Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Mendens det sneer udenfor..

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Mendens det sneer udenfor..

    Skruer lidt på gearskiftet som er et Hurst Competion Plus til en Ford Toploader, gearkassen er en Jerico med lidt forskellige skiftestænger og en plejstangsbolt fra en smallblock, der er ikke meget plads men det er muligt

    foto 1 (1).JPGfoto 1.JPG

  2. #2
    Hej David

    Hvad er moment rating på sådan en gearkasse?
    Hvad er prisen?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David

    Hvad er moment rating på sådan en gearkasse?
    Hvad er prisen?

    /Karsten
    Ifølge Jerico skulle den skulle holde kunne holde 1000 heste og 800 ft lbs i moment + at man kan skifte uden kobling vedr. f.eks 6000 rpm., det har jeg ikke prøvet endnu, men ser frem til det! Den har kostet mig $2750 i DR4 versionen med magnesium hus/topplade, det er en renoveret NASCAR gearkasse fra World Truck Series med 2:73, 1:71, 1:28 og 1:1, man kan købe mange forskellige udvekslinger hos Jerico, den er nem at arbejde med pga. designet. Den støjer i 1,2,3'd men i 4 gear er den tyst, drømmer selvfølig stadig om at lave mit først hjulløft, men skal først være helt sikker på undervognen Havde pga. pladsproblemerne monteret den med gearskifte 1-2-4-3, men har nu lavet det om så den skifter i normalt h mønster 1-2-3-4

  4. #4
    800ft/lbs, det lyder seriøst

    Er det korrekt forstået at Jerico'es ingen synkronisering har?
    Hjul løft, der skal der da også noget seriøst bagtøj til. Hvad har du der?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Hej David

    Det lyder som et spændende projekt.
    Hvad kan man forvente at en standard Muncie gearkasse og bagtøj kan holde til?
    Er der i øvrigt forskel for gearkasse og bagtøj på SBC og BBC?
    Jeg tænker at Madam Blå's 545hk og 753 Nm må være lige på kanten.

    Hvad med andre svage led, hvis den skal have sandalen....halfshafts og yokes måske?
    Med andre ord....Hvad springer først i luften på Madam Blå, når jeg vil prøve en 1/4 mile?

    Belastningen på drivlinien bliver jo ikke mindre, hvis jeg skrifter knasten ud med den rulleknast jeg har liggende.

    /Ole


    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ifølge Jerico skulle den skulle holde kunne holde 1000 heste og 800 ft lbs i moment + at man kan skifte uden kobling vedr. f.eks 6000 rpm., det har jeg ikke prøvet endnu, men ser frem til det! Den har kostet mig $2750 i DR4 versionen med magnesium hus/topplade, det er en renoveret NASCAR gearkasse fra World Truck Series med 2:73, 1:71, 1:28 og 1:1, man kan købe mange forskellige udvekslinger hos Jerico, den er nem at arbejde med pga. designet. Den støjer i 1,2,3'd men i 4 gear er den tyst, drømmer selvfølig stadig om at lave mit først hjulløft, men skal først være helt sikker på undervognen Havde pga. pladsproblemerne monteret den med gearskifte 1-2-4-3, men har nu lavet det om så den skifter i normalt h mønster 1-2-3-4

  6. #6
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Med andre ord....Hvad springer først i luften på Madam Blå, når jeg vil prøve en 1/4 mile?
    Så længe du kører på nogenlunde standard størrelse (bredde) dæk og ikke kører på prepareret bane, så kan du slippe afsted med meget, da du sandsynligvis vil lave hjulspind inden du ødelægger noget.

    Et sæt godt brede dragslicks og en prepareret dragbane, så er levetiden nok kraftigt forkortet på dine komponenter med det moment og HK, men i den sport holder ingen komponenter jo evigt

    Dine kryds er nok en rigtig god ting at sørge for er i god stand, men det kan David nok fortælle meget mere om

    Banen er iøvrigt ikke prepareret med track bite til DHB (ihvertfald i 2014)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    800ft/lbs, det lyder seriøst

    Er det korrekt forstået at Jerico'es ingen synkronisering har?
    Hjul løft, der skal der da også noget seriøst bagtøj til. Hvad har du der?
    Bagtøjet er et 12 boltet fra Toms, gearkasse er med ligeskårne og siger som en M22, men men som sagt i fjerde gear er den tyst

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej David

    Det lyder som et spændende projekt.
    Hvad kan man forvente at en standard Muncie gearkasse og bagtøj kan holde til?
    Er der i øvrigt forskel for gearkasse og bagtøj på SBC og BBC?
    Jeg tænker at Madam Blå's 545hk og 753 Nm må være lige på kanten.

    Hvad med andre svage led, hvis den skal have sandalen....halfshafts og yokes måske?
    Med andre ord....Hvad springer først i luften på Madam Blå, når jeg vil prøve en 1/4 mile?

    Belastningen på drivlinien bliver jo ikke mindre, hvis jeg skrifter knasten ud med den rulleknast jeg har liggende.

    /Ole
    Det er svært at svare på, min egen erfaring er at gearkassen først tager skade men at standardbagtøj med friske kryds og gadedæk holder til en del, som Roald skriver ændrer det sig når der kommer slicks på, men det har jeg aldrig rigtigt prøvet i længere tid af gangen, så jeg ville bare køre nogle ture uden at være bekymret. Ellers sælger Tom's det meste : http://www.tomsdifferentials.com/201...Pages14-23.pdf

  9. #9
    Jeg snakkede med en tysker fra Corvetteforum om hvad et færdig lavet 12 bolt bagtøj fra Mike Dyer koster.
    $7500,- excl. forsendelse og importafgifter.

    Jeg tror sgu jeg sissy-footer den i stedet.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Jeg snakkede med en tysker fra Corvetteforum om hvad et færdig lavet 12 bolt bagtøj fra Mike Dyer koster.
    $7500,- excl. forsendelse og importafgifter.

    Jeg tror sgu jeg sissy-footer den i stedet.

    /Karsten


    Kørte en del år med L88 og 3:55 originalt bigblock bagtøj, det holdt fint også med slicks i ny og næ. Skiftede så til et alubagtøj 80-82 for at prøve noget nyt og det holdt tilgengæld ikke. Før Tom's rigtigt var kendt kørte alle med originale bagtøj og det holdt også til forhjulsløft, ved dog ikke hvor længe Tom's er en guru og har valgt at dele sin viden via youtube så man kan lave en del selv hvis man har mod på det :

    her er kittet (billeder fra corvetteforum):

    IMG_5384.jpg

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •