Resultater 1 til 22 af 22

Tråd: Dagens arbejde

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Dagens arbejde

    Det tog ialt 11 timer at tage karrosseriet af incl. opsvejsning af dolly, en spændende stykke arbejde, der er 11 timer imellem først/sidste billede, fuld rapport når jeg har fået lidt søvn

    starten er gået, vi startede bagerst

    birdview


    klar til at rulle på trailer efter 11 timers intensivt arbejde for 2 mand

  2. #2
    Hej David

    Har du også fået udvidet garagen, eller har du fået ryddet op, syntes ikke at der var så meget plads sidst jeg var på besøg
    11 timer er da også noget af en arbejds dag, ja det tager tid at rammeløfte, det er godt du er tidlig ude, så skulle der være en chance at få den samlet til foråret,. rammen ser da fornuftig ud.
    Hvor meget mangler du på karrossen inden maleren får den


  3. #3
    Nu når i er igang med at pille i det glasfiber.
    Kan dette bruges til noget?
    Det er pisse dyrt, og kan ikke fåes mere, fordi det er for giftigt (alså noget der dur´:-)
    Jeg har ikke noget at bruge det til.......

    Bondmaster.jpg
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  4. #4
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Nu når i er igang med at pille i det glasfiber.
    Kan dette bruges til noget?
    Det er pisse dyrt, og kan ikke fåes mere, fordi det er for giftigt (alså noget der dur´:-)
    Jeg har ikke noget at bruge det til.......

    Bondmaster.jpg
    Hej John
    Det må du ikke smide ud, lad os forsøge noget med det til foråret, vil godt se nærmere på det,

    Kim

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Kim, jeg mangler et par aftener i garagen inden den er helt klar og det var Dennis min svoger som hjalp mig vi fik den ned i en værkstedshal med 20 tons loftkraner og så var det bare derudaf

    Hej John, det ser spændende ud, lige nu har jeg rigeligt men som Kim skriver lad være med at smide det ud, jeg har i hvert fald et par karrosser mere jeg skal have lavet færdig


    bagpanel skal af først så alle beslagene til kofangeren kan tages af


    så er den løftet af, vi gjorden kæderne fast i birdcage bag sæderne og ved kickpanels, det gav fin balance

    arbejdet er lidt nemmere med loftkraner

    målene til dolly er nemmest at tage udfra rammen

    her er bolte og resterne af bodymounts de allerfleste bolte overgav sig uden større kamp efter
    at have siddet der i 46 år




    en detalje jeg ikke har set før, der hvor benzinrøret gør ind i rammen bagtil og et stykke bagud sidder der en beskyttelse af stof så røret ikke skraber mod rammen, i forbavsende god stand efter alle årene


    rammen uden karrosseriet


    bagtøjet er løst, syv bolte


    rammen var fyldt op med granulat, det fik vi blæst ud

    fortøj

    bagtøj og gearkasse


    her er rammen i balance næsten hvor føreren sidder

    rammen totalt strippet og
    Dennis og henning (Jyden) får sig lidt kaffe og se det var den weekend gået


















  6. #6
    Det granulat er også i min ramme, hvorfor er det i rammen?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det granulat er også i min ramme, hvorfor er det i rammen?
    Ja godt spørgsmål tænke på om det var lyddæmpning ved sidepipes, men rammerne blev "malet" på fabrikken ved at sænke dem hele ned i et kar med maling så hvis det er fra fabrikken skulle det være sket efter, måske er det et insekt som har boet derinde

    jeg blev også nysgerrig så jeg postede det på corvetteforum http://forums.corvetteforum.com/c1-a...t-curious.html

  8. #8
    Allan
    Guest
    Det ses tydeligt ,at rammens beskyttelses maling løber op af ,ved de huller der er i rammen....SMILER

  9. #9
    Hej David

    Hold da helt op, i går godt nok til den, utroligt hvad man kan gøre, når omgivelserne er til det, sådan en kran burde vi alle eje med det tempo i skyder for dagen, kunne det tyde på at du skal samle rammen i december, det ville da være blæret den dolly ser rigtig solid ud, hvad så fremover, skal du samle hjemme eller kan du blive i den store hal,?
    Jeg snakker lige med John angående det fiber materiale

    kim

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    Hold da helt op, i går godt nok til den, utroligt hvad man kan gøre, når omgivelserne er til det, sådan en kran burde vi alle eje med det tempo i skyder for dagen, kunne det tyde på at du skal samle rammen i december, det ville da være blæret den dolly ser rigtig solid ud, hvad så fremover, skal du samle hjemme eller kan du blive i den store hal,?
    Jeg snakker lige med John angående det fiber materiale

    kim
    Ja enig, det er noget andet tempo det foregår i når man skruer sammen med en hardcore mekaniker, men der er også noget syret over at starte ud kl 8 og slutte klokken 10 kun på morgenmad og kaffe, når man arbejder så stærkt forstår man bedre hvorfor samlebåndene blev opfundet i usa, det giver simpelthen mening at man kan lave karroseriet færdigt på en linie og rammen på en anden og så matche dem længere nede af linien, samme metode med bagtøj, fortøj, motor osv. tror de har hygget sig i St. Louis dengang.

    Rammen bliver hurtigt færdig, jeg skal lige have lidt forskelligt hjem inden den kan samles igen, men den er allerede blevet trykrenset, så skal den blæses, svejses efter gm-spec, rettes i bænk og så enten galvaniseres eller pulverlakeres, vi samler den nok i hallen, det er hurtigst, men der går nok 2-3 måneder, malerarbejder tager tid og skal helst gøre det så den kan sætte sig rigtigt inden sidste byge Måske tager vi så den næste i rækken, men kun måske selvom det kunne være sjovt med to riverside red cabs til næste sommer

  11. #11
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja enig, det er noget andet tempo det foregår i når man skruer sammen med en hardcore mekaniker, men der er også noget syret over at starte ud kl 8 og slutte klokken 10 kun på morgenmad og kaffe, når man arbejder så stærkt forstår man bedre hvorfor samlebåndene blev opfundet i usa, det giver simpelthen mening at man kan lave karroseriet færdigt på en linie og rammen på en anden og så matche dem længere nede af linien, samme metode med bagtøj, fortøj, motor osv. tror de har hygget sig i St. Louis dengang.

    Rammen bliver hurtigt færdig, jeg skal lige have lidt forskelligt hjem inden den kan samles igen, men den er allerede blevet trykrenset, så skal den blæses, svejses efter gm-spec, rettes i bænk og så enten galvaniseres eller pulverlakeres, vi samler den nok i hallen, det er hurtigst, men der går nok 2-3 måneder, malerarbejder tager tid og skal helst gøre det så den kan sætte sig rigtigt inden sidste byge Måske tager vi så den næste i rækken, men kun måske selvom det kunne være sjovt med to riverside red cabs til næste sommer

    Ja det kan du have ret i, dem som lavede vores biler i sin tid, kan nok fortælle mange sjove historie omkring dette emne, den svonden tid kommer aldrig igen.
    Min ramme blev sandblæst og el-metaliseret, derefter blev rammen kørt til et pava center, der fik den hulrums beskyttelse, så sprøjtede jeg den i en grunder med zink, derefter en omgang sort industri maling. Ville gerne have den galvaniseres, men det blev jeg fra rådet, da det bad rammen skulle i er ca 460 grader varmt, så den ville blive blød som smør efterfølgende, det andet holder også de næste 40 år
    blandet1 996.jpg Image00695.jpg Billede 264.jpg vupti færdig

  12. #12
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja enig, det er noget andet tempo det foregår i når man skruer sammen med en hardcore mekaniker, men der er også noget syret over at starte ud kl 8 og slutte klokken 10 kun på morgenmad og kaffe, når man arbejder så stærkt forstår man bedre hvorfor samlebåndene blev opfundet i usa, det giver simpelthen mening at man kan lave karroseriet færdigt på en linie og rammen på en anden og så matche dem længere nede af linien, samme metode med bagtøj, fortøj, motor osv. tror de har hygget sig i St. Louis dengang.

    Rammen bliver hurtigt færdig, jeg skal lige have lidt forskelligt hjem inden den kan samles igen, men den er allerede blevet trykrenset, så skal den blæses, svejses efter gm-spec, rettes i bænk og så enten galvaniseres eller pulverlakeres, vi samler den nok i hallen, det er hurtigst, men der går nok 2-3 måneder, malerarbejder tager tid og skal helst gøre det så den kan sætte sig rigtigt inden sidste byge Måske tager vi så den næste i rækken, men kun måske selvom det kunne være sjovt med to riverside red cabs til næste sommer
    Husk du varmer rammen op til 462 grader, når den bliver galvaniseret.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  13. #13
    Allan
    Guest
    Pulverlakering med en rustprimer under ,har jeg brugt til en del på corvetten , bare sørg for at dække af de steder der skal bolte ol. gennem rammen . Da pulverlak fylder lidt i tykkelsen . Har kontakt til 2 der kan pulverlakere ,hvis det er ...... Pudsigt nok blev dette ,at pulverlakere gjort til skamme for et par år siden ,af selv samme person som mødte op til Viking med ..tja en sin egen ramme malet med pulverlakering

  14. #14
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Pulverlakering med en rustprimer under ,har jeg brugt til en del på corvetten , bare sørg for at dække af de steder der skal bolte ol. gennem rammen . Da pulverlak fylder lidt i tykkelsen . Har kontakt til 2 der kan pulverlakere ,hvis det er ...... Pudsigt nok blev dette ,at pulverlakere gjort til skamme for et par år siden ,af selv samme person som mødte op til Viking med ..tja en sin egen ramme malet med pulverlakering
    Sjovt nok, det kan jeg godt huske :-))
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  15. #15
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Husk du varmer rammen op til 462 grader, når den bliver galvaniseret.
    Da jeg lavede 68'eren fik jeg den koldgalvaniseret hos Roskilde Galvanisering, det holdt fint i over 20 år, selv et autoværn kunne ikke flå zinken af, så måske er det bedre med galvanisering

  16. #16
    David for fanden da.
    Det er det man med respekt må kalde GODT GÅET
    Som vi har snakket om før, så er det rette værktøj, det halve arbejde.
    Nu får du virkelig brug for SNAP-ON.
    Nu mangler du så "kun" lige Mias sorte, samt den skadet, og så til sidst den røde 454
    Med den hastighed, burde du få dem alle klar inden sommer.

    Snakkes ved
    Niels

  17. #17
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Da jeg lavede 68'eren fik jeg den koldgalvaniseret hos Roskilde Galvanisering, det holdt fint i over 20 år, selv et autoværn kunne ikke flå zinken af, så måske er det bedre med galvanisering
    Jeg går ud fra du mener sprøjte metallisering så, det holder............
    Kold gavlanisering er "alm" lak med zink, som er ok, men ikke super.......
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  18. #18
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Jeg går ud fra du mener sprøjte metallisering så, det holder............
    Kold gavlanisering er "alm" lak med zink, som er ok, men ikke super.......
    Hej John
    Du er på hjemmebane her kan jeg høre, når man varme galvaniser er badet som sagt over 460 grader, hvad gør det ved rammen, ja jeg spørger ligesom en lille dreng der er nysgerrig.



    1. slår rammen sig
    2. jeg har fået fortalt at den bliver blød som smør når den kommer i badet
    3. efter badet når den er afkølet, er den så dårligere i stivheden
    4. kan det overhodet lade sig gøre at varme galvanisere sådan en ramme
    5. i min verden er det jo kun en ramme som er lavet i jern, når den er afkølet burde den være lige så god som før.

    kim

  19. #19
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    det hedder blå-chromat og holder fantastisk:

    http://www.ro-galva.dk/dk/

  20. #20
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    det hedder blå-chromat og holder fantastisk:

    http://www.ro-galva.dk/dk/
    Er det elektrogalvanisering? Det varmer vel heller ikke emnet op eller?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  21. #21
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Er det elektrogalvanisering? Det varmer vel heller ikke emnet op eller?
    fra Gyldendals store Danske Encyklopædi:

    chromatering, (afledt af gr. chroma 'hud, farve'), overfladebehandling af metaller med et oxiderende, surt chromatbad. Badets temperatur er normalt 50-90 °C og varigheden 1-30 min. På metallets overflade dannes det såkaldte konversionslag, bestående af tri- og hexavalent chrom og oxideret metal. Laget er transparent, grønligt, gulligt eller sort, afhængigt af badets sammensætning og temperatur. Det hæfter godt og giver det behandlede emne en vis korrosionsbeskyttelse, men vigtigere er, at det er velegnet som basis for lakering og maling. Chromatering anvendes især på magnesium- og zinklegeringer.




  22. #22
    det hedder blå-chromat og holder fantastisk:

    http://www.ro-galva.dk/dk/
    Det er en god overfladebehandling(el-forzinkning), hvis du kan få gul (og ikke blå) er det en meget god overfladebehandling.
    Hvis jeg var dig, ville jeg låne en my måler "et sted". Du skal helst op på min. 15my (+ evt gulpassivering) Hvis du kan få gulpassivering (som er 1-2my), ville det svarer til ialt min. 30 my el-forzinkning.

    Den overfladebehandling, er en "kold" process.

    http://www.mff.dk/page80.aspx
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •