Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: Afmontering af benzinpumpe

  1. #1

    Afmontering af benzinpumpe

    Hej Folkens

    Madam Blå er snart klar til foråret. Da jeg gik under hende og afsluttede kølerskiftet kom jeg til at tænke på, at jeg sidste år fjernede den mekaniske benzinpumpe ifm konverteringen til EFI.
    Jeg blev usikker på om jeg kun havde taget pumpen eller om jeg også havde taget den trykstang der forbinder knasten med pumpen.

    Det viser sig at stangen stadig sad i blokken. Dog finder den fint hvile imod proppen hvor den skal tages ud, men kan man bare trække den ud uden at olie løber forkert? Den efterlader jo en hul ind til knasten.

    /Ole

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej Folkens

    Madam Blå er snart klar til foråret. Da jeg gik under hende og afsluttede kølerskiftet kom jeg til at tænke på, at jeg sidste år fjernede den mekaniske benzinpumpe ifm konverteringen til EFI.
    Jeg blev usikker på om jeg kun havde taget pumpen eller om jeg også havde taget den trykstang der forbinder knasten med pumpen.

    Det viser sig at stangen stadig sad i blokken. Dog finder den fint hvile imod proppen hvor den skal tages ud, men kan man bare trække den ud uden at olie løber forkert? Den efterlader jo en hul ind til knasten.

    /Ole
    Det er rigtigt at på en flathead V8 f.eks. kan man ikke fjerne stødstangen til benzinpumpen, så falder trykket med 10 lbs, men MRK IV bigblocks og GEN I-II smallblocks er konstrueret så stødstangen til benzinpumpen stænksmøres ligesom kontaktfladen løfter/knast, dvs. smøringen til stødtangen ikke indgår i det primære "kredsløb" som tryksmører knast og krumptap. Man kan derfor godt fjerne stødstangen uden at det giver ændringer i olietrykket.

    Klik Billede for en større version

Navn:	SBCOiling.gif
Vist:	36
Str:	19.3 KB
ID:	5849

    Klik Billede for en større version

Navn:	bigblock.JPG
Vist:	37
Str:	116.3 KB
ID:	5850

  3. #3
    Super...stødstangen ER nu fjernet og Madam Blå er ved at være klar til første tur

    /Ole

  4. #4

Lignende Tråde

  1. Afmontering af viskerklap på C3 - hvordan?
    Af Hr. Nielsen i forum Teknisk Forum
    Svar: 15
    Sidste Indlæg: 24-02-2014, 20:49
  2. Afmontering af dørhåndtag og lås..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 31-10-2010, 20:33
  3. Afmontering af alt inden lakering..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 25
    Sidste Indlæg: 25-10-2010, 20:40

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •