Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Topstykker

  1. #1

    Topstykker

    Hej
    Har lidt forskellige topstykker, men ved ikke hvilke der er bedst.
    Støbenr. slutter henholdsvis på 461, 487 og 882
    Hvilke ville være bedst på en SBC 350
    God jul og hilsen
    Henrik E

  2. #2
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej
    Har lidt forskellige topstykker, men ved ikke hvilke der er bedst.
    Støbenr. slutter henholdsvis på 461, 487 og 882
    Hvilke ville være bedst på en SBC 350
    God jul og hilsen
    Henrik E
    Hej Henrik,

    Som jeg husker det, så har du stroket din 350 til 383 og har meget cc i topstykker, og "små" ventiler.
    Det første du skal vide er, hvad er cc i dine stempler, derefter skal du vide hvad "piston to top" er, dvs fra stempel er i top, hvad er så målet fra top stempel til toppen af blokken.

    Når du har disse tal, så vi regne ud, hvad toppakningen vil være bedst, sammen med et af de forskellige topstykker du nævner.

    Hvis du stadigvæk har din 383 motor, så ville så store ventiler som muligt nok være det bedste. MEN cc i forbrændingskammeret skal passe til resten af motoren. Derfor er det vigtigt at vide, hvad du har af stempler og "piston to top" får jeg kan fortælle dig, hvad jeg syntes du skal bruge af de nævnte topstykker.

    En anden ting du også kan gøre, når du har topstykkerne ude af bilen, er at lave en leak down test af dem, bare for at se, hvad for et af de sæt du har, der er mest tæt.

    Her leak down tester mit topstykke

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-12-06 20.33.42.jpg
Vist:	12
Str:	3.28 MB
ID:	6122

    Og her får blokken lige den samme test, jeg anbefaler du gør det sammen, hvis du skifter topstykker.

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-12-28 21.05.51.jpg
Vist:	12
Str:	3.01 MB
ID:	6123


    Det ville nok også være en god ide, at ta' ventiler ud, og se om der er lidt "snavs" bag ventiler, og måle om du har slidte ventil styr/ventiler, se de sidste topstykker jeg rodede lidt med.

    Klik Billede for en større version

Navn:	DSC03051_zpse32b9445.jpg
Vist:	11
Str:	170.0 KB
ID:	6121


    Jeg er dog 99,9% sikker på at du skal have så små cc i topstykkerne (som f. eks 461, de er 64cc og 1.94 indsugningsventiler), og f. eks Fel Pro 1094 toppakning, da jeg tror at du har meget cc i stemplerne, men det er gæt fra min side af.

    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Var det ikke en komplet motor du købte hos Skip White?

    Eller var det en anden Langelænder?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej
    Har lidt forskellige topstykker, men ved ikke hvilke der er bedst.
    Støbenr. slutter henholdsvis på 461, 487 og 882
    Hvilke ville være bedst på en SBC 350
    God jul og hilsen
    Henrik E

    Hvilken shortblok/bund er der på, hvor vild er knasten, er der headers på ?

  5. #5
    Hej

    John.
    Jo havde en 383 stroker, men denne er en 4 boltet 350 motor, købt med 487 topstykker.
    Må nok hellere rykke topstykkerne af for at måle så.

    Shark.
    Nej det var en anden Langelænder.

    David.
    En 350 4 boltet boret 0.030 støbenr 3970010
    Knast ved jeg ikke ( ska den ud for at se hvad det er for en)
    Ja der er headers på. ( smedens gl. sidepipes)

  6. #6
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej

    John.
    Jo havde en 383 stroker, men denne er en 4 boltet 350 motor, købt med 487 topstykker.
    Må nok hellere rykke topstykkerne af for at måle så.

    Shark.
    Nej det var en anden Langelænder.

    David.
    En 350 4 boltet boret 0.030 støbenr 3970010
    Knast ved jeg ikke ( ska den ud for at se hvad det er for en)
    Ja der er headers på. ( smedens gl. sidepipes)
    Ja det er den eneste rigtige vej, lige nu ved du ikke "hvor du er" Jeg tror du har en lav kompression, fordi dine cc (som jeg husker 487 topstykkerne) er 75cc (ventiler 1.94/1.5 tror jeg)
    Det er meget cc, medmindre du har dome stempler, hvilket jeg ikke tror du har.

    Jeg har AFR 195 med 75cc, men det er fordi mine stempler er -3cc (dome stempler), med den toppakning jeg har valgt, og de mål min motor har, giver det mig 10.04:1

    Hvis dine stempler er +5cc, og du bruger en 1094 toppakning, så vil du få ca. 9.9:1 med de 75cc topstykker du har på lige nu.
    Hvis du har +12cc stempler, så falder det til 9.2:1 med 75cc topstykker (med 1094)
    Hvis du har +12cc stempler, og har brugt den toppakning som følger med i et komplet sæt pakninger fra Felpro, så er du på 8.8:1

    Derfor er det vigtigt at vide, hvad du har, og hvad du har brugt. Når vi ved det, så kan vi begynde at "bygge" op igen. Det kan nemt koste ½ eller 1 i kompression, bare ved forkert valgt af toppakning.

    Hvad har du af gearkasse og bagtøj??

    Når du er i gang, så kunne du jo lige måle din knast ud også, knasten er jo næsten der, hvor alting "starter", det er vigtigt at vide, hvad man har.
    En knast bestemmer jo hvor "meget" dine ventiler åbner sig, og hvor længe. Så den bestemmer (samme med rocker arms) hvor meget luft din motor får, og derved power output fra din motor.

    http://garage.grumpysperformance.com...stall-info.90/
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej

    John.
    Jo havde en 383 stroker, men denne er en 4 boltet 350 motor, købt med 487 topstykker.
    Må nok hellere rykke topstykkerne af for at måle så.

    Shark.
    Nej det var en anden Langelænder.

    David.
    En 350 4 boltet boret 0.030 støbenr 3970010
    Knast ved jeg ikke ( ska den ud for at se hvad det er for en)
    Ja der er headers på. ( smedens gl. sidepipes)
    461'erne klart de bedste medmindre der er høje stempler i

  8. #8
    Hej Gutter
    Først vil jeg lige ønske jeg alle godt nytår, og håber vi mødes mange gange i 2016.
    Vedr. mit topstykke projekt, har jeg lige et par spørgsmål mere.
    Hvorfor er der hul igennem indsugnings manifold til udstødning, og kun til de 2 midterste cylindere i hver side..???
    Spørgsmål 2. Har sidepipes på. Ville det lyde bedre, hvis man forbandt dem med et rør, lige efter headers, eller vil det skade noget..?

    Godt nytår alle sammen

    Henrik E

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Hej Gutter
    Først vil jeg lige ønske jeg alle godt nytår, og håber vi mødes mange gange i 2016.
    Vedr. mit topstykke projekt, har jeg lige et par spørgsmål mere.
    Hvorfor er der hul igennem indsugnings manifold til udstødning, og kun til de 2 midterste cylindere i hver side..???
    Spørgsmål 2. Har sidepipes på. Ville det lyde bedre, hvis man forbandt dem med et rør, lige efter headers, eller vil det skade noget..?

    Godt nytår alle sammen

    Henrik E
    Den gennemgående passage er en slags crossover som giver hurtigere varme i manifolden, manifolden er originalt med crossover og med et plenum under karburatoren så bunden af manifolden under karburatoren bliver hurtigere varm det giver hurtigere en blødere motorgang ved koldstart, samtidig sidder der originalt et varmeskjold så varm olie ikke gør manifolden/plenum for varm ved drifttemperatur. Hvis man kun kører i varmt vejr/sommer har det ikke så stor betydning om det er funktionelt, men det gør en forskel, motoren hugger lidt mere ved koldstarter.

    Crossover imellem sidepipe ændrer lyden så den virker lavere og udligner trykket imellem højre og venstre side, nabovenlig løsning

  10. #10

Lignende Tråde

  1. Mine topstykker
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 12
    Sidste Indlæg: 06-02-2014, 07:44
  2. slibe topstykker
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 23-12-2013, 22:47
  3. Topstykker
    Af Elektrikeren i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 18-02-2013, 21:55

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •