Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Bruger pludeslig meget strøm

  1. #1

    Angry Bruger pludeslig meget strøm

    Hej
    Efter at have haft rodet lidt med bilen, herunder haft afmonteret generatoren., bruger den pludselig meget strøm. Den dræner batteriet fuldstændigt på en enkelt nat - ikke engang uret går. Jeg er sikker på batteriet er ok, da jeg har prøvet med 2 stk.
    Nogen ide til hvad det kan være, og hvordan jeg skal søge efter fejlen ?
    Hilsen Steffen

  2. #2
    Hej
    Har du ikke et amp. eller knister det når du afmont. et batteri kabel og sætter det på igen er der noget der står og bruger strøm.
    brian

  3. #3
    Start med at hive alle sikringer ud af sikringsboksen og se om problemet stadig er der.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  4. #4
    Hej Brian
    Ja det gnistr en smule nå jeg sætter en pol på.Men det er vel uret, det er jo på hele tiden ?

    Jeg har et amp. meter der går op til 10 amp.

    Hilsen Steffen

  5. #5
    Har nu prøvet at måle med amp. meter over alle sikringer, skulle det ikke vise forbruget, hvis der er noget ?

  6. #6
    bent
    Guest
    Hej Steffen,
    Har du prøvet at demontere generatorens "lade-lednig" over natten for evt. at udelukke generatoren?
    I forbindelse med at min generator ikke ville lade så jeg en del YouTube videoer om fejlmuligheder i generatoren. I en af disse videoer var der overgang i en af power dioderne til stel. Afhængig af overgangens størrelse, hvor tæt man er på 0 ohm, vil batteriet blive afladet den vej. Det lyder måske underligt, hvis det pludselig skulle opstå i forbindelse med afmontering af generatoren, men det var da værd at teste.
    mvh
    Bent

  7. #7
    Hej Bent

    Ok, det kan jeg prøve. kan det evt, måles på nogen måde med en multitester ?

  8. #8
    Søgte lidt på nettet, Der var et tip om at måle fra minuspol til stel. Hvis der er spænding her , er der en kortslutning, er det korrekt? Jeg har fuld spænding når jeg måler på den måde, så jeg har tilsyneladende en kortslutning der dræner batteriet. ?

  9. #9
    Hold nu kæft mand !
    Fandt endnu et tip på det gode net. Skulle måle amp. fra minuspol til stel. Den stod og trak 3,5 amp. Så tog jeg ladeledning ud af generator - nul dræn. Og nu kommer det sjove - så VENDTE jeg stikket og satte det i igen - nul dræn - Problem løst med lidt røde ører!!

  10. #10
    Hold nu kæft mand !
    Fandt endnu et tip på det gode net. Skulle måle amp. fra minuspol til stel. Den stod og trak 3,5 amp. Så tog jeg ladeledning ud af generator - nul dræn. Og nu kommer det sjove - så VENDTE jeg stikket og satte det i igen - nul dræn - Problem løst med lidt røde ører!!
    Steffen, det er altid sværest at finde de fejl som man selv er kommet til at lave.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Lignende Tråde

  1. strøm til strømfordeler
    Af Ole Brinch i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 19-05-2012, 13:37

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •