Resultater 1 til 16 af 16

Tråd: Benzinpumpe

  1. #1

    Unhappy Benzinpumpe

    Hej

    Måtte så for første gang hjem med vejhjælp i går efter en rimelig lang tur, men pludselig ville Vetten ikke tage gassen og gik i stå.
    Kiggede lidt på det og fandt ud af at der ikke kom benzin frem til karburator og nej var ikke løbet tør, masser af go go juice på.
    Fat i vejhjælp som lovede at de var der indenfor 1 time som så blev til 2 inden de var der.
    Kiggede lidt på det i dag og der var masser af flow af benzin frem til pumpe men intet derfra så benzinpumpe defekt var den indlysende fejl.
    Pillede pumpe og af ja den fine Carter pumpe made in USA, cirka 1½ år gammel, var gået, ja i stumper og stykker.

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_1212.JPG
Vist:	29
Str:	2.64 MB
ID:	5950

    Så nu er det på med mit allerede indkøbte Fast EFI asap.

    Spørgsmål og er derfor dette ligger i teknisk forum.
    Hvis man, som jeg, kører med rulleknast er der så specielle krav til "pinden" mellem knast og benzinpumpe?, skal rulleknast køres ind pga. mekanisk benzinpumpe?
    Kort sagt kan dette være oversagen til denne fejl eller er det "bare" en dårlig benzinpumpe?

    Ses derude snart håber jeg.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej

    Måtte så for første gang hjem med vejhjælp i går efter en rimelig lang tur, men pludselig ville Vetten ikke tage gassen og gik i stå.
    Kiggede lidt på det og fandt ud af at der ikke kom benzin frem til karburator og nej var ikke løbet tør, masser af go go juice på.
    Fat i vejhjælp som lovede at de var der indenfor 1 time som så blev til 2 inden de var der.
    Kiggede lidt på det i dag og der var masser af flow af benzin frem til pumpe men intet derfra så benzinpumpe defekt var den indlysende fejl.
    Pillede pumpe og af ja den fine Carter pumpe made in USA, cirka 1½ år gammel, var gået, ja i stumper og stykker.

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_1212.JPG
Vist:	29
Str:	2.64 MB
ID:	5950

    Så nu er det på med mit allerede indkøbte Fast EFI asap.

    Spørgsmål og er derfor dette ligger i teknisk forum.
    Hvis man, som jeg, kører med rulleknast er der så specielle krav til "pinden" mellem knast og benzinpumpe?, skal rulleknast køres ind pga. mekanisk benzinpumpe?
    Kort sagt kan dette være oversagen til denne fejl eller er det "bare" en dårlig benzinpumpe?

    Ses derude snart håber jeg.
    Øv det var lidt ærgerligt, Carter plejer at være super.

    En rulleknast skal helst køre med bronze-tippet stødstang men det har nok ikke noget at gøre med at pumpen har givet op : http://www.summitracing.com/int/part...4607/overview/

  3. #3
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hvis man, som jeg, kører med rulleknast er der så specielle krav til "pinden" mellem knast og benzinpumpe?, skal rulleknast køres ind pga. mekanisk benzinpumpe?
    Kort sagt kan dette være oversagen til denne fejl eller er det "bare" en dårlig benzinpumpe?
    Den typiske fejl ved brug af rulleknast og alm stødstang til benzinpumpen vil være at stødstangen og/eller knast bliver ædt op pga det hårdere materiale en rulleknast normalt er lavet af, hvilket jo er lidt noget skidt da materialet herfra jo cirkulerer igennem motoren (lejer osv)

    Der findes stødstænger med:

    bronze belægning, http://www.summitracing.com/int/part...4607/overview/ (Davids link)
    polymer materiale, http://www.summitracing.com/int/part...4475/overview/
    Rulle stødstang, http://www.summitracing.com/int/part...4609/overview/

    Jeg har læst lidt om at folk synes at holdbarheden på stødstangen med bronze belægningen ikke er tip top. Jeg har samme udfordring, da jeg er ved at lægge en 87'er SBC med rulleknast i 68'eren og beholder i den forbindelse den mekaniske pumpe. (nogen der ved hvilket materiale en fabriksrulle knast fra slut 80'erne er lavet af?)

    Jeg overvejer lidt at afprøve polymer stødstangen...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Læg lidt LS værk under hjælmen, så er det hele løst
    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

  5. #5
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Læg lidt LS værk under hjælmen, så er det hele løst
    Jo, men så lyder den jo ikke længere som en Corvette?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Tænker lidt om det kunne være en kombination af det varme vejr og en blokeret returlinie, kører selv med retur og på en tur i lørdags fik jeg varmet benzinen så meget op at der var overtryk i tanken og der kom benzin op af mine airhorns

  7. #7
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Tænker lidt om det kunne være en kombination af det varme vejr og en blokeret returlinie, kører selv med retur og på en tur i lørdags fik jeg varmet benzinen så meget op at der var overtryk i tanken og der kom benzin op af mine airhorns
    Er der ikke originalt ventileret tankdæksel i begge retninger (tryk/vakuum) på en C2?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Er der ikke originalt ventileret tankdæksel i begge retninger (tryk/vakuum) på en C2?
    mit er envejs, dvs. den udligner kun for undertryk, men det kan jo være en fejl

  9. #9
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Læg lidt LS værk under hjælmen, så er det hele løst
    Narjhhh vel ikke helt min ven, var der ikke lige noget med ..............
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  10. #10
    Jeg tror at fejlen er en defekt benzinpumpe fra fabrikanten af, har ikke haft problemer overhovedet før.
    Vetten har kørt og kørt og pludselig på ja 500 meter så taber hun pusten så tror synderen er en defekt benzinpumpe og intet andet.
    Min stødstang som er den helt originale har ingen mærker eller slidspor men kan jo ikke se hvordan knasten ser ud men da Vetten har kørt helt optimalt indtil nedbrud så tror (håber) jeg ikke at den har taget skade.
    Vil gerne indskyde at jeg har købt benzinpumpe hos Firstmile og efter at have sendt Piet et billede af pumpen har jeg prompte fået det svar at jeg for en ny uden beregning engang i næste uge , ros for det herfra.
    Skifter lige olie og filter for en sikkerheds skyld asap og så må det der Fast EFI jeg har haft liggende i et års tid hellere komme på.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  11. #11
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Narjhhh vel ikke helt min ven, var der ikke lige noget med ..............

    Småting Søren.
    Småting.

    Niels
    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

  12. #12
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Tænker lidt om det kunne være en kombination af det varme vejr og en blokeret returlinie, kører selv med retur og på en tur i lørdags fik jeg varmet benzinen så meget op at der var overtryk i tanken og der kom benzin op af mine airhorns
    min retur er blokkeret i motorrummet ,men er rimelig sikker på der er udligning /overløb ved selve tanken

  13. #13
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej


    Spørgsmål og er derfor dette ligger i teknisk forum.
    Hvis man, som jeg, kører med rulleknast er der så specielle krav til "pinden" mellem knast og benzinpumpe?, skal rulleknast køres ind pga. mekanisk benzinpumpe?
    Kort sagt kan dette være oversagen til denne fejl eller er det "bare" en dårlig benzinpumpe?

    Ses derude snart håber jeg.
    Har kørt med standard i 4 år helt uden problemer, ret sikker på at du bare har haft en dårlig pumpe

    martedal

  14. #14
    Citer Skrevet af Martedal Flymo Vis Indlæg
    Har kørt med standard i 4 år helt uden problemer, ret sikker på at du bare har haft en dårlig pumpe

    martedal
    Af ren nysgerrighed, hvor mange km har du kørt på de fire år? Hvordan er din rulleknast produceret? Udfra "billet steel" eller "austempered ductile iron"?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  15. #15
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  16. #16
    Fint link :-)

    Det er værd at nævne at det er næsten samme problemstilling ved valg af gear til strømfordeler ved brug af rulleknast.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Afmontering af benzinpumpe
    Af Ole Brinch i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 22-03-2015, 13:53

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •