Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: O-ringe på fordeleren?

  1. #1

    O-ringe på fordeleren?

    Jeg har lige skiftet fordeler og er lidt i tvivl om nødvendigheden af O-ringe.

    Jeg har 2 gamle MDS fordelere. Den ene er med O-ringe og den anden er uden.
    Den nye har rillerne til O-ringe men der var ikke nogen med fordeleren.

    Jeg har også set videoer på Youtube, hvor de filer en slids så olie bedre kan vandre op, men det giver da ingen mening, hvis der sidder en O-ring.

    Vedhæftet er billede af de 2 "gamle" MSD fordelere (8572 & 8365)
    Den nye fordeler en en FAST Dual sync:
    http://www.summitracing.com/int/parts/fst-305005

    Skal den have O-ringe eller ej på den nye fra FAST?

    Klik Billede for en større version

Navn:	2015-07-25 21.38.19.jpg
Vist:	21
Str:	2.70 MB
ID:	5968

    /Ole

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg har lige skiftet fordeler og er lidt i tvivl om nødvendigheden af O-ringe.

    Jeg har 2 gamle MDS fordelere. Den ene er med O-ringe og den anden er uden.
    Den nye har rillerne til O-ringe men der var ikke nogen med fordeleren.

    Jeg har også set videoer på Youtube, hvor de filer en slids så olie bedre kan vandre op, men det giver da ingen mening, hvis der sidder en O-ring.

    Vedhæftet er billede af de 2 "gamle" MSD fordelere (8572 & 8365)
    Den nye fordeler en en FAST Dual sync:
    http://www.summitracing.com/int/parts/fst-305005

    Skal den have O-ringe eller ej på den nye fra FAST?

    Klik Billede for en større version

Navn:	2015-07-25 21.38.19.jpg
Vist:	21
Str:	2.70 MB
ID:	5968

    /Ole
    Blokken skal være ændret før at man kan bruge o-ringe ellers bliver de skåret op af kanten som er ved løfter-galleriet, meningen med o-ringene er at de giver et bedre olietryk lidt afhængigt af hvor godt pasformen mellem strømfordeleren og blokken er. Så medmindre din motorblok er tilpasse o-ringe skal du ikke bruge dem, held og lykke med den nye fordeler det lyder som et spændende projekt

  3. #3

    Jeg har også set videoer på Youtube, hvor de filer en slids så olie bedre kan vandre op, men det giver da ingen mening, hvis der sidder en O-ring.
    Slids laves for at give bedre smøring til gearet på strømfordeleren. Denne trækker oliepumpen og kan være ganske hårdt belastet. Men det giver jo netop det omvendte resultat af o-ringene, som du selv er inde på.

    Så kan man jo installere en olie pumpe med højere kapacitet, hvilket jo så igen øger belastningen på gearet :biggrin:

    Personligt foretrækker jeg mellemvejen, hvilket må være at installere strømfordeleren uden o-ringe (hvilket også giver sig selv af de grunde David skriver :))
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •