Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Jeg vidste det gik alt for godt hjem fra GF14

  1. #1

    Jeg vidste det gik alt for godt hjem fra GF14

    Hej folkens

    Jeg havde en fantastik tur hjem fra åres generalforsamling. Jeg kørte de 320 km hjem i fineste stil. Efter turen på rullefeltet struttede Madam Blå af stolhed spandt som en mis hen over Fyn.
    Eneste lille opstød var, at jeg omkring Vejle mistede 2-3 volt på min ladespæding. På EFI'en svingede spændingen fra 12,5 og ned til 10,5 volt. Jeg tilskrev det en døende generator, spænde hjelmen og kørte "effektivt" hjem inden den kørte flad.
    Jeg nåede hjem i fin stil. I anledning af sol og varme ville jeg så kører en lille tur i dag (uden luftfilter), men ak. Det hylede og skreg fra V-remmen.

    Et hiv i remmene viste at min servobeholder sad helt løs. Nu har jeg pillet generator og servobeholder af og kan konstaterer, at der er en bolt er er knækket.
    Jeg undre mig desuden over det beslag det hele er monteret i. Det er jo noget der er lavet som reklamation den gang jeg havde motorbøvl, men det ser mildest talt ikke rigtigt ud. Hele det store beslag ser ud til at være monteret med kun én bolt.

    Hvad er der gået galt for ham da han satte beslaget på?
    Kan man monterer det hele, så generatoren ikke står lige over påfylningshullet til servoolie?
    Er der et smart beslag jeg burde overveje i stedet?

    Her under er billeder af beslaget. Det er som om det skulle have siddet i et øje mere på billede 1, men der er....øh...savet af??
    Eneste bolt her holder beslaget er bolten midt på billede 3.

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-28 13.38.42.jpg
Vist:	27
Str:	3.49 MB
ID:	5580Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-28 13.38.56.jpg
Vist:	24
Str:	3.87 MB
ID:	5581Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-28 13.40.09.jpg
Vist:	22
Str:	3.35 MB
ID:	5582

    Hilsen Ole & Madam Blå

  2. #2

    Generatorbeslag Big Block

    Hej.

    Beslaget der holder generatoren skal have et øje der sidder på en bolt på manifold - du har denne bolt på dit manifold lige ved beslaget, men øjet er skåret af..........

    Dette beslag er ikke specielt stærkt - derfor de ekstra støttebeslag på ydersiden af generatoren

    Servoolie kan påfyldes med slange eller flaske med studs under normale omstændigheder.

    Se dette link med gode billeder - http://www.corvetteforum.com/forums/...cket-pics.html

    Den knækkede bolt på pumpen m.m. kan købes hos f.eks. Zip ellers må du lave en selv med et gevindstykke og en møtrik der er slebet tynd - http://www.zip-corvette.com/catalog/...p-mount-studs/

    Tilføjer lige et par billeder fra min egen C3
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder IMG_3328.JPG   IMG_3329.JPG   IMG_3330.JPG  

  3. #3
    Citer Skrevet af Pfingstl Vis Indlæg
    Hej.

    Beslaget der holder generatoren skal have et øje der sidder på en bolt på manifold - du har denne bolt på dit manifold lige ved beslaget, men øjet er skåret af..........

    Dette beslag er ikke specielt stærkt - derfor de ekstra støttebeslag på ydersiden af generatoren
    Hej Jens

    Tak for billederne. Jeg kan se, at jeg helt mangler de 2 yderste beslag.
    At klaphatten så har savet øjet af det eneste beslag der er tilbage er mig ubegribelig.
    Mængden af dårlige og forkerte løsninger han har lavet på min bil vil da ingen ende tage.

    Jeg skriver beslagene og bolte på vinterens ønskeseddel. Jeg tror alligevel ikke den kommer ud mere i år.

    /Ole

  4. #4
    Hvis du meget gerne vil køre inden sæsonen slutter har jeg et par bolte til pumpen. De er nye og fra Zip.

  5. #5
    Hvis du meget gerne vil køre inden sæsonen slutter har jeg et par bolte til pumpen. De er nye og fra Zip.
    Det er DET der gør det her til en fantastisk Corvetteklub. Der er altid lige en der ligger inde med noget der kan hjælpe en et andet medlem.

    Tak for tilbuddet, men jeg tror jeg bare skriver det på ønskesedlen til vinterens projekter. Nu pumpen af af kan jeg se at den er blevet tætnet ude fra med noget silikonesmat.
    Jeg tror jeg køber et rebuilt set, og 2 nye bolte. Så kan den blive gjort fin i løbet af vinteren.

    /Ole

Lignende Tråde

  1. Godt nytår!!
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 01-01-2013, 00:59
  2. Småt er godt
    Af Martedal Flymo i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 09-10-2011, 20:40
  3. Saa blev der alligevel bestilt noget hjem "derovrefra" :-)
    Af Stingray69 i forum Generelt Forum
    Svar: 21
    Sidste Indlæg: 16-05-2011, 21:42
  4. Skal nogen have dele hjem fra Ecklers?
    Af Claes i forum Reservedele til salg
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 05-10-2010, 12:10

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •