Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Rocker studs...

  1. #1

    Rocker studs...

    Så køber man hvad der skulle forestille at være kvalitetskomponenter, men alligevel sker det her 100 km efter første opstart...



    Mine AFR topstykker er åbenbart fra dengang (2011) hvor AFR benyttede Manley rocker studs istedet for ARP som bruges idag. Så nu prøver vi ARP hele vejen rundt og ser om det holder bedre

    Hvad bruger I andre af rockers studs? 7/16" eller 3/8"? Jeg har 0.560"-0.580" i løft med en Crower 00483 rulleknast & Comp Cams Gold 1.6 ratio vippe arme.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  2. #2
    Jeg kører med Crower, og ingen problemer. der er vel ikke røget noget ned i motoren?????

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Så køber man hvad der skulle forestille at være kvalitetskomponenter, men alligevel sker det her 100 km efter første opstart...



    Mine AFR topstykker er åbenbart fra dengang (2011) hvor AFR benyttede Manley rocker studs istedet for ARP som bruges idag. Så nu prøver vi ARP hele vejen rundt og ser om det holder bedre

    Hvad bruger I andre af rockers studs? 7/16" eller 3/8"? Jeg har 0.560"-0.580" i løft med en Crower 00483 rulleknast & Comp Cams Gold 1.6 ratio vippe arme.

    Det kunne også være et geometriproblem, stødstangen som hænger lidt i galleriet/toppen eller en for tung speederfod sammen med en fjeder lidt under spec

    Ved ikke om det er genskin men retaineren på 6 exhaust ser ud somom den har været i nærkontakt med vippearmen, ville ihvertfald lige checke fjedre osv. ellers kunne det godt komme igen.

  4. #4
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det kunne også være et geometriproblem, stødstangen som hænger lidt i galleriet/toppen eller en for tung speederfod sammen med en fjeder lidt under spec

    Ved ikke om det er genskin men retaineren på 6 exhaust ser ud somom den har været i nærkontakt med vippearmen, ville ihvertfald lige checke fjedre osv. ellers kunne det godt komme igen.
    Jeg er ret sikker på at det er genskin fra blitz og olie. Jim Barth (ham der byggede motoren) har målt geometrien ud og slidmønstret sidder fuldstændigt i midten på ventilstammen. Såvidt jeg lige husker, så er der brugt hærdede one piece trickflow stødstænger i custom længde sammen med AFR's guideplates. Men ja, planen er at skille det hele ad og opgradere/skifte minimum alle studs + 1 stødstang + 1 vippearm

    Det skete under logning af data fra ECM, lige efter jeg slap gassen efter en svag acceleration i 2. gear til ca 2500 rpm.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg kører med Crower, og ingen problemer. der er vel ikke røget noget ned i motoren?????
    Nope, jeg stoppede motoren sekundet efter jeg hørte det ske (motorbremsede på tidspunktet) og kørte den hjem på trailer. Alle delene er stadigt hele ellers kunne det have givet en farligt masse fragmenter.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Nope, jeg stoppede motoren sekundet efter jeg hørte det ske (motorbremsede på tidspunktet) og kørte den hjem på trailer. Alle delene er stadigt hele ellers kunne det have givet en farligt masse fragmenter.
    Puha godt at du stoppede i tide, sikke et held at det ikke var ved 6000 RPM

  7. #7
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Puha godt at du stoppede i tide, sikke et held at det ikke var ved 6000 RPM
    Ja tak, det havde været noget rod! Der går nu lige lidt tid inden jeg når 6000 rpm. Udover motorskiftet har jeg udskiftet MAF'en med en nyere model af samme type som der sidder i LS motorerne for at overkomme målebegrænsning på 255 gram/s og det kræver lige lidt indkøring :-)

    Det er iøvrigt utroligt hvad man kan presse en standard manuel ZF6 gearkasse til

    http://www.dragzine.com/news/jim-bar...r-245cc-heads/
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Ja tak, det havde været noget rod! Der går nu lige lidt tid inden jeg når 6000 rpm. Udover motorskiftet har jeg udskiftet MAF'en med en nyere model af samme type som der sidder i LS motorerne for at overkomme målebegrænsning på 255 gram/s og det kræver lige lidt indkøring :-)

    Det er iøvrigt utroligt hvad man kan presse en standard manuel ZF6 gearkasse til

    http://www.dragzine.com/news/jim-bar...r-245cc-heads/
    Ja det må man sige, og hvis det er en præpareret bane er det utroligt at bagtøjet også holder( standard )

  9. #9
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Ja det må man sige, og hvis det er en præpareret bane er det utroligt at bagtøjet også holder( standard )
    Njaa, nu kører C4 jo med Dana 44 (man) eller Dana 36 (auto) og dem tror jeg det er russisk roulette at køre den slags hk igennem :-)

    Jeg har et Dana 44 liggende der skal på ved lejlighed.

    Der er vist forstærket ford 9" bagtøj på den i videoen.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  10. #10
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Njaa, nu kører C4 jo med Dana 44 (man) eller Dana 36 (auto) og dem tror jeg det er russisk roulette at køre den slags hk igennem :-)

    Jeg har et Dana 44 liggende der skal på ved lejlighed.

    Der er vist forstærket ford 9" bagtøj på den i videoen.
    Okay 9" ford bagtøj som er forstærket, det siger jo alt, det kan tage nogle tæsk, jeg kørte med et 8 3/4" på min Dogde Dart, det var ikke nær så stærkt som 9" eren men kunne sagtens holde til mit brug. sjovt at efter 30 år så er det stadig de samme ting som går igen og igen...

  11. #11
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Så køber man hvad der skulle forestille at være kvalitetskomponenter, men alligevel sker det her 100 km efter første opstart...



    Mine AFR topstykker er åbenbart fra dengang (2011) hvor AFR benyttede Manley rocker studs istedet for ARP som bruges idag. Så nu prøver vi ARP hele vejen rundt og ser om det holder bedre

    Hvad bruger I andre af rockers studs?
    7/16" eller 3/8"? Jeg har 0.560"-0.580" i løft med en Crower 00483 rulleknast & Comp Cams Gold 1.6 ratio vippe arme.
    3/8" ARP studs og ARP adjustable guide plates (std leveret med AFR 195 heads fra 2014:- )
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  12. #12
    3/8" ARP studs og ARP adjustable guide plates (std leveret med AFR 195 heads fra 2014:- )
    Lige præcis! Gæt hvad der bliver leveret fra Summitracing om ca 4 dage
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Nye rocker panels
    Af nillerdrengen i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 28-03-2015, 21:02
  2. KØBES: Rocker mouldings til C3
    Af Anders i forum Reservedele til salg
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 25-05-2010, 21:12

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •