Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Evige kølerproblemer

  1. #1

    Evige kølerproblemer

    Hej CCCD'ere

    På vej ind på pladsen til Viking Run fik Madam Blå hedeslag og ankom derfor med manér i røg og damp.
    Nu ville jeg lige checke vand og olie inden turen til Generalforsamling på lørdag.

    Jeg opdagede, at når jeg trykker på den øverste kølerslange, så fiser trykket øjeblikkelig ud ved dæklet til ekspansionsbeholderen.
    Jeg undrede mig lidt og konstaterede en del ir og dybe riller i pakfladen til dækslet og gav det en tur med sliberen

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-18 19.55.54.jpg
Vist:	9
Str:	3.25 MB
ID:	5550

    Jeg troede problemet var løst, men ak.
    Ved at sætte en finger for hullet der hvor den "usynlige" studs sidder opdagede jeg at trykket slipper ud imellem hals og beholder.
    Det er da ikke så godt. Jeg går ud fra, at Corvetten kører med et mindre overtryk lige som mere moderne biler....eller hvad?

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-18 19.55.46.jpg
Vist:	11
Str:	2.17 MB
ID:	5551

    Umiddelbart ser det ud til at være noget lor........skrammel at få tæt igen. Hvad tænker i?
    Måske tiden bare er inde til en ny fin køler med indbygget ekspansionsbeholder?

    Jeg må i gang med noget kokus pokus...til GF og på rullefelt....det skal den.

    /Ole

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    På vej ind på pladsen til Viking Run fik Madam Blå hedeslag og ankom derfor med manér i røg og damp.
    Nu ville jeg lige checke vand og olie inden turen til Generalforsamling på lørdag.

    Jeg opdagede, at når jeg trykker på den øverste kølerslange, så fiser trykket øjeblikkelig ud ved dæklet til ekspansionsbeholderen.
    Jeg undrede mig lidt og konstaterede en del ir og dybe riller i pakfladen til dækslet og gav det en tur med sliberen

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-18 19.55.54.jpg
Vist:	9
Str:	3.25 MB
ID:	5550

    Jeg troede problemet var løst, men ak.
    Ved at sætte en finger for hullet der hvor den "usynlige" studs sidder opdagede jeg at trykket slipper ud imellem hals og beholder.
    Det er da ikke så godt. Jeg går ud fra, at Corvetten kører med et mindre overtryk lige som mere moderne biler....eller hvad?

    Klik Billede for en større version

Navn:	2014-09-18 19.55.46.jpg
Vist:	11
Str:	2.17 MB
ID:	5551

    Umiddelbart ser det ud til at være noget lor........skrammel at få tæt igen. Hvad tænker i?
    Måske tiden bare er inde til en ny fin køler med indbygget ekspansionsbeholder?

    Jeg må i gang med noget kokus pokus...til GF og på rullefelt....det skal den.

    /Ole
    Der er nok ikke andet at gøre end at få lappet den nuværende beholder eller skifte til en ny expansionsbeholder, hvis du kender en som kan lægge en svejsning rundt om halsen ville det nok være den billigste løsning, en bigblock har det bedst med en ekspansionsbeholder. Nu ved jeg ikke om Kisling er der i weekenden, man han ville hurtigt kunne lave den

  3. #3
    I må da have en autokøler service der oppe?
    Tag beholderen med, så kan de hurtigt afgøre om den kan repareres.

    Jeg fik min ekspansionsbeholder slagloddet (studsen til overløbsslangen faldt af da jeg afmonterede slangen). Jeg mener det kostede den svimlende sum af 50,- kroner. Min er godt nok af messing, det ser ikke ud til din er det? Er din bil uden aircondition?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    I må da have en autokøler service der oppe?
    Tag beholderen med, så kan de hurtigt afgøre om den kan repareres.

    Jeg fik min ekspansionsbeholder slagloddet (studsen til overløbsslangen faldt af da jeg afmonterede slangen). Jeg mener det kostede den svimlende sum af 50,- kroner. Min er godt nok af messing, det ser ikke ud til din er det? Er din bil uden aircondition?

    /Karsten
    Beholderen er alu og bilen er uden AC.
    Jeg har mistanke til at køleren er fyldt med nams, så vinterens projekt er at få den renset og skyllet igennem eller købe en ny.
    Jeg skal bare lige finde løsning, så den kan komme til GF.

    Løsningen blev Araldit, så ser vi.

    /Ole

  5. #5

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •