Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Gearkasse problemer

  1. #1

    Gearkasse problemer

    Hej Vetter.
    Har en TH350 automat kasse. Når jeg køre skifter den ikke op i 3.
    Først når den får pedalen.. men den falder hurtigt ned i 2. gear igen.
    Hvad kan det være.
    Har også en th700 liggende, som jeg ville installere. bortset fra en kortere kardan, hvad skal man tage højde for..?

    Hilsen
    Henrik E

  2. #2
    Har en TH350 kick Down kabel ? Kører selv TH400 med elektrisk kick Down. Hvis det ikke er en intern fejl kan det være kabel justering eller vakuum modulator. Man kan da starte med at koble det fra på skift.

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    mht 700 swap, så er det noget tungere, bare spørg Brian :-)


  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    til brian mht. kickdown på 700 og geometri: http://www.purplesagetradingpost.com...o/700R4p7.html

  5. #5
    Har nu monteret en Th700
    Den er der sgu også noget med (eller er det mig)
    Køre fint til den har fået lidt gas, så falder den et gear ned.
    Skal sådan en have strøm for at virke, eller er det kun til overgear.
    Snart billig vette til salg..

    Hilsen
    Henrik E

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Har nu monteret en Th700
    Den er der sgu også noget med (eller er det mig)
    Køre fint til den har fået lidt gas, så falder den et gear ned.
    Skal sådan en have strøm for at virke, eller er det kun til overgear.
    Snart billig vette til salg..

    Hilsen
    Henrik E
    Tror faktisk at den skal gå ud af overdrive, man kan få et kit som forhindrer det: https://summitracing.custhelp.com/ap...detail/a_id/14

  7. #7
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Har nu monteret en Th700
    Den er der sgu også noget med (eller er det mig)
    Køre fint til den har fået lidt gas, så falder den et gear ned.
    Skal sådan en have strøm for at virke, eller er det kun til overgear.
    Snart billig vette til salg..

    Hilsen
    Henrik E
    Hej Henrik

    Hvad med olie stand, har du nok olie på, den skal jo være startet og stå i tomgang når du tjekker olien, har du husket at hælde olie på converteren inden den blev monteret, ( min 1 Liter ) det er nogen gange de små ting som er vigtigst.

    /Kim

  8. #8

    th700

    Aften
    Nogen er ved om der er forskel på en Th700 fra en bil med baghjuls træk, og en bil med 4 hjuls træk.
    Kan man bolte bagstykket af, og skifte det??.
    Hilsen
    Henrik E

  9. #9
    Citer Skrevet af Henrik E Vis Indlæg
    Aften
    Nogen er ved om der er forskel på en Th700 fra en bil med baghjuls træk, og en bil med 4 hjuls træk.
    Kan man bolte bagstykket af, og skifte det??.
    Hilsen
    Henrik E
    Hej Henrik

    Det skulle være det samme. der kan i nogle tilfælde være forskel på længden af geer kassen

    men det mener jeg er på det stykke man skruer af.

    VH jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  10. #10
    Citer Skrevet af smeden Vis Indlæg
    Hej Henrik

    Det skulle være det samme. der kan i nogle tilfælde være forskel på længden af geer kassen

    men det mener jeg er på det stykke man skruer af.

    VH jesper

  11. #11
    Hej venner


    Nu ikke noget med at komme til at grine, men jeg er rent faktisk kommet til at tænke en tanke, sådan helt af mig selv!



    Henrik's automatgearkasse problem har hele tiden undret mig, dels kørte den første gearkasse (TH350) rimeligt dengang bilen blev synet, senere kom problemerne så - problemerne med at blive i det høje gear (3. gear) når ikke der var 'fuld tryk' på gearkassen.

    Efter skiftet til den nye (brugte) gearkasse (TH700) var problemerne straks det samme - altså problemerne med at blive i det høje gear (3. gear) når ikke der var 'fuld tryk' på gearkassen.


    Det har hele tiden undret mig, at Henrik skulle være så uheldig at blive ejermand til to gearkasser med samme problem, oven i købet to forskellige typer gearkasser.

    Da jeg i dag kiggede efter reparations kit til disse gearkasser, stødte jeg på et konverterings kit som man kan bruge når man monterer f.eks. en TH700 i en bil der ikke er født med denne type gearkasse:
    http://www.ecklerscorvette.com/corve...1972-1976.html

    Her bemærkede jeg, at mens der kun er tre fremadgående stillinger på Henrik's gearvælger i hans 1976 Corvette, var der fire fremadgående stillinger på delene i konverterings kittet!


    Så var det at jeg kom til at tænke min tanke:
    Gad vide om gearkasserne (både TH350 og TH700) grundlæggende har været i orden, men at gearvælgeren ikke har skiftet/placeret gearkassens skiftearm korrekt i forhold til gearstangen placering inde i gearkulissen?

    F.eks. således at når gearvælgeren stod i stilling 3 (Drive), stod gearkassens skiftearm et sted mellen stilling 2 og 3, det vil måske kunne forklare at når der var 'fuld tryk' på skiftede den/de op i tredje gear, og når trykket faldt skiftede den/de igen ned til andet gear.

    Henrik's 1976 Corvette er født med en TH400 gearkasse, den har måske ikke helt den samme vandring mellem skiftepositionerne som den TH350 gearkasse som han fik medleveret, og den har i alle tilfælde slet ikke samme skiftepositionerne som TH700 gearkassen.

    Måske ligger hele problemstillingen blot begravet her?


    Tror I at problemet/løsningen er så 'simpel', eller tager jeg fuldstændig fejl?

    Lad os høre/læse jeres kommentarer.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  12. #12
    Hej venner


    Nu ikke noget med at komme til at grine, men jeg er rent faktisk kommet til at tænke en tanke, sådan helt af mig selv!



    Henrik's automatgearkasse problem har hele tiden undret mig, dels kørte den første gearkasse (TH350) rimeligt dengang bilen blev synet, senere kom problemerne så - problemerne med at blive i det høje gear (3. gear) når ikke der var 'fuld tryk' på gearkassen.

    Efter skiftet til den nye (brugte) gearkasse (TH700) var problemerne straks det samme - altså problemerne med at blive i det høje gear (3. gear) når ikke der var 'fuld tryk' på gearkassen.


    Det har hele tiden undret mig, at Henrik skulle være så uheldig at blive ejermand til to gearkasser med samme problem, oven i købet to forskellige typer gearkasser.

    Da jeg i dag kiggede efter reparations kit til disse gearkasser, stødte jeg på et konverterings kit som man kan bruge når man monterer f.eks. en TH700 i en bil der ikke er født med denne type gearkasse:
    http://www.ecklerscorvette.com/corve...1972-1976.html

    Her bemærkede jeg, at mens der kun er tre fremadgående stillinger på Henrik's gearvælger i hans 1976 Corvette, var der fire fremadgående stillinger på delene i konverterings kittet!


    Så var det at jeg kom til at tænke min tanke:
    Gad vide om gearkasserne (både TH350 og TH700) grundlæggende har været i orden, men at gearvælgeren ikke har skiftet/placeret gearkassens skiftearm korrekt i forhold til gearstangen placering inde i gearkulissen?

    F.eks. således at når gearvælgeren stod i stilling 3 (Drive), stod gearkassens skiftearm et sted mellen stilling 2 og 3, det vil måske kunne forklare at når der var 'fuld tryk' på skiftede den/de op i tredje gear, og når trykket faldt skiftede den/de igen ned til andet gear.

    Henrik's 1976 Corvette er født med en TH400 gearkasse, den har måske ikke helt den samme vandring mellem skiftepositionerne som den TH350 gearkasse som han fik medleveret, og den har i alle tilfælde slet ikke samme skiftepositionerne som TH700 gearkassen.

    Måske ligger hele problemstillingen blot begravet her?


    Tror I at problemet/løsningen er så 'simpel', eller tager jeg fuldstændig fejl?

    Lad os høre/læse jeres kommentarer.
    Nu vetten er født med th-400, har I fået TV-kablet på th-700 justeret korrekt ind? Det har jo såvidt jeg ved direkte indflydelse på skiftet og ødelægger gearkassen på sigt hvis det ikke står rigtigt.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Gearkasse bytte
    Af Martedal Flymo i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 27-04-2014, 11:51
  2. Gearkasse
    Af Pihl C3 i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 04-09-2013, 15:44
  3. Split eller skade på gearkasse?
    Af Ole Brinch i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 24-04-2013, 17:24
  4. Gearkasse manuel c6
    Af kurt i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 01-09-2012, 10:03
  5. Hvilken olie på min 4 speed gearkasse
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 27-07-2010, 01:06

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •