Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Resultater 61 til 90 af 91

Tråd: Motoren ud..

  1. #61
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Bruger man sådan nogle til sidespejlet? Kanon mand - det viste jeg ikke. Jeg mangler det højre - og mit venste sidder ikke for godt. Jeg har ikke orket gøre noget ved det fordi jeg troede man skulle have dørside og vindue osv ud. Lyder lækkert hvis det kan gøre udefra. ;-)
    Det er enten monteret med en selvskærende ned i metal rammen eller med gummi typen.
    Hvis dit spejl sidder løst er det sandsynligvis bare pinolskruen der ikke er strammet mod det beslag der sidder på døren, det kan være nødvendigt at lægge et stykke blik mellem dem.
    Det højre skal ikke være der, nogle monterer det for et syns skyld, men spejlet er ikke anvendeligt da det ikke kan drejes langt nok ind til at man kan se noget i det fra førersædet.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #62
    Hej Shark

    Okay - tak for oplysningerne.

    Jeg ved godt det højre ikke skal være der, men det har været der før, desværre, så der er huller. Derfor tror jeg bare jeg monterer det igen, så hullerne ikke sidder og ser dumme ud.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #63
    keddex1982
    Guest
    Så er der bestilt Hooker headers med keramisk coating, flanger i rustfri i 3" og kryds i rustfri i 3".. Så skal der bare svejses rør når de engang kommer til DK :D

    Her er også lidt billeder fra forrige weekend..

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2434.jpg
Vist:	25
Str:	331.6 KB
ID:	1396Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2448.jpg
Vist:	19
Str:	296.4 KB
ID:	1398Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2431.jpg
Vist:	16
Str:	297.6 KB
ID:	1397Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2427.jpg
Vist:	28
Str:	298.5 KB
ID:	1399Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2445.jpg
Vist:	22
Str:	317.6 KB
ID:	1401Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2446.jpg
Vist:	24
Str:	309.6 KB
ID:	1400Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2437.jpg
Vist:	24
Str:	262.8 KB
ID:	1402

    Jeg fik malet dele til fronten så de kan monteres i den kommende weekend.. Med lidt held er næsten alt i karossen færdigt på søndag... så mangler der bare gummilister og motoren...

  4. #64
    Godt arbejde Christian.

  5. #65
    keddex1982
    Guest
    Så fik jeg tid til at lægge billeder af weekendens arbejde ind...

    Fronten blev færdigmonteret med lygter, gitter og nummerplade

    Klik Billede for en større version

Navn:	corvette samling 041.JPG
Vist:	291
Str:	4.30 MB
ID:	1432
    Bagenden er færdig.. der mangler kun de bagerste bogstaver som kommer med posten i morgen...

    Klik Billede for en større version

Navn:	corvette samling 031.JPG
Vist:	289
Str:	4.25 MB
ID:	1433
    Jeg fik monteret blinklys igen og sat gællerne i... Nu venter jeg bare på at de nye emblemer kommer hjem så de også kan blive sat i...

    Klik Billede for en større version

Navn:	corvette samling 038.JPG
Vist:	273
Str:	4.30 MB
ID:	1431

  6. #66
    Det ser bare godt ud Christian, det har været super spændende at følge dit projekt
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #67
    du er jo snart ude og køre

  8. #68
    keddex1982
    Guest
    Tak.. Der er nu lidt vej endnu.. mangler gummilister, renovering af køler, rengøring af motorrum, ilægning af motor og lave udstødningssystem... Men så skulle den også stå flot! :D


  9. #69
    Fik lige et fantastisk opkald fra maleren... bilen er slebet færdig, er blevet spartlet, fået gelcoat og tokomponent epoxi og i dag skulle den have sprøjtefylder og finslibes.. han regner med at den ryger i kabinen til lakering indenfor en god uge :D

    Keddex.
    Dette lyder ikke specielt smart, at male efter en gang spartling og coatning der ikke er mere end en uge gammel. Coating synker, og skal have rigtig mange gange
    før der overhovdet kan tænkes på at male den. Min maler var næsten 2 måneder om at gøre den klar til maling. Hvis du er rigtig uheldig, kan risikerer din bil efter nogle år stå som et vaskebrædt i lakken, fordi bunden ikke er lavet korrekt.

  10. #70
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Keddex.
    Dette lyder ikke specielt smart, at male efter en gang spartling og coatning der ikke er mere end en uge gammel. Coating synker, og skal have rigtig mange gange
    før der overhovdet kan tænkes på at male den. Min maler var næsten 2 måneder om at gøre den klar til maling. Hvis du er rigtig uheldig, kan risikerer din bil efter nogle år stå som et vaskebrædt i lakken, fordi bunden ikke er lavet korrekt.
    Det lyder ikke så godt... Han har godt nok lavet mange biler og både i glasfiber, så håber han har haft styr på det han lavede, men det må tiden jo så vise...
    Jeg håber ikke du får ret

  11. #71
    keddex1982
    Guest
    Så er det tid til update...

    Jeg fik gummilister og bøsninger hjem til undervognen i sidste uge og selvom jeg ikke havde så meget tid i weekenden fik jeg sat gummilisterne i dørene og taget i...

    Nu skal jeg bare have de sidste lister monteret og så er den del af ged'en barberet!

    I dag fik jeg pakker fra USA!!!! Så nu kan jeg få monteret headers og få lagt motoren i igen


    Klik Billede for en større version

Navn:	dele 1.jpg
Vist:	20
Str:	338.2 KB
ID:	1470

    Jeg er også kommet til at købe ny hverdagsvogn... Det er ingen americaner, men hold kæft hvor kan den æde motorvejsasfalt!

    Klik Billede for en større version

Navn:	bmw1-1.jpg
Vist:	42
Str:	360.8 KB
ID:	1471

    18,1 km/l med en snitfart på 150km/t... det er sku meget pænt!

  12. #72
    Hej Christian

    Lyder godt med Vetten.

    Hold da helt ferie en fed Bimmer! Hvor lang tid tager det at blive fysioterapeut??
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  13. #73
    keddex1982
    Guest
    Hehe, tak

    Det tager 3œ år, men hvis jeg bare arbejdede som fysioterapeut havde jeg nok heller ikke haft råd til det

  14. #74
    keddex1982
    Guest
    Jeg tror jeg har spurgt om det tidligere, men kom lige i tvivl... Kan jeg montere Hooker headers på min 454 og derefter lægge motoren i? -er der plads til at de kan komme med ned?

    -der er jo ikke meget plads når først motoren er lagt i....

  15. #75
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Jeg tror jeg har spurgt om det tidligere, men kom lige i tvivl... Kan jeg montere Hooker headers på min 454 og derefter lægge motoren i? -er der plads til at de kan komme med ned?

    -der er jo ikke meget plads når først motoren er lagt i....
    Det kan desværre ikke lade sig gøre, typisk skal der også bankes lidt på headers for at få dem til at passe, når motoren er i skal den være på bukke foran ellers er der for lidt plads til at få headers op, de skal op i en skæv vinkel.

  16. #76
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det kan desværre ikke lade sig gøre, typisk skal der også bankes lidt på headers for at få dem til at passe, når motoren er i skal den være på bukke foran ellers er der for lidt plads til at få headers op, de skal op i en skæv vinkel.
    Ok.. jeg prøver at lægge motoren i i morgen... håber sku det lykkes uden alt for meget bøvl
    Wish me luck... I'll need it!

  17. #77
    keddex1982
    Guest
    Brugte 3 timer i dag på at forsøge at få lagt motoren i... Det gik rigtigt fint med at liste den ned på plads, men vi kunne ikke få den de sidste 2 cm ind.. Problemet er centreringen af koblingspladen som ikke var god nok. akslen rammer simpelthen ikke lejet i svinghjulet godt nok... Jeg giver den et forsøg igen i morgen hvor vi prøver om vi kan få den centreret bedre.. Mangler i den grad sådan et lille stykke aksel...

    Det er ENORMT frustrerende at være så tæt på og så alligevel så langt fra

  18. #78
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Brugte 3 timer i dag på at forsøge at få lagt motoren i... Det gik rigtigt fint med at liste den ned på plads, men vi kunne ikke få den de sidste 2 cm ind.. Problemet er centreringen af koblingspladen som ikke var god nok. akslen rammer simpelthen ikke lejet i svinghjulet godt nok... Jeg giver den et forsøg igen i morgen hvor vi prøver om vi kan få den centreret bedre.. Mangler i den grad sådan et lille stykke aksel...

    Det er ENORMT frustrerende at være så tæt på og så alligevel så langt fra
    Hej Christian

    Ro på, øvelse gør mester, det lyder som om at koblingspladen sidder skævt,eller vender forkert, der står flyvewheel side på koblingen, der er ikke andet at gøre, ud med den igen, eller gearkassen ned, tjek disse ting.

    Kim

  19. #79
    Lige en ting til.

    Er det den samme gearkasse???, hvis ja så er det de sidste 2 ting du skal tjekke, hvis nej så skal du lige måle hvor tyk højgearsakslen er i enden, den del som skal passe i lejet .

    im

  20. #80
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Lige en ting til.

    Er det den samme gearkasse???, hvis ja så er det de sidste 2 ting du skal tjekke, hvis nej så skal du lige måle hvor tyk højgearsakslen er i enden, den del som skal passe i lejet .

    im
    Hej Kim

    Så lykkedes det endeligt! -det var centreringen af koblingspladen der var problemet.. efter yderligere 5 timers bøvlen frem og tilbage smuttede den endelig på plads.. nu har jeg en lang aften foran mig så jeg kan få så meget på plads som muligt inden i morgen..

  21. #81
    keddex1982
    Guest
    Jeg var ude ved USA autodele og hente nyt oliefilter til Corvetten i dag.. (Jeg maste jo det andet under anstrengelserne for at få motoren i.. )
    Jeg fik et ACDelco PF454 oliefilter med, men synes ikke det ser ud til at være lige så stort som det der sidder på nu... diameteren er vidst fin nok men det er ikke så langt tror jeg... Er der nok flow i det jeg har fået?
    Nogen erfaringer?

  22. #82
    keddex1982
    Guest
    Update:
    Efter motordagen i Fredericia hvor vi havde gang i motoren var jeg nødt til at afmontere kølerslangerne da de ikke holdt tæt.. I dag blev de så renset og rengjort og blev lukket til med flydende pakning og nye spændbånd..

    Servopumpen og generatoren sad heller ikke helt som de skulle men efter en masse bøvl med at få remhjulene til at "line up" har jeg nu fået det hele sat sammen og nu spiller det bare!

    Køleren blev monteret færdig og her til aften fik jeg monteret koblingsarmen så skidtet nu også kan flytte sig... Den kører som smurt... hvilket den jo så også er

    I morgen bliver kabinen rengjort og sæderne ryger i... og så skal jeg have monteret fronthjelmen... det bliver som prikken over I'et!

    Så mangler der bare at blive svejst udstødningssystem...

  23. #83
    Fedt Chistrian!

    Jeg glæder mig til at se din bil i rigtig kørende form.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  24. #84
    Herligt Christian, det bliver godt, at se den færdig med plader på
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  25. #85
    Skønt at du snart er ved at være færdig, godt gået med at få den samlet hvor der er vilje er der vej.

  26. #86
    keddex1982
    Guest
    Ja, jeg glæder mig godt nok også til den er færdig og jeg kan cruise ud i sommervejret!

    Alt gik efter planen i dag, og motorhjelmen er monteret.. Den ligner sku en million nu....

    Så er det bare udstødningssystemet der skal styr på...

  27. #87
    keddex1982
    Guest
    Så fik jeg trillet den første tur i Vetten efter renoveringen... Jeg har ikke fået lavet udstødningssystemet endnu, så jeg har bare sat et 30 grader 3" sving direkte på headders og ud til siden... Det lyder crazy!

    Får måske lavet udstødningssystemet om en 14 dages tid..

    Der skal justeres en del før den går rigtigt godt.. kan mærke at den ikke for alvor vil tage gassen og at den "tøver" i accelerationen.
    - Bremser fungerer perfekt stadigvæk
    - koblingen kører som smurt
    - klaplygter fungerer upåklageligt
    - servostyringen fungerer perfekt

    -min temperaturmåler virker ikke... hvor er det lige at den sidder, for jeg kan simpelthen ikke huske at jeg har afmonteret noget som lignede en temp. måler...??

    Jeg regner med at få taget nogle billeder og video i morgen...

  28. #88
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Så fik jeg trillet den første tur i Vetten efter renoveringen... Jeg har ikke fået lavet udstødningssystemet endnu, så jeg har bare sat et 30 grader 3" sving direkte på headders og ud til siden... Det lyder crazy!

    Får måske lavet udstødningssystemet om en 14 dages tid..

    Der skal justeres en del før den går rigtigt godt.. kan mærke at den ikke for alvor vil tage gassen og at den "tøver" i accelerationen.
    - Bremser fungerer perfekt stadigvæk
    - koblingen kører som smurt
    - klaplygter fungerer upåklageligt
    - servostyringen fungerer perfekt

    -min temperaturmåler virker ikke... hvor er det lige at den sidder, for jeg kan simpelthen ikke huske at jeg har afmonteret noget som lignede en temp. måler...??

    Jeg regner med at få taget nogle billeder og video i morgen...
    Hej Christian, så vidt jeg husker havde du ikke nogen temp. føler monteret i indsugningen, den skal sidde foran i venstre side af indsugnings manifolden.


    Klik Billede for en større version

Navn:	P1010008.JPG
Vist:	9
Str:	669.9 KB
ID:	1609


    Kim

  29. #89
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej Christian, så vidt jeg husker havde du ikke nogen temp. føler monteret i indsugningen, den skal sidde foran i venstre side af indsugnings manifolden.


    Klik Billede for en større version

Navn:	P1010008.JPG
Vist:	9
Str:	669.9 KB
ID:	1609


    Kim
    Hej Kim

    Fuldstændigt korrekt... i morges kom jeg i tanke om at den måske sad i de gamle topstykker og ganske rigtigt... Der sad den og sagde ingenting...

    Nu er den afmonteret og monteret i det nye indsugningsmanifold og den fungerer perfekt!

    Jeg fik trillet mig en lidt længere tur i dag og den kører egentligt helt fornuftigt... Nu skal jeg bare have lavet udstødningssystemet færdigt og når alt er på plads skal den nye karburator justeres ind...

    Her er lidt billeder med den nye lakering.. jeg mangler at montere dørbeklædningerne men det er fordi jeg lige skal have centtrallåsen til at virke igen...

    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2530.JPG
Vist:	41
Str:	409.6 KB
ID:	1610
    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_2536.JPG
Vist:	43
Str:	565.8 KB
ID:	1611

  30. #90

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •