Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Varme

  1. #1

    Varme

    Hej
    Har et problem med at min karberator og benzinen bliver mægtigt varm og har meget lidt plads under hjelmen så derfor ingen heatshield mellem karberator og indsug.

    Har kigget lidt på nettet og det har som sådan intet med den manglende heatshild at gøre men på mit manifold mangler oliesprøjtspladen på undersiden af manifoldet.

    Har det nogen betydning med hensyn til varmen eller er det ligemeget med om den er der eller ej, den har aldrig været der for der er ingen huller efter nitter i manifold.

    Manifold er et alu highrise dualplane squarebore LT1 manifold.
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder Bund_efter.jpg  
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2
    har du et retur løb på din benzin, det virket på vores sådan at den ikke koger benzinen
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  3. #3
    Karsten #999
    Guest
    Hejsa

    Defekt tændingsavancering kan også gennerere en masse varme i motoren og skabe alle slags problemer med kogende benzin.

    Et offset luftfilter kan være løsningen for at få plads til en varmeisolerende plade. En god ide er dog at finde årsagen fremfor at behandle symptomer.

    Mvh
    Karsten Horn

  4. #4
    Citer Skrevet af Michael Pedersen Vis Indlæg
    har du et retur løb på din benzin, det virket på vores sådan at den ikke koger benzinen
    Ja fra pumpen og tilbage til tanken i højre side + rør fra tank til beholder bag venstre forhjul.

    Til Karsten: er en total newbie men mit filter er 3" og er rimeligt undersænket, kan ikke sænkes mere for så støder "topplade" på karberator og det med tændins........ må jeg lige kigge på men den bliver ikke varm i motoren som sådan iflg temp måler men der er "bare" varmt derude under hjelmen, målt på bezinrør fra pumpe cirka 70 gr og det samme på svømmerhuse og ja vil mægtig gerne finde årsag idet det altid er bedre at forebygge end behandle
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    En nem løsning vil være at blokere for den miderste kanal, der plejer at følge nogle firkantede stykker folie med som passer her, det er den som går fra topstykke til topstykke en form for crossover, den er lavet for hurtigt at give varme til manifolden, men den varmer også olien på undersiden (og danner koks) ligesom at olie er med til at varme undersiden. Man kan også godt selv lave et "splash shield" på undersiden som man nitter på eller skruer på, dette for at forhindre at varm olie ramme manifolden og går den varmere. Ellers kan man købe plader som man lægger under manifolden i hele længden eller man kan lave en selv i alu.


  6. #6
    Hvad står din tænding til?
    Og har du tændingsbanken, køre du med for mager blanding?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hvad står din tænding til?
    Og har du tændingsbanken, køre du med for mager blanding?
    Som sagt er newbie men tænding og karburator er stillet / justeret af en som har rimeligt styr på de sager - han bygger og renovere US motorer og har et par biler til race med SB motorer i så tror på at det alt sammen er OK og den kører endeligt OK af en lidt gammmel træt 72'er men bliver bare p............. varm på / i manifold - karburator og benzinen koger lidt en gang imellem efter at den er stoppet men kører til Claes imorgen så er der måske nogen af experterne der lige kigger på den
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  8. #8
    Vil lige takke Brian for sludderen og glæder mig til du finder din tændingspistol så du kan kigge på om det er tændingen der er noget galt med.

    Har så surfet lidt på nettet og vi snakkede også lidt om det der oppe nemlig om man skal bruge manifold vacuum eller portet vacuum til vacuumavanceringen og det er vist lidt ala religion at nogen er til det ene, andre til det andet.
    Min er pt. på portet vacuum - i højre side på Holley karb over just. skrue.
    Hvis jeg skal have den på manifold vacuum så er der lige et lille problem for har ikke nogen ledige studse på karb. så mit spørgsmål er:
    Har idag en slange fra studs på karb. til t-styk i PCV ventil i ventildæksel og derfra videre til Vapor beholder, den "tykke" studs, slangen på den "tynde" studs ender blindt, der er slange på rør til tank.
    Kan jeg fjerne slange til Vapor beholder og føre PVC ventil til studs i bund af luftfilter så studsen på karb. bliver fri hvis jeg skal bruge manifold vacuum til avancering ?

    Elektrikeren
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  9. #9
    Opdatering på problemet.

    Har sat vacuum på manifold vacuum ved hjælp af t-stykke så pvc ventil også er på og og hjalp lidt men så idag..........
    Var en tur omkring Brian ude hos TP radio hvor der blev kigget på dit og dat, snakket osv skide hyggeligt.
    Tænding stod forkert så den er stillet og vakuumdåse på fordeler er konstateret defekt så den står for en udskiftning asap.
    Efter en lille tur hjem hvor, ja den kørte sgu bedre, virkede den da ogå knap så varm som før, ingen underlige lyde fra karburator ala elkedel.

    Vil gerne sige Brian TAK TAK for hjælpen indtil videre - og tak for tilsagn om hjælp når vakuumdåsen skal skiftes.

    mvh Elektrikeren / Søren
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  10. #10
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

Lignende Tråde

  1. 68'er og BB og varme
    Af Shark i forum Teknisk Forum
    Svar: 10
    Sidste Indlæg: 06-06-2010, 13:41

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •