Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Hydraulic Roller Cam and Lifter Kits

  1. #1
    Alex
    Guest

    Hydraulic Roller Cam and Lifter Kits

    Jeg ville gerne udskifte min knast og vippetøj til noget rullegrej..
    Det er en 454 med Orig. jerntoppe.
    Har nogle af jer en ide til eller erfariger med nogle sæt/kits, så jeg kan finde ud af hvad jeg skal vælge for at hente noget mere power.?
    Og evt. hvis der skal skiftes til alu-toppe, hvad jeg så skal gå efter, når jeg køre alm. street/strip..?

  2. #2
    Citer Skrevet af Alex Vis Indlæg
    Jeg ville gerne udskifte min knast og vippetøj til noget rullegrej..
    Det er en 454 med Orig. jerntoppe.
    Har nogle af jer en ide til eller erfariger med nogle sæt/kits, så jeg kan finde ud af hvad jeg skal vælge for at hente noget mere power.?
    Og evt. hvis der skal skiftes til alu-toppe, hvad jeg så skal gå efter, når jeg køre alm. street/strip..?
    Ang, kanst, så ville jeg, hvis jeg var dig, finde ud af hvad du vil med din motor (EFI, alu-topstykker, dual eller single plane intake osv osv) og bagefter evt. kontakte Chris I USA, som lever af, at lave knastaksler osv. Det er også vigtigt at du gør op med dig selv, hvad vil ha' af HK/TQ !!

    Men du vil få den bedste knast, hvis du fortæller ham præcist hvad du har, eller hvad din plan med din motor er.
    Hvis du tænker på nye topstykker, så kan jeg hælpe dig med af få AFR til en god pris.

    Hvad for en motor har du I dag? (årgang, alu indsug, headers, eller er den std. fra fabrikken)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Alex Vis Indlæg
    Jeg ville gerne udskifte min knast og vippetøj til noget rullegrej..
    Det er en 454 med Orig. jerntoppe.
    Har nogle af jer en ide til eller erfariger med nogle sæt/kits, så jeg kan finde ud af hvad jeg skal vælge for at hente noget mere power.?
    Og evt. hvis der skal skiftes til alu-toppe, hvad jeg så skal gå efter, når jeg køre alm. street/strip..?
    Jeg ville starte forsigtigt ud med en knast ala den som sidder i zz454 (en med samme specs), den synes jeg virker godt både på gaden og til lidt street/strip. Mht. rullevipper er crowers min favorit, de er dyre men de virker i lang tid og har en god pasform:

    knastspecs : http://www.gmpartsdirect.com/results...umber=24502611

    rullevipper : http://www.summitracing.com/int/part...make/chevrolet

    det ender op med det her:

    Klik Billede for en større version

Navn:	dyno-chart-zz454-440-482x244.jpg
Vist:	74
Str:	21.1 KB
ID:	5655

  4. #4
    Alex
    Guest
    Tak for svaret. :-)
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Jeg ville starte forsigtigt ud med en knast ala den som sidder i zz454 (en med samme specs), den synes jeg virker godt både på gaden og til lidt street/strip. Mht. rullevipper er crowers min favorit, de er dyre men de virker i lang tid og har en god pasform:

    knastspecs : http://www.gmpartsdirect.com/results...umber=24502611

    rullevipper : http://www.summitracing.com/int/part...make/chevrolet

    det ender op med det her:

    Klik Billede for en større version

Navn:	dyno-chart-zz454-440-482x244.jpg
Vist:	74
Str:	21.1 KB
ID:	5655

  5. #5
    Alex
    Guest
    Jeg har et RPM alu indsug på den og der kommer shorty headders på den til foråret.
    Udover det har den en MSD 6AL, blaster2, og MSD strømfordeler u. vakuum advance.[
    Vil skifte til MSD> strømfordeler med drev til omdr. tæller.
    750 Holley carb.
    Jeg kan evt. skifte converter hvis knasten kræver det, men ud over det står den uberørt med jerntoppe...
    Jeg søger i et arbejdsområde fra 1800 til 5500 eller sådan noget...

    QUOTE=John;18282]Ang, kanst, så ville jeg, hvis jeg var dig, finde ud af hvad du vil med din motor (EFI, alu-topstykker, dual eller single plane intake osv osv) og bagefter evt. kontakte Chris I USA, som lever af, at lave knastaksler osv. Det er også vigtigt at du gør op med dig selv, hvad vil ha' af HK/TQ !!

    Men du vil få den bedste knast, hvis du fortæller ham præcist hvad du har, eller hvad din plan med din motor er.
    Hvis du tænker på nye topstykker, så kan jeg hælpe dig med af få AFR til en god pris.

    Hvad for en motor har du I dag? (årgang, alu indsug, headers, eller er den std. fra fabrikken)[/QUOTE]

  6. #6
    Hej Alex

    Kan du have det RPM indsug under standard big block hjelmen eller har du L88 eller high rise på?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Hej Alex

    Kan du have det RPM indsug under standard big block hjelmen eller har du L88 eller high rise på?

    /Karsten
    Min 72'er BBC kører med Edelbrock Performer 2-0 http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/2161/10002/-1
    Lige/næsten være der afhængig af hvor tæt det må gå på en standard BB hjelm. Og så er det med dropbase og 1½" filter.
    Ikke meget plads

    Der står den har "Carb pad height: 4.85"
    Performer RPM har "Carb pad height: 5.22", så den kan helt sikkert ikke være i en std. BB uden en masse krumspring

    /Ole

Lignende Tråde

  1. Supervettes Unveils SV8.R Conversion Kits for C6 and C7 Corvettes
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 27-01-2014, 18:08
  2. Hydraulic Roller Lifters
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 25-06-2012, 17:05
  3. Corvette Racing at Laguna Seca: Riding the Roller Coaster
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 14-09-2011, 08:18
  4. Corvette ZR1 Body Kits for C6 Coupes
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 06-10-2010, 08:38

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •