Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: AFR topstykker/dele

  1. #1

    AFR topstykker/dele

    Hej,

    Jeg har mulighed for at skaffe jer meget gode priser på alt fra AFR ift til f. eks Summit priser
    AFR laver nogle af de topstykker som giver det bedste flow, og de er lavet I USA !!

    Så hvis man ønsker et godt kvalitets topstykke eller indsug, så er AFR er godt valg.

    Topstykkerne vil blive sendt direkte fra AFR til jeres ShopUsa adresse, men andre muligheder kan også bruges.

    Se hele AFR's product katalog her:
    http://www.airflowresearch.com/catalog.pdf

    Det er snart Jul :- )

    /John
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #2
    265cc "tow truck" toppe
    315cc "torque monsters"

    Alternative tal
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Lidt en skam jeg var tvunget til at vælge Edelbrock toppe. Ikke at de ikke virker, men der findes bedre.

  4. #4
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Lidt en skam jeg var tvunget til at vælge Edelbrock toppe. Ikke at de ikke virker, men der findes bedre.
    Ole husk nu, det er snart jul, og som der står skrevet ( det du ønsker skal du få ) ja du har helt ret, der findes bedre

  5. #5
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Ole husk nu, det er snart jul, og som der står skrevet ( det du ønsker skal du få ) ja du har helt ret, der findes bedre
    Så ønsker jeg mig en ny rulleknast. Det må gå lige op med den nederdel fruen lige har købt på en bytur.
    Jeg er sikker på, at hun vil mene det går lige op

  6. #6
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Så ønsker jeg mig en ny rulleknast. Det må gå lige op med den nederdel fruen lige har købt på en bytur.
    Jeg er sikker på, at hun vil mene det går lige op
    En rulle knast vil en meget god investering, men det bliver nemt lidt dyrt.
    Du skal nok ha' nye fjeder i topstykkerne, en rulle knast med løfter til en BB koster vel $800-900 og op (Shark/Kim??)

    Hvis du gerne vil ha' en hydr rulle knast og løfter, så kontakt evt. Chris i USA. (Shark og Kim har telefon nr. på ham)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    En rulle knast vil en meget god investering, men det bliver nemt lidt dyrt.
    Du skal nok ha' nye fjeder i topstykkerne, en rulle knast med løfter til en BB koster vel $800-900 og op (Shark/Kim??)

    Hvis du gerne vil ha' en hydr rulle knast og løfter, så kontakt evt. Chris i USA. (Shark og Kim har telefon nr. på ham)
    Jeg har faktisk haft fat i Chris Staub...Han skrev:

    Ole,
    We can wake this thing up quite a bit with a cam change. We can get you closer to the 600HP range.

    Camshaft
    Lifters
    Pushrods
    Roller button
    Cam lock plate
    Timing set
    Intake gaskets
    Front cover gasket and seal
    Cam lock
    Cam bolts
    $1126 plus freight sir.

    This will give you power from idle to your peak of 6000 rpm. Will make over 600#/ft torque.

    Straub Technologies
    198 Industrial Park Rd.
    Piney Flats, TN 37686
    T 423 391 7774
    F 423 391 7088
    www.straubtechnologies.com


    Nu HAR jeg jo faktisk en rulleknast liggende og flyde...og hydr. rulleløftere, så jeg mangler vel mest stødstænger, hvis de gamle ikke passer og andre fjedre..
    Knasten er den knast der sad i bilen de 14 dage vi have den inden den sprang i luften.
    Jeg tror ikke delene har taget skade, da det jo var knækkede ventiler og der med mest cylinder, stempel og topstykker det gik ud over.

    Knasten er den her: http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/2263/10002/-1
    Jeg vil tro løfterne er dem her: http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/97433/10002/-1

    Nu har fjolset der lavede motoren jo ladet knasten ligge ude i regnen, så en polering må påregnes. Måske man kan selv, da det ikke er så meget.

    Ingen tvivl om jeg hellere vil have en knast fra Chris, men 10.000 er da brugt inden den løsning er i hus.

    En vigtig sidegevinst er, at jeg ikke resten af mit liv skal kører rundt og tænke på, hvornår den æder en knast.

    /Ole

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Lidt en skam jeg var tvunget til at vælge Edelbrock toppe. Ikke at de ikke virker, men der findes bedre.
    Der er nu ikke så meget at hente på en gademaskine medmindre man går i 18 eller 15 graders toppe, se denne sammenligning, det giver hundrede-dele og kan ikke mærkes : http://www.hotrod.com/how-to/engine/...ylinder-heads/

  9. #9
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Jeg har faktisk haft fat i Chris Staub...Han skrev:

    Ole,
    We can wake this thing up quite a bit with a cam change. We can get you closer to the 600HP range.

    Camshaft
    Lifters
    Pushrods
    Roller button
    Cam lock plate
    Timing set
    Intake gaskets
    Front cover gasket and seal
    Cam lock
    Cam bolts
    $1126 plus freight sir.

    This will give you power from idle to your peak of 6000 rpm. Will make over 600#/ft torque.

    Straub Technologies
    198 Industrial Park Rd.
    Piney Flats, TN 37686
    T 423 391 7774
    F 423 391 7088
    www.straubtechnologies.com


    Nu HAR jeg jo faktisk en rulleknast liggende og flyde...og hydr. rulleløftere, så jeg mangler vel mest stødstænger, hvis de gamle ikke passer og andre fjedre..
    Knasten er den knast der sad i bilen de 14 dage vi have den inden den sprang i luften.
    Jeg tror ikke delene har taget skade, da det jo var knækkede ventiler og der med mest cylinder, stempel og topstykker det gik ud over.

    Knasten er den her: http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/2263/10002/-1
    Jeg vil tro løfterne er dem her: http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/97433/10002/-1

    Nu har fjolset der lavede motoren jo ladet knasten ligge ude i regnen, så en polering må påregnes. Måske man kan selv, da det ikke er så meget.

    Ingen tvivl om jeg hellere vil have en knast fra Chris, men 10.000 er da brugt inden den løsning er i hus.

    En vigtig sidegevinst er, at jeg ikke resten af mit liv skal kører rundt og tænke på, hvornår den æder en knast.

    /Ole
    Hvad er det for nogle topstykker, kan de ikke løfte 0.632/0.648??
    Hvis den knast ikke kan poleres, så er det jo kun en knast du mangler (evt. en der passer til EFI?)

    Husk endeligt cam button og låse pladen !!
    Også er det en god mulighed for at skifte kæde/kædehjul også :-)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Ole, hvis du skal have rulle knast i så kig efter om din blok er forberedt til en GenV cam retaining plate. Der skal være to gevind huller i forhøjningen omkring knasten ude i forkammeret. Knasten skal bestilles med en speciel rille til retaining platen
    Min blok er forberedt til det, men jeg dummede mig og kom først til at se det efter jeg havde bestilt knasten. Med en retaining plate slipper du for at bruge cam button.
    Vedhæftet fil 5649


    /Karsten
    Blokken har kørt med samme knast og løftere før, men......der er noget med den retainerplade...eller noget...
    Se mit gamle indlæg http://www.cccd.dk/forums/showthread...ghlight=Brinch
    Mærkelig slid havde den helt sikkert

    /Ole

  11. #11
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Blokken har kørt med samme knast og løftere før, men......der er noget med den retainerplade...eller noget...
    Se mit gamle indlæg http://www.cccd.dk/forums/showthread...ghlight=Brinch
    Mærkelig slid havde den helt sikkert

    /Ole
    Som jeg husker det Ole, er din blok så ikke fra 1972??
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  12. #12
    Super godt, hvis man har den mulighed på en gammel blok (spec hvis man husker det :- )
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  13. #13
    Som jeg husker det Ole, er din blok så ikke fra 1972??
    Jo, den er fra 72

Lignende Tråde

  1. pace car dele
    Af Allan i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 14-07-2014, 12:37
  2. Hot Rod bygget af C1 dele
    Af Ruppe i forum Teknisk Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 08-10-2011, 12:36
  3. c3 dele til salg
    Af Allan i forum Reservedele til salg
    Svar: 7
    Sidste Indlæg: 14-03-2011, 22:40

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •