Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: Benzin i den gale hals - benzin i tankudluftningen

  1. #1

    Benzin i den gale hals - benzin i tankudluftningen

    Hej Folkens

    Det dejlige vejr blev idag fejret med at jeg tankede Corvetten helt til kanten, men da jeg kom hjem lugtede hun af benzin og havde lagt en lille sø lige bag venstre forhjul.
    Der er ikke ført nogen benzinslanger den vej, så det må komme fra kulfilteret til tankudluftningen.

    Det skal siges, at der blev tanket helt til underkantet af det lille rør i tankåbningen, men det skulle den jo også gerne kunne klare.
    Er der noget ventilværk der skal forhindre den i at drikke benzin når den er helt tanket, eller hvad går der galt.

    Kan man i øvrigt få et tankdæksel med trykudligningsventil?

    /Ole

  2. #2
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej Folkens

    Det dejlige vejr blev idag fejret med at jeg tankede Corvetten helt til kanten, men da jeg kom hjem lugtede hun af benzin og havde lagt en lille sø lige bag venstre forhjul.
    Der er ikke ført nogen benzinslanger den vej, så det må komme fra kulfilteret til tankudluftningen.

    Det skal siges, at der blev tanket helt til underkantet af det lille rør i tankåbningen, men det skulle den jo også gerne kunne klare.
    Er der noget ventilværk der skal forhindre den i at drikke benzin når den er helt tanket, eller hvad går der galt.

    Kan man i øvrigt få et tankdæksel med trykudligningsventil?

    /Ole
    Hej Ole

    Jeg har kun Fuelline frem og 2 retur tilbage plus udluftning tankdækslet,.

    Hvis du har kulfilter på i venstre side kan det jo kun komme derfra.

    kim

  3. #3
    Der sidder en slags ventil som skulle hindre det.
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder 2012-03-11-057.jpg  
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  4. #4
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej Ole

    Jeg har kun Fuelline frem og 2 retur tilbage plus udluftning tankdækslet,.

    Hvis du har kulfilter på i venstre side kan det jo kun komme derfra.

    kim
    Den er med kulfilter. Det blev vist indført i Californien i 1970 og resten af staterne i 1971.
    Det nemme og sikre fix er vist af koble det fra, blænde af og skaffe en dæksel fra 68/69

    Den ventil har jeg godt set, men den er gået til og fjernet ifm ombygning til EFI.

    Jeg undre mig bare over at der ikke er en eller anden ventil der forhindre rå benzin i at nå kulfilteret. Måske der er en som bare ikke virker.

    Det er vel den her jeg skal have fat i
    http://firstmile.dk/product.asp?product=364

    /Ole

  5. #5
    Ole, Elektriker har allerede svaret på det med et lille billede af tanken. Det er nemlig der du finder "ventilen". Det kaldes en Vapor Separator:
    http://www.zip-corvette.com/catalog/...por-separator/

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Ole, Elektriker har allerede svaret på det med et lille billede af tanken. Det er nemlig der du finder "ventilen". Det kaldes en Vapor Separator:
    http://www.zip-corvette.com/catalog/...por-separator/

    /Karsten
    Ahhh...
    Jeg troede han rederede til den lille ventil på toppen af tanken som skal virke som sikkerhedsventil.

    Den lille ventil i oversiden af tanken er nemlig væk på min tank. Det er nu monteringshul til min benzinpumpe.
    Nå tanken er helt fuld vil der skvulpe benzin over studsen der føder kulfiltersystemet.

    Hvis jeg propper studsen af og monterer dæksel med udluftning, så svarer den til løsningen op til '70

    Jeg undre mig bare over, hvordan systemet oprindeligt kunne forhindre en fuld tank i at løbe over i kulfilteret.
    Jeg må have kigge lidt nærmer på den vapor separator. Måske dem er tjenelig til udskiftning


    /Ole

Lignende Tråde

  1. Benzin adjektiver
    Af KSondergard i forum Teknisk Forum
    Svar: 29
    Sidste Indlæg: 21-05-2012, 14:25
  2. Billig benzin.
    Af david i forum Generelt Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 09-05-2011, 22:48
  3. Benzin retur
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 18-09-2010, 18:40
  4. Benzin filer
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 24-08-2010, 15:06
  5. benzin
    Af Allan i forum Teknisk Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 14-05-2010, 19:32

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •