spørgsmål til glasfiber-arbejde

  1. #1

    Spørgsmål til glasfiber-arbejde

    Hej alle

    Jeg er i gang med en komplet ombygning af corvetten (C5), og skal i den forbindelse lave nogen ting i glasfiber. Der skal bl.a. støbes en ny indsats til forkofangeren, så den matcher en dansk nummerplade (de nyere i MC-størrelse). Til dét skal jeg have lavet en sandwich-konstruktion, som efterfølgende beklædes med væv (har valgt at bruge epoxy fremfor polyester).

    Jeg havde tænkt, at bruge noget almindeligt bygge-skum (i dette tilfælde "Würth Karmskum"), der skummes ud på en flade og efterfølgende tilskæres, slibes mv., indtil den er klar til at blive pålagt væv.

    Har nogen erfaring med at bygge i glasfiber? Herunder input ift. brug af epoxy på byggeskum? (er ikke tvivl om, at der sagtens kan laves en model i skum, men er i tvivl om, hvordan det vil reagere, når der kommer epoxy på)?

    Mvh. Anders
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  2. #2
    Hvorfor ikke fortsætte med glasfiber ?

    Der findes skum der kan bruges med glasfiber og skum er efter min mening kun nødvendigt til større flader.

    Der findes også bløde skumagtige måtter der kan lamineres med.

    Spørg evt. hos firmaer som Jotun eller hos en bådebygger.

    Jens

  3. #3
    Div. Fabrikater af byggeskum er fugtsugende, derfor ikke anbefalingsværdig til bygning med glasfiber og lig.

    Mvh
    Henrik E.

  4. #4
    Det lyder som om, at jeg skal gentænke planen lidt igen ;-)

    Udfordringen er, at indsatsen til forkofangere på enkelte steder skal være ret tyk (ca. 2-3 cm). Så jeg ville lave en model i skum (eller andet materiale), der kunne slibes/skæres/tilpasses, så den stort set har den rigtige form - blot en anelse i understørrelse. Derefter ville jeg omkranse materialet med 4-5 lag glasfibervæv, og siden spartle/slibe indtil den rigtige form er nået.

    Hvilket materiale kan anbefales, hvis jeg skal kunne omkranse det af glasfibervæv, og det samtidig skal være fast nok til at kunne slibes og tilskæres - og ikke være fugt-sugende?

    ...og vigtigst af alt: hvor skaffer jeg det henne? (skal ikke bruge ret meget - måske et stykke på 50x50 cm og med en tykkelse på 20-25 mm).

    Mvh. Anders
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  5. #5

Lignende Tråde

  1. Glasfiber arbejde
    Af Allan i forum Generelt Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 07-03-2015, 19:19
  2. Reperation af lak og glasfiber
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 11-07-2013, 11:55
  3. Glasfiber arbejde paa T-TOP
    Af 555corvette i forum Teknisk Forum
    Svar: 22
    Sidste Indlæg: 08-05-2011, 21:47
  4. Dagens arbejde
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 21
    Sidste Indlæg: 25-11-2010, 17:39

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •