Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Resultater 31 til 60 af 91

Tråd: Motoren ud..

  1. #31
    Hvor er det altså fedt, at du poster herinde når der sker noget nyt. Jeg elsker sådanne tråde! Det er næsten ligeså spændede, som når man selv laver noget - man slipper bare for arbejdet! fedt fedt!

    Jeg glæder mig til at se den lakeringsklar bil.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #32
    keddex1982
    Guest
    Jamen jeg synes jo også det er spændende og lærerigt at følge med i andres projektor, og når man så selv går igang må man jo også bidrage

  3. #33
    keddex1982
    Guest
    Så fik jeg tid til at besøge maleren igen... Som sagt fik jeg jo et opkald om at de var nået et godt stykke og det var de!!!!! -Bilen var lakeret da jeg kom derned i dag..
    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71067.JPG
Vist:	30
Str:	1.69 MB
ID:	1063
    Den er næsten lige kommet ud af kabinen.. Jeg er MEGET tilfreds med lakeringen.. den havde nogle småfejl (under 5) såsom støvkorn men i str. micro og de bliver vandslebet og ordnet. Hele bilen har som sagt været slebet ned til glasfiberen. Maleren har været flink og tage billeder undervejs i processen og dem får jeg tilsendt en af dagene.

    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71070.JPG
Vist:	19
Str:	1.70 MB
ID:	1064
    Dørene har også fået den helt store tur.. det var også her den havde de værste revner i malingen før.

    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71071.JPG
Vist:	19
Str:	1.71 MB
ID:	1065
    I det nederste venstre hjørne set herfra var pladen på indersiden rustet helt i stykker på begge døre. den er blevet skåret af og der er svejst et nyt stykke på (meget forsigtigt pga. varmen mod glasfiberen) og efterfølgende er fugen mellem glasfiber og plade renset af på hele stykket og der er lagt en ny pænere.. det ser hamrende godt ud, synes jeg.

    Nu mangler kun kølerhjelmen, lygterne og taget...

    Jeg fik spurgt ham om hvilken "gelcoat" han brugte og det er dette produkt: "International gelshield 200" (svar til David)

    Han har i øvrigt lovet at levere hele oversigten over hvordan den er bygget op og med hvilke produkter og når jeg får det skal jeg nok poste det herinde!

    Over and Out - fra en glad mand

  4. #34
    Det ser godt ud, der er noget at samle igen, har du varme på dit værksted.

  5. #35
    Hmm. Er det ikke bare en primer / grunder maleren nævner? Gelcoat troede jeg var hele overfladen man f.eks ser på en speedbåd - det der ligger som et lille lag uden på selve fiberen?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #36
    Topcoat/Gelcoat







    Gelcoat bruges til at male formen inden støbning. Da gelcoaten er klæbrig efter tørring, sætter den sig fast på den udvendige side af glasfiberen, og giver en glat og skinnende overflade/yderside på produktet.

    Topcoat er kun forskellig fra Gelcoat ved, at der til topcoat er tilsat voks. Dette gør at den ikke er klæbrig efter tørring, og bruges derfor til at male på glasfiberen, istedet for at "støbe" farven på. Topcoat benyttes primært på indersiden af produktet.
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  7. #37
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

  8. #38
    keddex1982
    Guest
    Sådan som jeg har forstået det handler det bare om at få lukket af for fugt ned til glasfiberen og det sker ved hjælp af det produkt der hedder International gelshield 200 som fungerer som en sealer - om det så er forkert at kalde det gelcoat vil jeg ikke gøre mig klog på . Hvis man sørger for at få lukket af, undgår man at der trænger fugt igennem glasfiberen og ud til lakeringen. Efterfølgende kan man så bruge en moderne to-komponent epoxi og moderne sprøjtefyller til at få den sidste fine finish...
    Fordelen ved at gøre det på denne måde er ifølge maleren at de moderne produkter til lakering er nemmere at arbejde med og giver en stærkere overflade end den traditionelle. Han har i øvrigt også lavet en del speedbåde i glasfiber - både reparationer og lakeringer og de lever jo også et hårdt liv må man sige.

    Men nu må tiden vise om det han siger holder vand..

    Ift. monteringen af de mange dele har jeg IKKE varme på værkstedet hos mine forældre - men jeg er ved at undersøge om jeg kan have den stående et andet sted med varme på :D

  9. #39
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII
    Det ser da godt ud.
    Flot farve den der

  10. #40
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Sådan som jeg har forstået det handler det bare om at få lukket af for fugt ned til glasfiberen og det sker ved hjælp af det produkt der hedder International gelshield 200 som fungerer som en sealer - om det så er forkert at kalde det gelcoat vil jeg ikke gøre mig klog på . Hvis man sørger for at få lukket af, undgår man at der trænger fugt igennem glasfiberen og ud til lakeringen. Efterfølgende kan man så bruge en moderne to-komponent epoxi og moderne sprøjtefyller til at få den sidste fine finish...
    Fordelen ved at gøre det på denne måde er ifølge maleren at de moderne produkter til lakering er nemmere at arbejde med og giver en stærkere overflade end den traditionelle. Han har i øvrigt også lavet en del speedbåde i glasfiber - både reparationer og lakeringer og de lever jo også et hårdt liv må man sige.

    Men nu må tiden vise om det han siger holder vand..

    Ift. monteringen af de mange dele har jeg IKKE varme på værkstedet hos mine forældre - men jeg er ved at undersøge om jeg kan have den stående et andet sted med varme på :D
    Ja, de der 800m3 med 20meter til loftet, eller hvor meget var det, er nok lidt svært at fyre op i denne tid
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  11. #41
    Allan
    Guest
    uhmm. en sort vette er nu fee ..Med det tempo ser vi den vel i Randers d 15 april ?

    mv8
    Allan

  12. #42
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg
    Det ser da godt ud.
    Flot farve den der
    Findes der andre farver der er værd at se på????

  13. #43
    keddex1982
    Guest
    Shark:
    Ja, ca. 1200 kvadratmeter og i snit 8 meter til loftet -det kræver en seriøs varmekanon

    Den gamle har dog en anden lade hvor jeg kan sætte en varmekanon til og det bliver nok løsningen..

    Allan:
    Jeg satser hårdt på at den bliver klar til april.. det kommer an på hvor hurtig Brian er med motoren og om jeg så kan finde ud af at få den monteret igen De andre dele kan jeg jo begynde at montere så snart jeg får bilen hjem igen... skal dog lige have ordnet motorrummet også..

  14. #44
    Om der findes andre farver, der er værd at se på?

    Næææ!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #45
    Om der findes andre farver, der er værd at se på?

    Næææ!

    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  16. #46
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Om der findes andre farver, der er værd at se på?

    Næææ!

    Jaaaaa Riverside Gold !!!!!
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  17. #47
    keddex1982
    Guest
    Så er bilen færdiglakeret! -nu skal den bare lige forbi Dansk autoglas og have en ny forrude inden den kommer hjem igen
    De sidste dele ligner et nysuttet bolche!

  18. #48
    keddex1982
    Guest
    Update...

    Venter stadig på Dansk bilglas... der var åbenbart rod på lageret så de fik ikke sendt ruden afsted som lovet.. -han lover dog at den bliver sat i i næste uge, så det håber jeg holder stik..

    I mellemtiden har jeg fået samlet tagene igen... Det lykkedes at få de rustfri stål-lister til at sidde HELT ind til taget hele vejen rundt og de er samtidigt blevet lukket med silikone så der ikke kan løbe vand og skidt ned mellem listerne og tagkanten.

    Jeg har også fået samlet den ene dør... der er sat nye dørhåndtag og låse i så det ser også helt godt ud... mangler dog lige at få lukket med silikone ved dørhåndtaget.. Nu skal der bare loddes stik på så centrallås, alarm og elruder igen kan komme til at fungere..
    Den anden dør henter jeg hos maleren på mandag og så burde det jo gå nemt når jeg lige har samlet en

  19. #49
    keddex1982
    Guest
    Så skete der lidt i weekenden... Bilen kom hjem fredag eftermiddag med ny forrude så nu skal der samles til den helt store guldmedalje!
    Lørdag var jeg til en hyggelig jule-kom-sammen hos TP-radio og fik hørt min renoverede motor starte for første gang... og den kom også med hjem på traileren...




    I dag fik jeg så samlet den sidste dør og fik klargjort de nymalede dele som jeg har givet POR15 maling...

    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71081.JPG
Vist:	189
Str:	1.69 MB
ID:	1217
    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71080.JPG
Vist:	186
Str:	1.73 MB
ID:	1218

  20. #50
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Så skete der lidt i weekenden... Bilen kom hjem fredag eftermiddag med ny forrude så nu skal der samles til den helt store guldmedalje!
    Lørdag var jeg til en hyggelig jule-kom-sammen hos TP-radio og fik hørt min renoverede motor starte for første gang... og den kom også med hjem på traileren...




    I dag fik jeg så samlet den sidste dør og fik klargjort de nymalede dele som jeg har givet POR15 maling...

    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71081.JPG
Vist:	189
Str:	1.69 MB
ID:	1217
    Klik Billede for en større version

Navn:	STA71080.JPG
Vist:	186
Str:	1.73 MB
ID:	1218
    Godt du kom godt hjem med

  21. #51
    Tillykke med motoren, Keddex!

    Den både ser godt ud og lyder fantastisk! Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre på så kort tid. Det er ikke helt normalt!

    Jeg tror mere og mere på, at den faktisk bliver klart til 15. April!

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  22. #52
    keddex1982
    Guest
    Jo tak! -det er super godt arbejde af Brian Jeg tror også på at det godt kan lykkes at blive klar... jeg tager nogle feriedage så jeg kan få noget til side og jeg tror ikke det bliver det store problem at samle karossen igen... det er mest monteringen af motoren jeg er spændt på

  23. #53
    keddex1982
    Guest
    Så fik jeg boret de skruer ud der holder sidespejlet... de var selvfølgeligt knækket begge to da jeg skulle have dem ud, men det lykkedes at bore dem ud og dreje nyt gevind som ramte præcis i det gamle! -det er langtfra hver gang det lykkes
    Nu er det monteret igen og begge døre er klar til montering på bilen.

    Jeg fik også sat listerne ved forruden på i begge sider og der er lukket helt af med rudelim under dem... ruden ser ud til at sidde perfekt for listerne ligger helt til i begge sider... nu håber jeg så også den øverste liste passer lige så godt...

    Baglygter, nummerplade indsats og nummerplade, udstødningsafskærmning og benzindæksel er monteret, så nu begynder den langsomt at ligne noget igen

  24. #54
    Lyder cool!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  25. #55
    keddex1982
    Guest
    Weekendens arbejde:

    Rudelisterne som jeg havde monteret så fint blev pillet af igen da det gik op for mig at den øverste liste skal først på... Jeg vidste det egentligt godt men glemte det igen

    PÅ med den øverste liste og tilbage med sidelisterne.. det hele er fuget med rudelim så det er 100% tæt.

    Jeg fik også monteret dørene i begge sider og justeret dem så de lukker fint.. det kan dog tænkes at de skal justeres igen når jeg får monteret nye gummilister..
    Indstigningslisterne ved dørene er også monteret, selvom det ikke kan ses på billedet..

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2393.jpg
Vist:	128
Str:	266.3 KB
ID:	1280

    Næste etape er klaplygterne, som skal pakkes godt ind inden de skal listes på plads... kan huske de var MEGET besværlige at få ud.

  26. #56
    keddex1982
    Guest
    Så gik endnu en weekend..
    - Klaplygterne er monteret og justeret...
    - Blinklys foran er monteret
    - kofangerne bagpå er monteret
    - antenne og luggage rack er monteret... Det var sindsygt bøvlet at komme op under tanken og få sat møtrikker og skiver på
    - kromtal og kromlister i kølerhjelm er monteret.

    Jeg fik også malet delene til fronten så de er klar til montering næste weekend sammen med lygter og grill.

  27. #57
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    - antenne og luggage rack er monteret... Det var sindsygt bøvlet at komme op under tanken og få sat møtrikker og skiver på
    Hej Christian

    Det er derfor man bruger sådan nogle:
    http://www.ecklers.com/corvette-lugg...1968-1977.html
    De monteres ovenfra...
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  28. #58
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej Christian

    Det er derfor man bruger sådan nogle:
    http://www.ecklers.com/corvette-lugg...1968-1977.html
    De monteres ovenfra...
    Hm.. fungerer de så ligesom en plug? -altså sådan at de expanderer når man skruer dem i?

    Nu havde tidligere ejer jo været så flink at svejse møtrikken på nogle meget store skiver som giver et godt hold.. ellers havde jeg nok også fundet en lignende løsning

  29. #59
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Hm.. fungerer de så ligesom en plug? -altså sådan at de expanderer når man skruer dem i?

    Nu havde tidligere ejer jo været så flink at svejse møtrikken på nogle meget store skiver som giver et godt hold.. ellers havde jeg nok også fundet en lignende løsning
    Ja, på samme måde som til sidespejlet
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  30. #60

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •