Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Sætter ud ved høje omdr.

  1. #1
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI

    Sætter ud ved høje omdr.

    Jeg har fået et lille problem.
    Hvis jeg accelerer for halv kraft, trækker den uden problemer op til 5000-5500 omdr.
    Men hvis jeg accelerere hårdt/fuld kraft så sætter den ud første gang ved omkring 3500 omdr. og hvis jeg holder på sætter den ud igen 1 eller 2 gange inden den når 5000-5500 omdr.
    Problemet er at det kan den gøre nogle gange dvs. efter den er blevet varm fra start så kan det ske 2, 3 eller flere gange, men derefter trækker den som den skal uden problemer, til andre tider ved en længere tur med stille kørsel, så første gang den får pedal er der ingen problemer!
    Sidste år fik den en ny strømfordeler - Mallory - Comp SS 4264511- så det burde vel ikke være den der giver problemer eller?

  2. #2
    Hej

    Lidt mere info om hvad der er af forskellige sager i bilen?
    Standard karburator og mekanisk benzin pumpe?

    Umiddelbart lyder det jo som noget elektrisk da det er periodisk, med mindre der da svømmer noget rundt i tanken og spærrer en gang imellem.

    Har du evt. en reserve tændspole du kan prøve-låne?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI
    Kaburatoren er en gammel Edelbrock Q-jet 1904 og benzin pumpen er mekanisk Edelbrock 1721, 2 år gammel.
    Tændspolen blev skiftet sammen med strømfordeleren så den er også ny, det kan selvfølge ikke udelukkes at det er tændspolen eller strømfordeleren der kunne være problemet, men de er jo næsten lige blevet skiftet.

    Jeg havde faktisk det samme problem med den gamle HEI tændspole, problemet forsvandt da den nye tændspole kom på sidste år, men det er tilbage igen i denne sæson.

    /Lars

  4. #4
    Og forsyningen til spolen er konverteret fra modstandsledningen til en direkte ledning til 12 Volt?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Er der retur på benzinpumpen? det lyder lidt som varm benzin ellers at de sekundære ikke åbner på det rigtige tidspunkt, der sidder en lille umbrako som nås nedefra her justeres hvormeget vacuum der skal til før den åbner, hvis den åbner sent eller alt for tidligt vil det give problemet.

  6. #6
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Rude (Skælskør)
    Indlæg
    LXXXVI
    David – Nej der er ikke retur på benzinpumpen, de nederste sekundære spjæld er mekanisk styret, men der er jo også et sekundære spjæld på toppen af karburatoren som er vacuum styret så det må være det der skal stilles eller?

    Karsten – der er trukket en direkte 12V ledning til spolen.

  7. #7
    Ja så må det jo næsten være benzin tilførslen den er gal med.
    Jeg ved ikke om varm benzin er så stort et problem med de arktiske temperaturer vi har herhjemme? Med mindre du har monteret headere måske.

    Hvor længe er det siden at du har skiftet gummislangerne ved pumpen og tanken? De kan godt klappe delvist sammen.
    På 1970 (eller er det først fra 1971?) smallblock modellerne og op skal sugeslangen mellem pumpen over til rammen være en speciel S-formet type
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  8. #8

    Husk

    Husk at tjekke svømmere, hvis der er for lav vande kan man sagtens forestille sig den ikke får Benz ved kraftig accelleration

  9. #9
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Ja så må det jo næsten være benzin tilførslen den er gal med.
    Jeg ved ikke om varm benzin er så stort et problem med de arktiske temperaturer vi har herhjemme? Med mindre du har monteret headere måske.

    Hvor længe er det siden at du har skiftet gummislangerne ved pumpen og tanken? De kan godt klappe delvist sammen.
    På 1970 (eller er det først fra 1971?) smallblock modellerne og op skal sugeslangen mellem pumpen over til rammen være en speciel S-formet type

    Varm benzin kan drille utroligt meget, jeg holdt stille i solen i små 20 min, den kunne næsten ikke starte derefter, men jeg vil nok hælde til det David nævner.

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Klik Billede for en større version

Navn:	av_lock_screw.jpg
Vist:	10
Str:	13.8 KB
ID:	5975

    Fandt et billede af umbrako-skuen som kan nås nedefra dvs. den vender mod manifold/nedead, den styrer hvornår de sekundære åbner. En anden ting jeg tænkte på var om det kunne være en dårlig stel eller plus til tændingssystemet, det er ihvertfald værd at dobbeltchecke, kender en som har brugt meget tid på at fejlsøge for så at finde ud af at plussen var trukket med et (løst) spadestik fra sikringsboksen, varme og forskellige omdrejninger/rystelser gav forskellige resultater på tændingen!

  11. #11
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Varm benzin kan drille utroligt meget, jeg holdt stille i solen i små 20 min, den kunne næsten ikke starte derefter, men jeg vil nok hælde til det David nævner.
    Lige i det tilfælde er det nok nærmere forbi benzinen i karburatoren koger over i manifolden så den drukner.
    Nu er din jo også af den lidt mere voldsomme udgave
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  12. #12
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Lige i det tilfælde er det nok nærmere forbi benzinen i karburatoren koger over i manifolden så den drukner.
    Nu er din jo også af den lidt mere voldsomme udgave

    Karburator på 555 er fortid, den kører med fast injection, problemet er at benzin pumpen ikke kører når der kun er tænding på, så det benzin som står i slangerne bliver for varmt, jeg skal have pumpen til at køre med tænding på, så den kan få benzinen til at cirkulere.

  13. #13

Lignende Tråde

  1. Høje ventildæksler til Big Blok?
    Af Ole Brinch i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 05-06-2014, 21:57
  2. Motor sætter ud ved sving?
    Af jch i forum Teknisk Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 01-09-2012, 12:59
  3. Omdr. Begrænser
    Af Erling Brandt i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 04-06-2010, 21:50
  4. Høje eller lave ventildæksler
    Af Anders i forum Teknisk Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 27-05-2010, 17:47

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •