Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Efi

  1. #1

    Efi

    Hej
    Et spørgsmål til jer der har monteret EFI vedr. benzinrør/slanger.
    Har i trukket nye rør/slanger eller har i genanvendt de gamle rør på rammen til frem og returløb?
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej
    Et spørgsmål til jer der har monteret EFI vedr. benzinrør/slanger.
    Har i trukket nye rør/slanger eller har i genanvendt de gamle rør på rammen til frem og returløb?
    Jeg har brugt det gamle føderør som retur og monteret en ny slange til fremløb.
    Det kunne også have været omvendt, men den kombi gav den mest logiske rute.

    Efter hvad jeg kunne læse mig til, så er det gamle returrør en kende for lille til at kunne bruges som retur til EFI.
    Min system Fast EZ-EFI 2.0 kan også kører "returnless". Det havde været meget nemmere, men med return style undgår jeg "wapor lock"

    Hvad er du ved at monterer?

    /Ole

  3. #3
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej
    Et spørgsmål til jer der har monteret EFI vedr. benzinrør/slanger.
    Har i trukket nye rør/slanger eller har i genanvendt de gamle rør på rammen til frem og returløb?
    Jeg har ny fødeslange AN 10 og har brugt de gamle føde og retur rør til kun retur med AN8 på det gamle føderør som går ind i tanken ved siden af den nye udgang og det gamle retur rør går ind i tanken øverst i siden, og de er samlet med et Y stykke i motorrum.
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder P1010001.JPG   P1010002.JPG   P1010003.JPG   P1010004.JPG  

  4. #4
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg har ny fødeslange AN 10 og har brugt de gamle føde og retur rør til kun retur med AN8 på det gamle føderør som går ind i tanken ved siden af den nye udgang og det gamle retur rør går ind i tanken øverst i siden, og de er samlet med et Y stykke i motorrum.
    Hej Kim

    Super lækker tank du har der 😃
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  5. #5
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Hej Kim

    Super lækker tank du har der 
    Ja den er lækker glemte at nævne, der er indbygget benzinpumpe

  6. #6
    Hvad er du ved at monterer?
    Fast Efi

    Hmmm nå har læst frem og tilbage på diverse forums og....
    Der er flere der siger at det er OK at anvende de originale rør ligesom der er nogen der siger at returløb bør være større end fremløb.
    Jeg prøver at tage chancen og anvende de oprindelige rør så må vi se om det virker.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  7. #7
    [QUOTE=Elektrikeren;17499]Fast Efi




    I det sæt du har købt, er der ikke en monterings vejledning, samt beskrivelse af medfølgende tilbehør, benzin slange til fremløb osv


    I de sæt som jeg har set blevet monteret var der fittings og slange med.

  8. #8
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Fast Efi

    Hmmm nå har læst frem og tilbage på diverse forums og....
    Der er flere der siger at det er OK at anvende de originale rør ligesom der er nogen der siger at returløb bør være større end fremløb.
    Jeg prøver at tage chancen og anvende de oprindelige rør så må vi se om det virker.
    [QUOTE=Elektrikeren;17499]Fast Efi


    I det sæt du har købt, er der ikke en monterings vejledning, samt beskrivelse af medfølgende tilbehør, benzin slange til fremløb osv


    I de sæt som jeg har set blevet monteret var der fittings og slange med.

  9. #9
    [QUOTE=555corvette;17500]
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Fast Efi




    I det sæt du har købt, er der ikke en monterings vejledning, samt beskrivelse af medfølgende tilbehør, benzin slange til fremløb osv


    I de sæt som jeg har set blevet monteret var der fittings og slange med.
    Det sæt jeg købte var også komplet med pumpe, slange, ledninger, stik fittings, spæmdebånd osv. Det eneste jeg måtte ud og købe var 2 ekstra 90° AN fittings da der ikke var nok 90° fittings til det jeg ville.
    Der er en del der klager over problemer med EZ Efi 2.0, men jeg tror meget af det skyldes støj fra tændingsanlæg kombineret med tankeløs placering af ledningsnettet.

    Mit system ser ud til at kører fint sammen med en MSD AL6 boks der er kendt for at sende meget støj ud på ledningsnettet.

    Jeg har bygget pumpen ned i den originale tank. P.t. er den monteret med et rør der holder den få mm fra bunden, men jeg kan mærke at den får problemer når jeg kommer under 1/4 tank og drejer skarpt, så næste vinter skal jeg have forbedret tanken med noget der holder lidt benzin ved pumpen når man drejer.

    /Ole

  10. #10
    Det er dette sæt jeg har købt: http://www.fuelairspark.com/fas/ez-e...-pump-kithtml/
    Og jo der er alt muligt med også en rulle 3/8" benzinslange + div. AN fittings så hvis dette skal anvendes så skal alt være 3/8".
    Men ifølge dette indlæg: http://www.cpgnation.com/forum/threa...24/#post-84335 hvor ham der svarer virker rimelig inde i sagerne kan man godt bruge de oprindelige rør.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  11. #11
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Det er dette sæt jeg har købt: http://www.fuelairspark.com/fas/ez-e...-pump-kithtml/
    Og jo der er alt muligt med også en rulle 3/8" benzinslange + div. AN fittings så hvis dette skal anvendes så skal alt være 3/8".
    Men ifølge dette indlæg: http://www.cpgnation.com/forum/threa...24/#post-84335 hvor ham der svarer virker rimelig inde i sagerne kan man godt bruge de oprindelige rør.
    Hmm Det er jo lidt af et sats, men som sagt dur det ikke må du bare på den igen... spændende at høre hvad resultatet bliver.

    Kim

  12. #12
    Hmm Det er jo lidt af et sats, men som sagt dur det ikke må du bare på den igen... spændende at høre hvad resultatet bliver.

    Kim
    Det værste der kan ske er vel at brændstoftrykket går over det tryk den er indstillet til.
    Det var noget bøvl at trække en slange i hele bilens længde pænt og så intet kan gnave i den.

    Jeg tror jeg ville se om ikke det går.

    Om ikke andet, så venter vi spændt

    /Ole

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •