Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: Glasfiber arbejde

  1. #1
    Allan
    Guest

    Glasfiber arbejde

    foto (18).JPGfoto 1 (19).JPG
    foto 2 (19).JPG

    ØØØØØV.........Ikke min bil ,men stadig ØV . Er der et medlem eller en der kender en der kan lave glasfiber arbejde ? Der er brækket 3 store stykker af så umiddelbart kan skærmen reddes trods det store hul

  2. #2
    Glasfiber er taknemmeligt at arbejde med så det meste kan reddes.

    Hvis resten af skærmen stadig sidder fast på bilen ser det ikke så slemt ud.

    De fleste bådebyggere vil kunne lave sådan en reparation, men eet er klart at det må godt være en der værdsætter biler.

    Så det er bare at Google og ringe rundt, men måske klubben kunne lave en liste over glasfiber folk, malere osv.

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Fat mod du gæve Corvette-ejer, hullet her f.eks klarede jeg ved at lægge pap bagved og så måtte udenpå, maleren klarede resten.


    Det handler mest om at lave en midlertidig konstruktion af f.eks trådnet, trådnet, pap eller karton og måtte udenpå, nu har jeg set hvor god du er til træarbejde, så det burde være muligt.





    I ægte pay it forward stil vil jeg godt tilbyde at bruge en halv dag på at du kan komme igang ( som gengæld for dengang Brian lavede min forskærm efter at den gled af liften ).

  4. #4
    Allan
    Guest
    Rigtig pænt af dig David . Men det er mest en forespørgsel fra min mekaniker ven som har bilen holdende . Han skulle kun lige trille bilen over til maleren . Da det gik galt ..... Jeg holder mig til mit motor projekt ,og vil lade det være op til en anden at lave fiber arbejdet

  5. #5
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Fat mod du gæve Corvette-ejer, hullet her f.eks klarede jeg ved at lægge pap bagved og så måtte udenpå, maleren klarede resten.


    Det handler mest om at lave en midlertidig konstruktion af f.eks trådnet, trådnet, pap eller karton og måtte udenpå, nu har jeg set hvor god du er til træarbejde, så det burde være muligt.





    I ægte pay it forward stil vil jeg godt tilbyde at bruge en halv dag på at du kan komme igang ( som gengæld for dengang Brian lavede min forskærm efter at den gled af liften ).
    Det ser værre ud end det er, og det er som David beskriver rimelig nemt at arbejde med, ned til bådbyggeren efter glasmåtte samt polyester + hærder, 500g rigtig glasfiber spartel,
    1.de tre stykker som er revet af, skal slibes fri for maling helt ned til fiberen, begge sider
    2. så skal der laves en skabelon, ( jeg vil bruge en tynd karosseri plade og forme den efter skærmet indvendig, pladen skal vikles ind i husfilm for at få den til at slippe glasfiberen. derefter skal den popnittes fast på skærmet.
    3. Smør nu et lag glasfiber spartel på metal pladen derefter ligger man de 3 stykker på,( der skal lige siges at selve skærmet også skal slibes fri for maling helt ned til fiberen, .)
    4. Nu hvor de 3 stykker sidder på pladen, ligger man en måtte hen over alle stykkerne og ud på skærmet, godt vædet ind i flyende polyester, Lad det tørre i et døgn.
    5. Nu hvor det hele er hærdet op, tager man metal pladen af indvendig i skærmet, og derefter ligger man et måtte godt vædet ind i polyester over hele området og lader det hærde op i et døgn
    6. nu er det slibe tid god fornøjelse
    P1010017.JPGP1010019.JPGP1010020.JPGP1010033.JPGP1010034.JPGP1010035.JPG

  6. #6

Lignende Tråde

  1. Reperation af lak og glasfiber
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 11-07-2013, 11:55
  2. Glasfiber arbejde paa T-TOP
    Af 555corvette i forum Teknisk Forum
    Svar: 22
    Sidste Indlæg: 08-05-2011, 21:47
  3. Dagens arbejde
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 21
    Sidste Indlæg: 25-11-2010, 17:39

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •