Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: oldschool vacuum tuning :-)

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    oldschool vacuum tuning :-)

    prøver at skifte fra B33 til B28, B33'eren starter først med at åbne ved 15hg og det er i overkanten for min "heftige" 327, B28'eren starter allerede ved 3-5 hg.
    Klik Billede for en større version

Navn:	vacuum.JPG
Vist:	81
Str:	209.4 KB
ID:	5965

  2. #2
    De justerbare vacuum dåser man kan få; er det egentlig vandringen man indstiller eller er det vacuum niveau?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    De justerbare vacuum dåser man kan få; er det egentlig vandringen man indstiller eller er det vacuum niveau?
    Mener det er hvor meget vacuum der skal til, har dog aldrig haft held med at få dem til at virke.

    Men B28 virker perfekt, nu starter den uden at jeg behøver at give gas, holder tomgangen og går ikke ud når jeg bremser, tilgengæld er den så begyndt at "4-takte" når jeg kører med 1200-1300 rpm men det kan være den for alt for meget at leve af ved cruise så det næste må være en karburatorjustering evt. med skift af air-bleeds så den får mere luft på tomgangskredsløbet

  4. #4
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Mener det er hvor meget vacuum der skal til, har dog aldrig haft held med at få dem til at virke.
    Har lige sat sådan en justerbar på da jeg (Brian) fandt ud af at min vacummdåse på min fine MSD fordeler var utæt, har sikkert været det helt fra start af.
    Synes heller ikke lige jeg kan finde ud af om den virker eller ej så hvis du en dag har tid og lyst kan jeg så lokke dig til at kaste et blik på den?
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Har lige sat sådan en justerbar på da jeg (Brian) fandt ud af at min vacummdåse på min fine MSD fordeler var utæt, har sikkert været det helt fra start af.
    Synes heller ikke lige jeg kan finde ud af om den virker eller ej så hvis du en dag har tid og lyst kan jeg så lokke dig til at kaste et blik på den?
    Det finder vi bare ud af, jeg har en ekstra B28 liggende du evt. kan prøve med, det er ret nemt at skifte dem, har selv msd strømfordeler på og de passer på

  6. #6
    Findes der en oversigt over de forskellige typer vacuum dåser?
    http://www.lbfun.com/warehouse/tech_...ance_Specs.pdf
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  7. #7
    Hej Karsten

    Spec på vacuumdåse på MSD 8572:
    The vacuum advance will advance the timing up to 10° during partial throttle driving (with 15 lbs of vacuum).
    The vacuum line should be routed to a ported vacuum outlet above the throttle plates.

    Har en MSD 8572 selv og for hvad det er værd så har min aldrig virket tror jeg, er utæt, og det virker ikke som om den er justerbar men kigger lige nærmere på den i morgen engang.




    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Findes der en oversigt over de forskellige typer vacuum dåser?
    Min nye motor laver pt. 12hg og det er ikke helt nok til den dåse der sidder i min MSD 8572. Jeg har ikke kunnet finde noget information hos MSD om hvornår deres åbner.

    EDIT:
    Jeg kan se at det også er en B28, eller Echlin VC 1810 jeg skal have.

    David, hvor købte du din?


    Dåsedata:
    VC680 (stamped "B1") 0@8", 16@16"
    VC1765 (stamped "B20") 0@6", 16@12"
    VC1810 (stamped "B28") 0@4", 16@8"
    Jeg gav $11 hos CorvetteCentral, partnumber 272033, jeg har en ekstra hvis det haster.

    Det viste sig iøvrigt at det var brændte tændkabler som gav den lidt dårligere cruise, lidt utroligt at den nu laver to lige streger fra stilstand med en 327 og 3:08 i bagtøjet!

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Karsten

    Spec på vacuumdåse på MSD 8572:
    The vacuum advance will advance the timing up to 10° during partial throttle driving (with 15 lbs of vacuum).
    The vacuum line should be routed to a ported vacuum outlet above the throttle plates.

    Har en MSD 8572 selv og for hvad det er værd så har min aldrig virket tror jeg, er utæt, og det virker ikke som om den er justerbar men kigger lige nærmere på den i morgen engang.




    Det var den ikke på min, så jeg skiftede somsagt til B28

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 21-01-2015, 21:50
  2. 1971-1973 (C3) Corvette Power Brake Booster To Engine Vacuum Pipe
    Af Brian Christiansen i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 18-10-2014, 18:13
  3. Svar: 3
    Sidste Indlæg: 02-05-2012, 06:48
  4. Vacuum
    Af 555corvette i forum Teknisk Forum
    Svar: 26
    Sidste Indlæg: 25-09-2011, 21:07

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •