Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Lys i instrumenter

  1. #1

    Lys i instrumenter

    Hej venner

    Jeg har netop skiftet min lyskontakt med en ny, men der er stadig ikke lys i nogen instrumenter overhovedet. Jeg har kontrolleret alle sikringer - de virker. Jeg har tager nogle af pærene ud for at inspicere dem - de er ikke brændt over.

    Hvad dælen kan det dog være?



    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej venner

    Jeg har netop skiftet min lyskontakt med en ny, men der er stadig ikke lys i nogen instrumenter overhovedet. Jeg har kontrolleret alle sikringer - de virker. Jeg har tager nogle af pærene ud for at inspicere dem - de er ikke brændt over.

    Hvad dælen kan det dog være?



    Claes
    Hej Claes

    ja strøm i instrumentbord, er ikke for børn, der er kun et at gøre, du må ind under og måle ledninger, sikringsdåse osv, stel forbindelser, men start fra sikringsdåsen. :-
    )

  3. #3
    Sikringen til instrumentlyset det er den lille i bunden af dåsen ikke?

    Jeg mistænker forbindelserne bag dåsen ved den for at være irrede.. Må ud og kigge...

    Tak for svar.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Nå - var ude at køre her til aften. Nu er der problemer når jeg skifter til langt lys - efter ca. 15 sekunder med langt lys på begunder lyset helt at gå ud - indtil jeg blænder ned til kort lys igen. Så kommer lyset igen. En lille side detalje er at alt instrumentlys dukker op når dette sker - og bliver derefter på. Noget underligt er at jeg synes lysstyrken reguleres omvendt end med den gamle kontakt. Jeg mener at kunne huske at lyset helt dimmet ned når kontakten er drejet helt mod venstre/mod uret og på fuldt blus når den er drejet helt til højre. Nu er det omvendt. Man kan mærke sådan et lille "klik" når lyset helt slukkes - nu er det altså omvent - Klikket kommet når der er fuldt blus. Underligt.

    Stikket er sådan et multistik, så jeg kan ikke se jeg kan have vendt noget forkert med det..??

    Jeg synes det med fjernlyset og det med instrumentlyset lugter lidt af at den nye lyskontak har en fejl. Det kan måske også være en dårlig forbindelse i selve stikket?

    Hvad siger i?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Hej Claes
    "Klik positionen" på lyskontakten er til at tænde interiør lyset, hvis det slukker når du drejer den derover er der noget galt.
    Jeg husker ikke lige hvordan stelvejene er omkring instrument belysningen, men når den ene type lys er afhængig af om en anden type lys er tændt eller ej kunne det godt tyde på at du mangler stel "et eller andet sted". At høj lys langsom "fader ud" kunne godt skyldes at en dårlig stelforbindelse bliver varm og dermed får endnu dårligere forbindelse. Så vidt jeg husker får forlygterne på min 71'er stel fra en ledning monteret på kølerrammen, jeg ved ikke om det er det samme på din.
    Held og lykke med fejlsøgningen. Ellers må der da være nogen derovre på øen som har forstand på elektroner.

    Mvh.
    Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Tak for svar.

    Rent logisk tror jeg fejlen er stik-forbindelsen på selve lyskontakten - det er jo det eneste sted jeg har pillet da jeg monterede den nye kontakt. Det lange lys virkede upåklageligt inden jeg skiftede kontakten. Jeg tror, som du siger, at der er en af kontakterne der bliver for varm og dermed mister forbindelsen. Imorgen vil jeg prøve at tage stikket af, rense det og eventuelt vippe elektroderne lidt udad, så der er bedre kontakt.

    Hvis ikke det er dér den er gal tror jeg det må være en løs forbindelse inde i den nye lyskontakt - så monterer jeg den gamle igen og ser om det lange lys virker. Heldigvis er det ikke så besværligt endda at komme ind til kontakten.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Jeg har nu sat den gamle på igen - og problemet med det lange lys er væk. Jeg kunne mærke at den nye kontakt blev meget varm når man satte det lange lys på. Den gamle bliver også lun, men det er vel normalt, når der går strøm igennem noget.

    Jeg skiftede rundt flere gange og det skete hver gang med den nye kontakt.

    Nå, jeg lever uden instrumentlys indtil jeg får fat i en bedre kontakt - det vil jeg hellere undvære end fjernlyset. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Så har jeg prøvet med en anden lyskontakt igen. Præcis samme problem. Når det lange lys tændes går der ca. 10 sekunder så bliver kontakten for varm og lyset blinker og går ud indtil der nedblændes.. Meget irriterende.

    Jeg har igen sat den gamle originale AC-Delco på, som der ikke er nogen problemer med lyset med - bortset fra instrumentlyset.

    Jeg har nu mistet lysten til at prøve flere reproduktioner. Ligemeget hvilket firma, man køber nye kontakter hos, vil man få en reproduktion lavet i østen - og vil derfor høre om én af jer kender en elektromekaniker, som kan lodde/reparere den gamle originale. Alternativt kunne man måske finde en ny/brugt original kontakt - ved i om man kan skaffe sådan én?

    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    pil den ud send den til mig ....
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    check lige dette, der er tre forskellige lyskontakter og det skiller i bla 74, jeg kan se at Ecklers kun lister 2 forskellige, hvor er lyskontakten lavet kan du se det?

    http://forums.corvetteforum.com/1573631800-post8.html

    tråd: http://forums.corvetteforum.com/c3-g...post1573631800


    ecklers:

    A8268 68-77
    53271 73-77

    tror det er den sidste du skal have, kan du se ecklers nummeret?

    Noget kunne tyde på at de selv er klar over problemet:

    This Corvette reproduction headlight switch has been manufactured to original factory specifications using today's modern manufacturing techniques. You will find the fit and function will work superbly for your restoration. In addition, using a reproduction headlight switch from Eckler's will add authenticity and value to your Corvette.

  11. #11
    Hej Brian.

    Kan du også lodde osv. Brian? Fantastisk!

    Jeg venter nok 14 dage endnu, så kommer bilen i hi - hvis ikke før - kommer helt an på hvornår vejvæsenet får lyst til art smide salt.

    Vi kan lige tales ved.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12
    Hej David.

    Jeg har godt set den side. Min gamle lyskontakt er fra AC-Delco - det står der på den. de to kontakter er 100% ens mht. stik/ben. De 2 kontakter jeg har prøvet med er ganske sikkert fra Kina.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  13. #13
    Hej Brian.

    Kan du også lodde osv. Brian? Fantastisk!

    Jeg venter nok 14 dage endnu, så kommer bilen i hi - hvis ikke før - kommer helt an på hvornår vejvæsenet får lyst til art smide salt.

    Vi kan lige tales ved.
    Hej Claes.
    Ja, Brian kan sagtens lodde, men han sætter altid mig til det, for jeg er bedere. (-men er vi kvinder ikke også dèt generalt, hehe )
    -eller også er det bare mig, der er for dum (jeg ved jo godt at Brian lever efter : Hvorfor gøre i dag, hvad du kan få andre til i morgen?
    Hmm.... WTF

    Helle

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •