Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Afgift på C2

  1. #1

    Afgift på C2

    Hejsa.

    Har et spørgsmål, jeg håber der kan komme et par kvalificerede bud på.

    En kollega har "underligt nok", forelsket sig i et par flotte C2'er årg. 66 der begge står i US, de koster 20 & 27.000,- USD


    Spørgsmålet er så, hvad vil afgiften ca. være i DK


    Mvh. Tonni

  2. #2
    Hej Tonni

    Der skal betales 25% moms af købsbeløb + transportomkostninger. Da bilen er over 30 år skal der ikke betales told.

    Registreringsafgiften går jo efter nyprisen, så den er meget begrænset. Dertil kommer benzinslugerafgiften.

    Når det er sagt så er 20-27.000$ meget lidt for en C2'er. Projekt biler næsten altid bliver væsentligt dyrere end hvis man køber en færdiglavet bil.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Hej

    Vil tro reg. afgift + benzinsluger afgift er et sted mellem 25 og 30 kilo, det er muligt at få et bindende svar på afgiften hos Skat for 400 bobs.

    Dette er de nye toldregler pr. januar 2014:
    Er køretøjet ældre end 30 år og overholder tre grundregler: At det er originalt, at det er en model der ikke er i produktion længere (Hvilket ikke nødvendigvis har noget med modelnavnet at gøre), og altså at det er ældre end 30 år, så anser man køretøjet som værende et samlerobjekt. Her efter slipper man for at betale told, og momsen reduceres til 5 % af den samlede pris på køretøj og fragt.

    Check med Skat eller importør (f.eks. Dan fra Dream Machine, han kan også hjælpe med at få den hjem hvis det er) om hvorvidt Skat overholder/stiller sig til de nye regler.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  4. #4
    OK, er de gået tilbage til de gamle regler? Det havde jeg ikke fået med. Så er det jo igen værd at kigge efter biler på Fleabay

    Registreringsafgiften burde nu ikke komme så højt op. Benzinslugerafgiften på en veteranbil på 3160lbs burde være omkring 5.900 og registreringsafgiften er vel omkring de 18.000,- ('66 Corvette nypris $4,084,- for en convertible)?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Hej Gutter

    Tak for Jeres input.

    Shark# Giver dig ret, synes heller ikke det er særligt meget for den bil, sku lige før jeg henter den selv ;-) synes den ser helt okay ud, smider lige et link.

    http://www.vettehound.com/geo/classi...hp?a=2&b=10250

    Mvh.
    Tonni

  6. #6
    He he Vettehound er berygtet for sine svindlere så ja det er så billigt at det er for godt til at være sandt.

    Skrev engang til en der på en megaflot C3 til en billig penge og spurgte om jeg måtte få en til at komme forbi og checke den der hvor den stod i US (fortalte ikke at jeg var fra DK).
    Det måtte jeg meget gerne men den stod desværre i Barcelona tror jeg det var men hvis jeg ville betale et beløb, kan ikke huske hvor meget, så ville han sende den til mig og hvis jeg ikke var tilfreds så kunne jeg bare sende den tilbage på hans regning!
    Skrev til ham at det var fint at den stod i Barcelona for jeg var fra DK så hvis han lige ville skrive hvor og hvornår det kunne passe så ville jeg komme ned og kigge på den, hørte aldrig en dyt mere fra ham.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  7. #7
    Ja det anede mig. Det ville jo ikke være umuligt at tjene 100K på sådan en, blev også nærmest lidt rystet da han viste mig den, den ser sku for fin ud til den pris.

  8. #8
    Citer Skrevet af Pihl C3 Vis Indlæg
    Hej Gutter

    Tak for Jeres input.

    Shark# Giver dig ret, synes heller ikke det er særligt meget for den bil, sku lige før jeg henter den selv ;-) synes den ser helt okay ud, smider lige et link.

    http://www.vettehound.com/geo/classi...hp?a=2&b=10250

    Mvh.
    Tonni
    Køb aldrig uden at bilen er blevet efterset, billeder viser kun det smukke::::::::::::::::

  9. #9
    Citer Skrevet af Pihl C3 Vis Indlæg
    Hej Gutter

    Tak for Jeres input.

    Shark# Giver dig ret, synes heller ikke det er særligt meget for den bil, sku lige før jeg henter den selv ;-) synes den ser helt okay ud, smider lige et link.

    http://www.vettehound.com/geo/classi...hp?a=2&b=10250

    Mvh.
    Tonni
    Da jeg arbejde som mekaniker så jeg nogle skrækindjagende eksempler på importerede biler der var flotte på billeder.
    Specielt husker jeg en Mustang fra midt i 60'erne. Den var ret flot når man lige så den på afstand, men endte med at skulle laves for en formue.
    Motoren var flot men intet værd. Nederste hjørnet bag baghjulet var lavet ved at man havde popnittet dele af en spand på og så bygget det op i plasik padding!
    Flere steder var vangen lavet på samme måde, dig med et stykke pap til at holde plastik paddingen til den var tør.

    Plastik padding og lak kan se meget flot ud på billeder. Jeg turde ikke købe noget uden en jeg har fuld tillid til ser bilen godt efter.

    /Ole

  10. #10
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Da jeg arbejde som mekaniker så jeg nogle skrækindjagende eksempler på importerede biler der var flotte på billeder.
    Specielt husker jeg en Mustang fra midt i 60'erne. Den var ret flot når man lige så den på afstand, men endte med at skulle laves for en formue.
    Motoren var flot men intet værd. Nederste hjørnet bag baghjulet var lavet ved at man havde popnittet dele af en spand på og så bygget det op i plasik padding!
    Flere steder var vangen lavet på samme måde, dig med et stykke pap til at holde plastik paddingen til den var tør.

    Plastik padding og lak kan se meget flot ud på billeder. Jeg turde ikke købe noget uden en jeg har fuld tillid til ser bilen godt efter.

    /Ole
    Jeg kan huske fra start 80"erne var en af mine venner i Silkeborg og købe en Dodge Challanger, hold op hvor var den flot, (udstillings bil ) havde vundet et hav af pokaler, årene går og han vil godt have den om lakeret, bilen bliver slebet ned, så viser den smukke bil sit andet ansigt, det tog et 1/2 år at lave rust på den, alt metal var rustet væk, men til gengæld har jeg aldrig set så flot spartel arbejde før, intet flimmer i lak intet at se udefra, utroligt at ham som havde bilen før havde stor værksted gik for at være dygtig, utroligt at han laver sådan en bil til sig selv.

  11. #11
    Citer Skrevet af Pihl C3 Vis Indlæg
    Hej Gutter

    Tak for Jeres input.

    Shark# Giver dig ret, synes heller ikke det er særligt meget for den bil, sku lige før jeg henter den selv ;-) synes den ser helt okay ud, smider lige et link.

    http://www.vettehound.com/geo/classi...hp?a=2&b=10250

    Mvh.
    Tonni
    OK, en coupe big block match# til den pris, den holder ikke vand! Det er helt åbenlyst svindel.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  12. #12
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    OK, en coupe big block match# til den pris, den holder ikke vand! Det er helt åbenlyst svindel.
    Man kan evt. ringe til den ægte sælger og høre hvad prisen er, mit gæt er 100+ min.

    Her er den rigtige annonce, fantastisk bil

    http://www.iagclassics.com/carpages/...-For-Sale.html

  13. #13
    OK, en coupe big block match# til den pris, den holder ikke vand! Det er helt åbenlyst svindel.
    Ha ha' ja der kan man se, hvordan man kunne blive snydt, det er rystene, hans plan var dog også at rejse over og se den først, men det kan han vist glemme ;-)

    - Tak for hjælpen

    Mvh. Pihl

Lignende Tråde

  1. Afgift på C4
    Af Roald i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 08-04-2012, 20:44
  2. Afhentning af nummerplader / betaling af afgift
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 18
    Sidste Indlæg: 21-04-2011, 22:13

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •