Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Startspærre Corvette 74

  1. #1

    Startspærre Corvette 74

    Er der nogen, som har erfaring med, at montere en forsikringsgodkendt elektronisk startspærre i en C3? Jeg har fået et rimeligt godt forsikringstilbud fra Codan på helårlig kasko uden andre betingelser, end max. 10.000 km pr. år og en godkendt startspærre.
    En godkendt startspærre skal normalt afbryde 3 kredsløb, men Vetten har mig bekendt mekanisk benzinpumpe, så det kan vel ikke blive mere end 2? Jeg monterer også en mekanisk afbryder på stel fra batteriet, men det tæller nok ikke.
    Christian M

  2. #2
    Hej Christian,

    Man kan montere sådan en her... Hvis Codan mener at det skal være 3 Kreds..

    https://www.altfuel.com/solenoids.htm



    Brian
    Sidst rettet af merc; 18-10-2010 kl 10:05.
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  3. #3
    Hej Brian.
    Tak for svar. Jeg forelagde det for Codan, men meddelte samtidig, at jeg ikke brød mig om, at ændre noget på den gamle Vette.
    Enten hoppede de på den, eller også er det fordi, jeg er "storkunde". Lige meget, det er resultatet der tæller, og de har nu skriftligt frafaldet startspærre, så jeg har fået en helårs ansvar og kasko for 6.385,- kr, uden andre betingelser end max. 10.000 kilometer årligt.

    Christian M.

  4. #4
    Hej Fosette. Vil du køre i bilen mellem November-Marts, siden du ikke vil have en Veteranforsikring?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Ja, der laves pålideligsrallys i de måneder, jeg gider ikke diskutere med Thisted om jeg må tage Corvetten til bageren eller på arbejde eller på ferie i sydfrankrig, ligesom den ikke står låst inde, når jeg nogle gange har den hjemme i den private carport, selvom den står langt inde på grunden.
    Jeg gider ikke alle de betingelser. Hvis jeg har lyst til at køre Corvette, så gør jeg det, så længe der ikke er salt på vejene.
    Christian M.

  6. #6
    Nej okay. Jeg har tegnet hos Nordisk Veteran - en del af Alm. Brand. De har været utrolig flinke og rare uden så meget pjat. Bilen skal dog være i låst garage og man skal have en hverdagsbil. Men jeg kan godt følge dig. Det er rart at kunne køre i Vetten selv om vinteren, hvis der ikke er salt. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •